Permalänk

Problem med RTX2080/PSU.

Hej!

Uppgraderade från 770 till 2080 innan jul. Tänkte att jag skulle klara mig på min gamla PSU på 550W.

Har funkat bra tidigare i spel som Escape from Tarkov, League of Legends, Battlefield 4 osv. Med höga inställningar i 2560x1440.
Igår testade jag PUBG. Ultra settings och 2560x1440. Gick bra i några timmar tills skärmen helt plötsligt blev svart. Fläktarna gick då på högvarv. Gjorde ett till försök, och fick samma resultat en kvart senare. Sänkte därefter settings till medium och kunde spela vidare resten av kvällen.

Jag misstänker att det bara är att bita i det sura äpplet och uppgradera PSU till ~750W ?

Någon annan som kan ha någon bra fundering gällande ovanstående problem?

Mvh
Magnus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus118:

Hej!

Uppgraderade från 770 till 2080 innan jul. Tänkte att jag skulle klara mig på min gamla PSU på 550W.

Har funkat bra tidigare i spel som Escape from Tarkov, League of Legends, Battlefield 4 osv. Med höga inställningar i 2560x1440.
Igår testade jag PUBG. Ultra settings och 2560x1440. Gick bra i några timmar tills skärmen helt plötsligt blev svart. Fläktarna gick då på högvarv. Gjorde ett till försök, och fick samma resultat en kvart senare. Sänkte därefter settings till medium och kunde spela vidare resten av kvällen.

Jag misstänker att det bara är att bita i det sura äpplet och uppgradera PSU till ~750W ?

Någon annan som kan ha någon bra fundering gällande ovanstående problem?

Mvh
Magnus

Inte säker på att PSU är problemet då ett GTX770 och ett RTX2080 har i stort sett samma TDP. GTX770 har t.o.m. några W högre TDP.

Permalänk
Medlem

Det kan klart vara psu som är för klen. En rätt blygsam dator med ett 2080 kort rekommenderas till strax över 600W. Kolla din dators spec på en psu calculator; http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/ t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mvh Daniel

Permalänk
Skrivet av Magnus118:

Hej!

Uppgraderade från 770 till 2080 innan jul. Tänkte att jag skulle klara mig på min gamla PSU på 550W.

Har funkat bra tidigare i spel som Escape from Tarkov, League of Legends, Battlefield 4 osv. Med höga inställningar i 2560x1440.
Igår testade jag PUBG. Ultra settings och 2560x1440. Gick bra i några timmar tills skärmen helt plötsligt blev svart. Fläktarna gick då på högvarv. Gjorde ett till försök, och fick samma resultat en kvart senare. Sänkte därefter settings till medium och kunde spela vidare resten av kvällen.

Jag misstänker att det bara är att bita i det sura äpplet och uppgradera PSU till ~750W ?

Någon annan som kan ha någon bra fundering gällande ovanstående problem?

Mvh
Magnus

Hur gick det sen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hollowman71:

Hur gick det sen?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Kontaktade Nvidia support som gick igenom lite loggar. Fick rådet att ändra Power management mode under Nvidia 3D-settings från adaptiv till maximum performance. Har tyvärr inte haft tid att testa PUBG med dessa inställningar. Återkommer efter det med resultat, ifall någon åkt på liknande bekymmer.

/Magnus

Permalänk

vad har du för 2080? vilket märke och vad för temps har du i load? har nämligen exakt samma problem som dig med mitt 2080ti evga XC Ultra, och jag har ett 750w nätagg, jag tror dock det handlar om temps

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb