Har Sweclockers Dark/nightmode?

Permalänk
Medlem

Har Sweclockers Dark/nightmode?

Som rubriken säger. Har Sweclockers något sådant?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av employed:

Som rubriken säger. Har Sweclockers något sådant?

Hej,

Vi har dessvärre inget officiellt mörkt tema, men @blargmode har suttit ihop ett mörk tema som du kan använda.
Du hittar all information i denna tråd

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Funderade precis på samma sak.
Det är ofta väldigt dålig kontrast mellan bakgrund och text på sweclockers vilket gör det svårt att läsa texten för mina ögon som inte är de bästa längre.
(Tex texten "Snabbsvar svarar på trådens första inlägg" som står under rutan när man skriver måste jag verkligen ta i för att kunna läsa)

Vore bra om man kunde införa ett officiellt tema så man slipper installera 3:e partsprogram för denna funktion.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Tänker ni fixa ett officiellt Dark mode eller vad?? Tycker det är verkligen på tiden för det...

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AndersT:

Tänker ni fixa ett officiellt Dark mode eller vad?? Tycker det är verkligen på tiden för det...

Hej,

Det finns i dagsläget inga planer på att införa ett officiellt mörkt tema.

Mvh // Anton

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Sökte runt men får ta och bumpa denna - giv oss dark mode! Även om det finns 3e part som löst det så är det krångligt och inte minst krångligt på mobil. Pls gib. Pls. Gib!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Drar igång denna lite igen

Tänkte nu när ni håller på med en ny sida/utseende så borde mörkt tema finnas tillgängligt tycker jag med.

Kollar en del på kvällarna på datorn och på mobilen så hadde sparar batteri då min har oled skärm

Vist det fins i webbläsaren att setta på dark mode, men det blir inte så bra som när det är gjort på sidan från början!
Så jag hoppas verkligen det är något som kommer med nästa variation av denna hemsida

Mvh Daniel

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Ja kom igen... Dark Mode... häng med i utveckling för fasiken

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Det responsiva projektet vi håller på med för tillfället innefattar inte ett mörkt tema. Det ger oss dock en bra grund för att i framtiden kunna implementera ett. Det tema som lanseras ihop med det responsiva projektet är en hybrid av desktop/mobil då de var så olika och vi kommer att behöva göra ett separat färgprojekt* innan ytterligare teman kan läggas ovanpå.

* Vi har ca 30 snarlika färger.

/ Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej,

Det responsiva projektet vi håller på med för tillfället innefattar inte ett mörkt tema. Det ger oss dock en bra grund för att i framtiden kunna implementera ett. Det tema som lanseras ihop med det responsiva projektet är en hybrid av desktop/mobil då de var så olika och vi kommer att behöva göra ett separat färgprojekt* innan ytterligare teman kan läggas ovanpå.

* Vi har ca 30 snarlika färger.

/ Johan

Okej
Håller tummarna för att det kanske kan dyka upp i framtiden då

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

styr dark mode omedelbart.. det är 2020 ffs, skärpning!

Permalänk
Medlem

Väntar på darkmode!

Permalänk
Medlem

Ursäkta bump men la nytt upp en post om Dark Mode just innan jag läste denna post. Röstar JA! Mina ögon blör.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av MeSaber:

Ursäkta bump men la nytt upp en post om Dark Mode just innan jag läste denna post. Röstar JA! Mina ögon blör.

Hej,

Nu hittar jag inte den feedback tråden, men ett dark mode är spikat. Jag kan dock inte säga när, då det just nu inte ligger på utvecklingsschemat.

/ Johan

Permalänk

Finns de någon uppdatering kring dark mode?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av DeluxeNoone:

Finns de någon uppdatering kring dark mode?

I dagsläget är all utveckling för 2021 redan inplanerad och dark mode är inte med på den listan.

Så det kommer bli nästa period (år alltså) där det kan få plats. Om inte många saker i år går snabbare än tänkt dvs.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

I dagsläget är all utveckling för 2021 redan inplanerad och dark mode är inte med på den listan.

Så det kommer bli nästa period (år alltså) där det kan få plats. Om inte många saker i år går snabbare än tänkt dvs.

Synd för många önskar dark mode/mörkt tema då det är betydligt behagligare att läsa

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

Ett officiellt Dark Mode vore underbart. Använder man t.ex. Dark Reader rå går det inte att utläsa era grafer i tester och att fortf. påtvinga vitt/ljusgrått tema 2021 känns lite efter

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

I dagsläget är all utveckling för 2021 redan inplanerad och dark mode är inte med på den listan.

Så det kommer bli nästa period (år alltså) där det kan få plats. Om inte många saker i år går snabbare än tänkt dvs.

Får man fråga varför ? kan tycka det är konstigt detta inte finns redan som val.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av HazZarD:

Får man fråga varför ? kan tycka det är konstigt detta inte finns redan som val.

Vi har andra saker som vi prioriterar högre helt enkelt. Är väl den raka sanningen.

Och att det existerar alternativ redan inbyggda i webbläsare och better sweclockers etc gör att vi inte satte det överst på listan i år.

Visa signatur

240p är livet