Permalänk
Medlem

@CDON kommer ni ta emot önskemål ?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 1800x GPU: Asus Strix 1070ti Moderkort: Asus Prime B350 Strix RAM: 32GB @ 2666Hz Chassi: Fractal Design Define R3 Kylare: Noctua D14 HDD: Samsung Vnad 960 256GB, Samsung Evo 850 500GB

Permalänk
Skrivet av nemeboll:

@CDON kommer ni ta emot önskemål ?

dem verkar ha fullt upp med sin live show

https://livestream.com/accounts/26446219/events/8464897

synd att dem inte deltar här i år.. hade varit nice med lite exklusiva erbjudanden

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Kan man önska sig deals här som förr om åren under BF?

Skrivet av nemeboll:

@CDON kommer ni ta emot önskemål ?

Skrivet av morbidruu:

dem verkar ha fullt upp med sin live show

https://livestream.com/accounts/26446219/events/8464897

synd att dem inte deltar här i år.. hade varit nice med lite exklusiva erbjudanden

Hej allihopa och glad Black Friday!

Tyvärr kan jag inte gå ut med några deals här i förväg och inte heller ge några exklusiva deals här på Sweclockers, men alla våra "ordinarie" deals är redan släppta och det är bara att gå in på vår site och kolla in dem!

Håll även koll på siten varje heltimme då vi släpper en SUPERDEAL varje timme! Än så länge har vi redan haft bland annat iPhone X på 1000 kr rabatt och Defucn BT hörlurar för 99 kr (ordinarie pris 499 kr). Superdealsen finns bara i begränsat antal så det gäller att vara het på gröten för att lägga vantarna på dessa produkter!

Hoppas ni alla har en fin fredag!

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk

Varför är det 79kr i frakt på en liten SSD?

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Varför är det 79kr i frakt på en liten SSD?

Det är conrad.se som skickar den, antar de har sån hög fraktkostnad.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Det är conrad.se som skickar den, antar de har sån hög fraktkostnad.

Nja, kollar man på deras sida, så är det "bara" 69:- i frakt där.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Nja, kollar man på deras sida, så är det "bara" 69:- i frakt där.

Kan inte svara på det, har aldrig handlat på conrad eller via conrad via cdon. Kollade mest vem som sålde det.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Nja, kollar man på deras sida, så är det "bara" 69:- i frakt där.

Conrad kör 69 kr som enhetsfrakt. Att de tar 10 kr extra vid försäljning genom CDON handlar väl om att man försöker kompensera CDONs avgift för marketplace. 2014 ska de ha krävt 15% + 10 kr per transaktion men Conrad lär kunna förhandla sig till bättre avtal och jag vet inte hur aktuella de siffrorna är idag.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av hipstergamer:

Varför är det 79kr i frakt på en liten SSD?

Hej Hipstergamer,

Tack för ditt inlägg!

Precis som ovan användare skriver sätter Conrad sina egna fraktkostnader utifrån vad det kostar för dem att leverera varan till dig. Vi erbjuder däremot alltid fri frakt på ordrar över 800 kronor oavsett vem som säljer varorna.

Önskar dig en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,
Alfred

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med subforumreglerna*

Citat:

OBS! Denna forumdel är ingen kundtjänst

Vänligen observera att forumet inte heller ska ses som en motsvarighet till den ordinarie kundtjänsten. Vid exempelvis frågor om en specifik order, leveranstider och returärenden är det lämpligare att använda de officiella supportkanalerna.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Cenorida,

Tack för ditt inlägg!

Jag har lyft detta internt till ansvarig och vi håller även just nu på att se över hur och på vilket sätt vi visar kampanjer och strukturerar upp dessa.

Med vänliga hälsningar,
André

"Rean" är dock fortfarande kvar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag vilja handla genom CDON och betala samma pris och ha sämre retur policy än om när jag handlar direkt på Inet.se?

Man kan inte heller skicka en retur med rekommenderat brev utan måste skicka ett företagspaket vilket är ganska mycket dyrare...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av morphy93:

Varför skulle jag vilja handla genom CDON och betala samma pris och ha sämre retur policy än om när jag handlar direkt på Inet.se?

Man kan inte heller skicka en retur med rekommenderat brev utan måste skicka ett företagspaket vilket är ganska mycket dyrare...

Hej Morphy93,

Tack för inlägget!

När det gäller returer hos oss varierar det lite hur de fungerar beroende på vem det är som du har köpt varan av. Köpet du exempelvis av Inet via vår sajt är det deras retur policy som gäller.

En liten nyhet för varor sålda och lagerförda av oss, CDON, är att vi numera erbjuder fri retur inom ångerrätten med vår nya Retur Online funktion. Detta innebär att kunder som skickar in ett ärende angående en retur automatiskt får en förbetald fraktsedeln skickad till sig.

Vi är givetvis öppna till att svara på frågor angående vår nya returhantering.

Ha en fin dag!

Mvh Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Morphy93,

Tack för inlägget!

