Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Avslutar kvällen med två Keppo India Pale Ale.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darrewarre:

En storfavorit här i hemmet är denna! riktig 10-poängare!
https://i.imgur.com/Hfo5dkd.jpg

Finns den där på bolaget? Sökte men fann den inte. Sitter och luskar på någon spännande whiskey man kan beställa åt farsgubben då han fyller år snart.

Själv dricker jag fulöl i dag. Just nu en Innis & Gunn Blood Red Sky.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Finns den där på bolaget? Sökte men fann den inte. Sitter och luskar på någon spännande whiskey man kan beställa åt farsgubben då han fyller år snart.

Själv dricker jag fulöl i dag. Just nu en Innis & Gunn Blood Red Sky.

Den finns inte på SB, men på t.ex. Stena Line om du inte vill köpa över internet från UK.

http://shopping.stenaline.se/alkohol/whisky/single-malt/glenm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Den finns inte på SB, men på t.ex. Stena Line om du inte vill köpa över internet från UK.

http://shopping.stenaline.se/alkohol/whisky/single-malt/glenm...

Ok, träligt. Är lite bekväm av mig så tar en Glenlivet Archive 21-årig då. Har ingen koll på om den är god men den verkar ju vara bra enligt vad jag fann på nätet.

Gått över till Big Wave Golden Ale från Kona Brewery nu. Rätt ok, lite tam i smaken bara.

Gällande suröl så kan jag rekommendera Aunt Sally och Duchesse De Bourgogne (Lite åt vinhållet), värd att provas. Aunt sally är kanske lite för tam i smaken för vissa.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

@hockexx: Kan annars rekommendera den här , levereras i ett rödklätt fodral av konstskinn , ser riktigt bra ut i hyllan också förutom smaken

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av hockexx:

Finns den där på bolaget? Sökte men fann den inte. Sitter och luskar på någon spännande whiskey man kan beställa åt farsgubben då han fyller år snart.

Själv dricker jag fulöl i dag. Just nu en Innis & Gunn Blood Red Sky.

Den har funnits på systembolaget, verkar dessvärre inte finnas längre. Skicka ett mail och se om dom kan få fram en flaska, ska kosta runt 1500 för en 70cl.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darrewarre:

Den har funnits på systembolaget, verkar dessvärre inte finnas längre. Skicka ett mail och se om dom kan få fram en flaska, ska kosta runt 1500 för en 70cl.

Skickades från m.sweclockers.com

Räknade med att den skulle vara dyr. Nu beställde jag en annan. Ska snart köpa en till styvfar med, men han föredrar rökiga sorter denna är väl långt ifrån rökig, eller har jag fel?

Skrivet av mr_sQuinty:

@hockexx: Kan annars rekommendera den här , levereras i ett rödklätt fodral av konstskinn , ser riktigt bra ut i hyllan också förutom smaken

Den såg ju trevlig ut. Men la redan en beställning på Glenlivet. Som jag skrev ovan så ska jag köpa en åt styvfar med, men han dricker i princip bara rökiga sorter.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Gällande suröl så kan jag rekommendera Aunt Sally och Duchesse De Bourgogne (Lite åt vinhållet), värd att provas. Aunt sally är kanske lite för tam i smaken för vissa.

Lagunitas gör ju inte jättebra på suröl imho, Dark swan som de släppte för ett tag sen var väldigt mjäkig. De borde hålla sig till sina ipor. Duchesse de bourgogne är bättre, men flamländsk röd öl är lite för tamt för min smak. Testa en oude kriek eller gueuze från valfritt belgiskt bryggeri så blir det fart på det hela.

OnT: Det blev en Crooked Stave Petite Sour Blueberry. Helt okej, men för mesig. Tyvärr är amerikanarna ofta inte speciellt bra på att göra bra suröl.

Permalänk
Avstängd

Oppigården New Sweden IPA

Permalänk
Medlem

Heineken så klart

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk

En Stoodly stout!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Absolut och Fanta :/

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Lagunitas gör ju inte jättebra på suröl imho, Dark swan som de släppte för ett tag sen var väldigt mjäkig. De borde hålla sig till sina ipor. Duchesse de bourgogne är bättre, men flamländsk röd öl är lite för tamt för min smak. Testa en oude kriek eller gueuze från valfritt belgiskt bryggeri så blir det fart på det hela.

OnT: Det blev en Crooked Stave Petite Sour Blueberry. Helt okej, men för mesig. Tyvärr är amerikanarna ofta inte speciellt bra på att göra bra suröl.

Jag har testat en hel del suröl. Jag diggar Liefmans kriek brut väldigt mycket, även om den är ganska mycket åt läskeblaskhållet Cherry Chouffe är också bra, lite söt bara. Dark Swan har jag druckigt om du menar deras "Sour Dark Ale", var inget jag direkt la på minnet men har för mig den var drickbar en 2.5/5 öl typ.
Oude kriek och Gueuze har jag aldrig ens hört talas om. Ska kolla upp det!

