Evga 2080Ti XC Ultra , Höga temps!

Permalänk
Medlem

Om det inte fungerar med ren installation av drivrutiner... Så hade jag provat att ta med grafikkortet och testa i en annan dator. Beter det sig lika märkligt där så hade jag med gott samvete gått till Inet och hämtat ut ett nytt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Samlooh:

Googlar man så hittar man flera trådar som beskriver liknande problem. Har du testat att använda DDU och sedan installera om senaste drivers? Har tydligen hjälpt någon.

Din PSU är hursomhelst inte för klen.

jag testade igårkväll att köra DDU, och det gick fint att få bort alla drivrutiner, men det jag stör mig på är att windows hinner installera nån gammal drivrutin innan jag hinner installera det rätta nya, försökte hindra windows att göra så genom att i systemegenskaper/ inställningar för enhetsinstallation bocka i (nej) alltså att windows inte ska ladda hem nåt och installera saker men det hjälpte inte

Skrivet av anon254573:

Kan hålla med att RM serien är riktigt bra.
Som jag skrev tidigare värt ett försök, ladda ner DDU från guru3d.

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...

Har det hänt att du har tappat kontakten med grafikkortet flera gånger eller bara en gång?

okey då borde jag kunna utesluta PSUn iaf, den är förövrigt helt ny också.

det har hänt flera gånger att jag tappat kontakten med grafikkortet/skärmen

nu tog jag bort EVGA precision X1 programmet också, med det borttaget och en DDU körning så måste ju kortet gå 100% stock

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JohanssoN85:

jag testade igårkväll att köra DDU, och det gick fint att få bort alla drivrutiner, men det jag stör mig på är att windows hinner installera nån gammal drivrutin innan jag hinner installera det rätta nya, försökte hindra windows att göra så genom att i systemegenskaper/ inställningar för enhetsinstallation bocka i (nej) alltså att windows inte ska ladda hem nåt och installera saker men det hjälpte inte

okey då borde jag kunna utesluta PSUn iaf, den är förövrigt helt ny också.

det har hänt flera gånger att jag tappat kontakten med grafikkortet/skärmen

nu tog jag bort EVGA precision X1 programmet också, med det borttaget och en DDU körning så måste ju kortet gå 100% stock

Jag skulle blivit galen ärligt talat. Du köper en dyr komponent mem funkar inte som det ska.
Vrr inte ta fighten o lämna tillbaka det.
När man köper ett grafikkort ska man inte ens behöva ens tänka på grader eller hur högt eller lågt kortet låter.
Du ska kunna spela i timmar utan att du sla behöva vara orolig.

Testa kortet någom annan rigg om det finns möjlighet annars lämna kortet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanssoN85:

efter lite tester i Furmark

test 1: fläktarna på 100% - efter 7 min låg jag på 70c med en core clock på 1860MHz , lät testet köras 3 min till med öppen sidodörr på chassit, slutade på 71c

test 2: allt inställt på default, efter 1,45min var jag uppe på 70c
efter 4 min 77c och vid 10 min 78c men då varvade fläktarna upp på 100% var 5e sekund
Core clock låg på 1740MHz i slutet av testet

test 3: powerlimit 90% , aggressive fan curve

61c efter 1,45min 66c efter 4 min 69c efter 10 min , Coreclock 1680MHz och fläktarna drog runt på ca 80%-90% speed skulle jag gissa, lät för högt för min smak iaf.

Furmark klockar ner grafikkortet..

Testa med MSI Kombustor.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Skrivet av anon254573:

Jag skulle blivit galen ärligt talat. Du köper en dyr komponent mem funkar inte som det ska.
Vrr inte ta fighten o lämna tillbaka det.
När man köper ett grafikkort ska man inte ens behöva ens tänka på grader eller hur högt eller lågt kortet låter.
Du ska kunna spela i timmar utan att du sla behöva vara orolig.

Testa kortet någom annan rigg om det finns möjlighet annars lämna kortet.

jag håller med, temps och ljudnivå borde vara rimliga när man köper ett sprillans nytt dyrt grafikkort, och utan dessa skumma krasher givetvis, Nvidia supporten hade ju svarat snubben i den andra tråden jag länkade och bett han ändra en energispar inställning i Nvidia kontrollpanelen till alltid max performance, vilket jag också har gjort nu ska se om det hjälper mig nåt, får jag 1 sån här krash till då skickar jag tillbaka det här kortet, och då blir det inget nytt EVGA, förmodligen aldrig mer efter det här,.

köpte just Evga för dom verkade omtyckta och ha bra kvalite + att jag tycker kortet ser bra ut. man lär ju få vänta ihjäl sig på ett nytt kort om det nu blir nå mer problem med mitt nuvarande

Skrivet av VadSaDu:

Furmark klockar ner grafikkortet..

Testa med MSI Kombustor.

ska testas direkt ,tack

Passar på att fråga angående DDU, finns det nåt sätt jag kan göra för att undvika att windows installerar en grafikdrivrutin direkt efter en DDU körning? eller spelar det inte roll, nu körde jag in den nya direkt efteråt och valde eh, "ren installation" eller vad det nu står i nvidia, rätt eller fel?

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JohanssoN85:

jag håller med, temps och ljudnivå borde vara rimliga när man köper ett sprillans nytt dyrt grafikkort, och utan dessa skumma krasher givetvis, Nvidia supporten hade ju svarat snubben i den andra tråden jag länkade och bett han ändra en energispar inställning i Nvidia kontrollpanelen till alltid max performance, vilket jag också har gjort nu ska se om det hjälper mig nåt, får jag 1 sån här krash till då skickar jag tillbaka det här kortet, och då blir det inget nytt EVGA, förmodligen aldrig mer efter det här,.

köpte just Evga för dom verkade omtyckta och ha bra kvalite + att jag tycker kortet ser bra ut. man lär ju få vänta ihjäl sig på ett nytt kort om det nu blir nå mer problem med mitt nuvarande

ska testas direkt ,tack

Passar på att fråga angående DDU, finns det nåt sätt jag kan göra för att undvika att windows installerar en grafikdrivrutin direkt efter en DDU körning? eller spelar det inte roll, nu körde jag in den nya direkt efteråt och valde eh, "ren installation" eller vad det nu står i nvidia, rätt eller fel?

De stämmer Furmark klockar ner kortet.
Min favorit är Unigine heaven men Msi funkar med.

Evga 900 samt 1000 serien har dem rätt bra kylare och har vart riktigt nöjd faktiskt
Tycker dem nya på Turing är inte lika fina sen har dem failat med sin nya kylare
tycker man.
Lycka till med kortet händer det igen lämna tillbaka det.