När det gäller returer hos oss varierar det lite hur de fungerar beroende på vem det är som du har köpt varan av. Köpet du exempelvis av Inet via vår sajt är det deras retur policy som gäller.

En liten nyhet för varor sålda och lagerförda av oss, CDON, är att vi numera erbjuder fri retur inom ångerrätten med vår nya Retur Online funktion. Detta innebär att kunder som skickar in ett ärende angående en retur automatiskt får en förbetald fraktsedeln skickad till sig.

Vi är givetvis öppna till att svara på frågor angående vår nya returhantering.

Ha en fin dag!

Mvh Alfred, CDON

Hej Alfred,

Jag är ledsen men du har fel.
När en kund handlar från CDON så gäller inte Inets retur policy.

Skulle jag handla något från er så kommer jag bli tvungen att betala 215kr> för att returnera en vara oavsett om det är inom ångerrätten eller ej.

Köper jag alltså en produkt för 100kr så måste jag betala 215kr retur.

Permalänk
Medlem

Hej!
Trogen CDON-kund sedan många år. Men häromdagen blev jag helt paff, jag har nämligen fått en Postnord-notis om att betala importmoms på en T-shirt jag köpt på svenska CDON! Tröjan kostade 199kr och Postnord vill ha 440 kr i moms och deklarationsavgift.
Jag fattar att Marketplace-handlare kan vara baserade i andra EU-länder och i det här fallet verkar det vara ett finskt företag (Rockshirts), men det måste väl vara CDONs ansvar att handlarna har betalat moms om varans ursprung nu inte är Finland utan något icke-EU-land.

Ser gärna att ni hjälper till med detta ärende för det känns ju hyfsat orimligt att jag ska betala importmoms på en vara köpt på CDON.

Jag kan inte gå vanliga kundtjänstvägen eftersom den bara hänvisar till merchantens kundservice och inte CDONs egen. Och här vill jag att CDON tar sitt ansvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av John L:

Hej!
Trogen CDON-kund sedan många år. Men häromdagen blev jag helt paff, jag har nämligen fått en Postnord-notis om att betala importmoms på en T-shirt jag köpt på svenska CDON! Tröjan kostade 199kr och Postnord vill ha 440 kr i moms och deklarationsavgift.
Jag fattar att Marketplace-handlare kan vara baserade i andra EU-länder och i det här fallet verkar det vara ett finskt företag (Rockshirts), men det måste väl vara CDONs ansvar att handlarna har betalat moms om varans ursprung nu inte är Finland utan något icke-EU-land.

Ser gärna att ni hjälper till med detta ärende för det känns ju hyfsat orimligt att jag ska betala importmoms på en vara köpt på CDON.

Jag kan inte gå vanliga kundtjänstvägen eftersom den bara hänvisar till merchantens kundservice och inte CDONs egen. Och här vill jag att CDON tar sitt ansvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej John L,

Tack för ditt inlägg!
Vi beklagar det inträffade och det ska självfallet inte ske, och du ska såklart inte behöva stå för den kostnaden.

Säljaren är medveten om detta problem, och det är absolut inget medvetet från deras sida, utan det strular ibland med finska transportbolaget Posti som gör att denna avgift kommer på vissa paket. Eftersom säljaren Rockshirts även är medveten om detta, är de väldigt villiga och tillmötesgående med att hjälpa kunderna med detta problem.

Jag rekommenderar dig verkligen därför att skapa ett ärende mot dem via vår kundservice-hub så kommer de kunna ordna upp i detta snabbt och smidigt.

Självklart jobbas det även på en lösning på problemet från både vår och säljarens sida!

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej John L,

Tack för ditt inlägg!
Vi beklagar det inträffade och det ska självfallet inte ske, och du ska såklart inte behöva stå för den kostnaden.

Säljaren är medveten om detta problem, och det är absolut inget medvetet från deras sida, utan det strular ibland med finska transportbolaget Posti som gör att denna avgift kommer på vissa paket. Eftersom säljaren Rockshirts även är medveten om detta, är de väldigt villiga och tillmötesgående med att hjälpa kunderna med detta problem.

Jag rekommenderar dig verkligen därför att skapa ett ärende mot dem via vår kundservice-hub så kommer de kunna ordna upp i detta snabbt och smidigt.

Självklart jobbas det även på en lösning på problemet från både vår och säljarens sida!

Med vänliga hälsningar,
André

Tack för återkoppling! Jag startade ett ärende mot Rockshirts och de var tillmötesgående och löste postbetalningen efter att de fick mitt kolli-id. Skönt att höra att det jobbas på en bättre lösning, för det känns som sagt lite olustigt att få importmomskrav när man beställer från CDON.

Permalänk
Medlem

Hej, jag hann inte avbeställa min order från CDON och kundtjänsten gav då lite information hur jag ska returnera. Två frågor dök upp i mitt huvud.

1)

"Med hjälp av vår nya funktion "retur-online" har du möjlighet att registrera din retur smidigt på hemsidan.
Där får du även en retursedel och returetikett. Detta är gratis men gäller i dagsläget endast på de varor som är direkt sålda av CDON."