Jag är väldigt nyfrälst på suröl, provade min första i fjol och har i princip försökt beta av så många jag kan när jag är ute och käkar eller hänger med vänner. Sitter jag själv hemma blir det sällan suröl då bolaget har skrattretande dåligt utbud om man inte beställer.
Den sort jag brukar ha lite svårt för är Berliner Weisse, brukar vara väldigt blaskiga.

Tyvärr har många restauranger där jag bor extremt dåligt utbud på Suröl om de ens har det och oftast har de bara Dugges vilka jag inte är så förtjust i.

Har nu slut på duglig öl och räddar kvällen med Falcon Bayersk

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Bacardi Reserva och Cola

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Jag har testat en hel del suröl. Jag diggar Liefmans kriek brut väldigt mycket, även om den är ganska mycket åt läskeblaskhållet Cherry Chouffe är också bra, lite söt bara. Dark Swan har jag druckigt om du menar deras "Sour Dark Ale", var inget jag direkt la på minnet men har för mig den var drickbar en 2.5/5 öl typ.
Oude kriek och Gueuze har jag aldrig ens hört talas om. Ska kolla upp det!

Jag är väldigt nyfrälst på suröl, provade min första i fjol och har i princip försökt beta av så många jag kan när jag är ute och käkar eller hänger med vänner. Sitter jag själv hemma blir det sällan suröl då bolaget har skrattretande dåligt utbud om man inte beställer.
Den sort jag brukar ha lite svårt för är Berliner Weisse, brukar vara väldigt blaskiga.

Då tycker du som jag. Jag har väldigt svårt för berliner weisse eftersom de är på tok för mesiga. Det är väl bara att beställa till ditt lokala systembolag? Det går ju att göra via nätet och kostar inget extra. Lite tips nedan som jag tycker är bra och som inte är allt för dyra.

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/oude-gueuze-tilquin-123...
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/oude-kriek-boon-167303
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/3-fonteinen-8056803
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/boon-framboise-8820603
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/3-fonteinen-162203
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/mikkeller-169203
https://www.systembolaget.se/dryck/ol/boon-kriek-8997603

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Tusen tack! La just en beställning på 2223 Kronor. Nästa omgång ska jag slänga in de du länkade!

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Jag har besök från Upstate New York, och lyckades övertala min gäster att (mot betalning) ta med sig ett tjugotal burkar Sip of Sunshine. Sen jag drack den första gången i sommras har jag förgäves försökt få tag på den i Florida. Nu har jag äntligen så jag klarar mig ett tag framöver!
I mina ögon en tiopoängare utan dess like!

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Inaktiv

Igår blev det en Ten Fidy.

Mycket bra! Har en av barrel aged-variant som jag inte druckit än som är den näst dyraste ölen jag köpt (räknar bara systemöl då...)

Permalänk
Medlem

@anon42512: deras Bourbon barrel aged är helt fenomenal.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

@Baalex: Vad är priset i Florida? Verkar lite dyrt här

Permalänk
Medlem

Jackie O's Dark Apparition.
Stulen bild.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baalex:

Jag har besök från Upstate New York, och lyckades övertala min gäster att (mot betalning) ta med sig ett tjugotal burkar Sip of Sunshine. Sen jag drack den första gången i sommras har jag förgäves försökt få tag på den i Florida. Nu har jag äntligen så jag klarar mig ett tag framöver!
I mina ögon en tiopoängare utan dess like!
https://venturinginvancouver.files.wordpress.com/2015/06/lawsons-sip-of-sunshine-dipa.jpg

Sip of sunshine e grymt bra. Köper alltid några sådana när jag är i samma delstat som bryggeriet. Men spara inte på dem, drick färskt, drick nu!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

@WhiskeyBent: $13-14 nånstans. Den är pricey, men så värd priset.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter på brewpub i Lyon och provar alla deras öl. Bra skit! Första bärsen var en pilsner humlad med sorachi ace. Sånt gör mig glad.

https://m.facebook.com/LeMaltingPot/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

En Keppo India Pale Ale.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Teeling Whiskey Small batch Rum casks - sjukt len och prisvärd :), svag rök

Permalänk
Hedersmedlem

Lyon, andra dagen. En red ale från La Brasserie du Pilat. Fett imponerad att fransoserna börjat brygga bra bärs. Efter maten (fan de börjar inte servera förrän 1930) så blire nästa ölbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

På vägen till nästa ölbar hittade jag ett liiiitet ställe som har två ölkranar och ett gäng flaskor samt tapas. Fett random. Bra fransk craft!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Avstängd

Kör mitt vardagsvin, prisvärdare bordeaux finns det inte, dock är den från Coteaux men den har alla de där trevliga attributen från en elegant Bordeaux .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Från senaste småparti ölen på systemet.

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar