Hur komma runt Google Maps stänga vintervägar

Permalänk

Hur komma runt Google Maps stänga vintervägar

Sitter och planerar och kollar upp olika vägar för sommaren. Google Maps är perfekt att planera vägar, men stöter på
hinder på vägen. Det går tex inte planera en körväg som är vinterstäng. Nån som vet om kan komma runt det? Eller måste jag
vänta till april/maj då dessa vägar är öppna igen och Google Maps öppnat sökvägen igen. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Ja det är en intressant tanke även så att den ger olika förslag olika tider på dygnet beroende på trafikmängd, tillfälliga avstängda vägar för olyckor osv. Det blir ju inte rätt om man planerar framtida resa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils_Nils_Nils:

Sitter och planerar och kollar upp olika vägar för sommaren. Google Maps är perfekt att planera vägar, men stöter på
hinder på vägen. Det går tex inte planera en körväg som är vinterstäng. Nån som vet om kan komma runt det? Eller måste jag
vänta till april/maj då dessa vägar är öppna igen och Google Maps öppnat sökvägen igen. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Fungerar typ Wayback machine med Google maps kanske du kan välja sommaren 2018 där och kika.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Ja det är en intressant tanke även så att den ger olika förslag olika tider på dygnet beroende på trafikmängd, tillfälliga avstängda vägar för olyckor osv. Det blir ju inte rätt om man planerar framtida resa

Skickades från m.sweclockers.com

Får nog vänta till våren då alla vägar är sökbara igen på Google Maps.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fungerar typ Wayback machine med Google maps kanske du kan välja sommaren 2018 där och kika.

Tyvärr inte, blev bara en blank sida.

Permalänk
Medlem

Behöver du anv. Google? Hört gott om MapQuest annars.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Går ju att ställa in när man ska åka. I alla fall i Desktop web browser varianten.

Tex:
Åka äver Col D´Izoard, stängt på vintern.

Men istället för att "åka nu" välj ett annat datum

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Skrivet av stenmark:

Går ju att ställa in när man ska åka. I alla fall i Desktop web browser varianten.

Tex:
Åka äver Col D´Izoard, stängt på vintern.
https://i.imgur.com/6DAo6RL.jpg

Men istället för att "åka nu" välj ett annat datum
https://i.imgur.com/wNMXxAm.jpg

Men se där, det gick ju, tack. En miss ser jag dock, det går bara a-b och inga fler destinationer på rutten.
Men detta underlättar endock mitt sökande. Tackar.

Permalänk
Medlem

@Nils_Nils_Nils:

Personligen så föredrar jag waze istället om du använder mobilen som GPS.
Undviker stängda vägar, bilköer och ger dig en heads up om farbror blå står någonstans (community baserad app).

Dock är detta i realtid och kanske inget att planera i förväg med

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Skrivet av hakd:

@Nils_Nils_Nils:

Personligen så föredrar jag waze istället om du använder mobilen som GPS.
Undviker stängda vägar, bilköer och ger dig en heads up om farbror blå står någonstans (community baserad app).

Dock är detta i realtid och kanske inget att planera i förväg med

Planerar i datorn och har en separat gps.

Permalänk

Den verkar riktigt strulig, knappt några orter synliga i kartan. Hittar inte ortsnamn.