Hur ladda ner video från youtube i 1080-4K ?

Permalänk

Hur ladda ner video från youtube i 1080-4K ?

Hejsan

Så jag försöker ladda ner ett klipp från youtube, inget copyprotected.

Det finns i 4K kvalite men jag har enbart lyckats hitta 720p som max via online alternativ,

Hur kan jag få ner videon i 1080 eller helst 4K ?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D • RAM ∙ 32GB G.Skill • MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •
CH ∙ Fractal Design Define R6• MONITOR ∙ Acer X34P 34" UW / XB271HU 27" 1440p

Permalänk
Medlem

https://rg3.github.io/youtube-dl/

Jag brukar använda denna. Väldigt smidig och funkar med de flesta videosajter.
Dock saknar det grafiskt användargränssnitt så du behöver antagligen köra det som kommando i cmd.
Men det bör räcka med att starta cmd och kör:
youtube-dl.exe "http://www.youtube.com/..."

Normalt brukar den ta ner högsta tillgängliga kvalitet. Inte hundra på att den drar ner 4k om det finns men det finns parametrar för det om man behöver.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Internet Download Manager många år sedan, den har visat sig väldigt nyttig och värd på många sätt

Man behöver bara klicka ikonen som dyker upp vid dom flesta videos eller streams för att ladda ner, och nerladdningen är så snabb som möjlig.

8k60fps Youtube osv inga problem

Permalänk
Medlem

Denna kan funka: clipconverter.cc

Den brukar kunna dra ner större än 720P, såvida det inte är en musikvideo som är spärrad.

Permalänk
Rekordmedlem

Jdownloader brukar kunna ladda ner alla upplösningar om det inte är skyddat innehåll.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epaaj:

https://rg3.github.io/youtube-dl/
Jag brukar använda denna. Väldigt smidig och funkar med de flesta videosajter.
Dock saknar det grafiskt användargränssnitt så du behöver antagligen köra det som kommando i cmd.

Det finns även ett GUI till youtube-dl för de som föredrar det:
https://mrs0m30n3.github.io/youtube-dl-gui/

https://github.com/MrS0m30n3/youtube-dl-gui

Permalänk
Medlem

Jag använder 4kdownloader Fungerar på Souncloud, Facebook och YouTube. Går även ladda ner i mp3 format. Fast sedan jag blev premiummedlem på YT använder jag programmet sällan. Tror det kostade 80 kr.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Jag använder 4kdownloader Fungerar på Souncloud, Facebook och YouTube. Går även ladda ner i mp3 format. Fast sedan jag blev premiummedlem på YT använder jag programmet sällan. Tror det kostade 80 kr.

YouTube-DL gör redan det som du har betalat för, fast för 0 kr. Du kan ladda hem från i stort sett vilken källa som helst, och spara videoklippet till vilket filformat som du vill (till exempel konvertera en musikvideo från YouTube, till en MP3-fil). Programmet gör även det som trådskaparen vill göra.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: Rätt bekvämt att ha bägge. Använder YouTube DLG till att tex ladda ner fredagspanelen/WanShow och köra i Plex och vara säker på bokmärken. Och 4k Downloader till kanaler jag lika gärna kan lyssna på bara ljudet som PocketNow Daily och laddar ner som ljudfil till Plex och kan lyssna på från mobilen i bilen med skärmen avstängd (går bara med ljudfiler). Har inte längre You Tube Premium. (jo jag vet att FP finns som pod).

Behöver jag inte ändra vilken mapp det ska laddas ner till och vilket format (mp3 eller MP4).

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

@edgren: Rätt bekvämt att ha bägge. Använder YouTube DLG till att tex ladda ner fredagspanelen/WanShow och köra i Plex och vara säker på bokmärken. Och 4k Downloader till kanaler jag lika gärna kan lyssna på bara ljudet som PocketNow Daily och laddar ner som ljudfil till Plex och kan lyssna på från mobilen i bilen med skärmen avstängd (går bara med ljudfiler). Har inte längre You Tube Premium. (jo jag vet att FP finns som pod).

Behöver jag inte ändra vilken mapp det ska laddas ner till och vilket format (mp3 eller MP4).

Mja, mjo, njae. Inte när YouTube-DLG kan ladda hem ljudfiler också Laddade precis hem ett podcastavsnitt från PocketNow Daily och testade. Funkade suveränt bra För övrigt, vad är "FP" för någon podcastkanal? Är det Facebooks egna (som jag tolkade det som)?

Uppdatering
Hur fan kunde jag få FP till FB? xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr: FP är Fredags panelen på Swec

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Ladda ner 4K Video Downloader

Jag använder den och den funkar smidigt, den laddar ner källans video och du kan själv välja upplösning och kvalité.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

finns det något nytt program som kan ladda ner filmer idag?
inget av ovanstående tycks funka..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

finns det något nytt program som kan ladda ner filmer idag?
inget av ovanstående tycks funka..

Testa: Video DownloadHelper
ett tillägg till Chrome men finns kanske till andra också..

Osäker om den drar ner 4K men 1080 iallafall

Det jag gillar med den, är att den drar ner stort sett alla videos på hemsidor
DOCk kan man endast ladda ner 1 film åt gången och sedan vänta 2h innan man kan dra ner nästa.

Jag har inte behövt dra ner fler så för mej fungerar den perfekt.

sedan finns ju keepvid och onlinevideo , osäker där med ang 4K, jag har som sagt aldrig behövt få ner material på 4K
utan kört på 1080p

Visa signatur

När jag inte hänger här, syns jag på YouTube /SebbeCarro

Permalänk
Medlem

Stativ till mobilen o rigga kameran framför skärmen o tryck play plus record. Passerar alla drm som finns

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3