Räknas detta då i mitt fall tro? Jag beställde en produkt tillverkad av Crucial men jag kan inte se någonstans att det är någon annan än CDON som säljer det. Det här med "direkt såld av" är lite vagt. Betyder det att det måste vara tillverkat av CDON själva, för de är ju trots allt för det mesta återförsäljare. Lite förtydligande här hade behövts.
https://cdon.se/hemelektronik/crucial-mx500-m-2-1tb-p44015071

Om det är gratis i mitt fall så ignorera fråga 2.

2)

Är det inte så att returen är gratis om jag bara väljer att inte hämta ut paketet och makulerar fakturan? En gång glömde jag hämta ut ett paket av misstag (minns dock inte var ifrån jag beställde) och det skickades tillbaks efter 1 eller 2 veckor, helt gratis, och om jag inte minns fel makulerade de fakturan samtidigt.

Permalänk
Medlem

Ja den ssd´n är såld av cdon.
Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar

Fri frakt

Säljs av CDON.COM

Till skillnad från tex denna som inte säljs av cdon.
Beräknad leveranstid: 5-7 arbetsdagar

Frakt: 49 kr

Säljs av Teknikproffset Nordic AB

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Ah ok, visste inte ens om att CDON hade andra försäljare på sin sida, typ som Amazon.

Permalänk

Hej undrar om man köper något av någon som är köpt på cdon , kan man använda sig av garantin då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-:Main:- Asus sabertooth X58 | 980X@3.4 | 24GB Corsair PC3-12800 | Gigabyte GTX480 | SB X-Fi Titanium Pro | Corsair SSD Force GT 120GB/WD30EZRX | Antec p183 | Corsair HX850 | Corsair H80 |

Permalänk
Medlem

Du menar om du handlar en begagnad vara från en person som köpt den från cdon.com?

Och med begagnad vara menar jag att en vara som nån köpt ny från en butik och sen sålt till någon annan även om den är oöppnad och såldes 30sek efter köpet och 3meter utanför butiken.
Anledningen till att detta ÄR en begagnad vara är att svensk lag säger att garanti/reklamation/ångerrätt/osv ska följa personen som köper varan.
Dvs om varan har sålts så är det enligt lag fortfarande den person som köpte varan i butiken som har all laglig rätt.

Det är dock väldigt vanligt att svenska butiker har som intern regel/policy att garanti/reklamation/ångerrätt/osv ska följa varan istället för köparen så länge kvitto finns.
Det finns dock problem med detta.
1, Om butiken/nån person är på dåligt humör/sur/haft en dålig dag/etc som tex tar imot/behandlar/tittar på/reparerar den/paketerar/etc varan säger nope du är ej "första" köparen så garanti/etc gäller ej, så har man ej en lag i ryggen att luta sig imot/åberopa och det enda man kan göra är att prova en annan dag/tid och hoppas att man får en annan person/personen är på bättre humör/etc heller försöka gå högre upp inom företaget (vilket ofta är som att stångas med en stenvägg).
(eller säljaren i cdon´s fall om det är nån annan än cdon själva som sålt varan)

2, Om personen som köpte varan gav ut namn/adress/osv alternativt är registrerad i butikens system med namn/adress/etc så är det inte direkt ovanligt att varan (om man skickat in den) skickas till den förste köparen även om man var noga med att påpeka att man har köpt varan begaganad och att den INTE ska skickas till förste köparen.
Och återigen OM detta görs så kan butiken göra en axelryckning och säga inte vårat problem och man får prova att stångas med stenväggen igen heller helt enkelt be förste köparen att skicka varan och då troligen få betala frakten.

3, och när det nu gäller cdon så har dom ju många olika säljare som troligen kommer ha olika syn på just detta så även om cdon har som regel/policy att garanti/etc ska följa varan så har roligen inga andra säljare någon som helst skyldighet att följa denna.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cranzle:

Räknas detta då i mitt fall tro? Jag beställde en produkt tillverkad av Crucial men jag kan inte se någonstans att det är någon annan än CDON som säljer det. Det här med "direkt såld av" är lite vagt. Betyder det att det måste vara tillverkat av CDON själva, för de är ju trots allt för det mesta återförsäljare. Lite förtydligande här hade behövts.
https://cdon.se/hemelektronik/crucial-mx500-m-2-1tb-p44015071

Om det är gratis i mitt fall så ignorera fråga 2.

@CDON.COM får gärna utveckla vad som gäller returer, men jag fick retur-funktionen testad nu till jul.
Beställde en stekpanna såld av CDON själva, var inte alls det jag förväntade mig från bild/beskrivning.
1. Startade ett retur-ärende
2. Fick fraktsedel på e-mail
3. Returnerade varan 21/12 (oanvänd förstås) i samma kartong som den kom
4. Fick idag, 28/12, tillbaka hela summan som jag betalade

Om returer alltid kommer vara såhär smidiga nu på CDON som kommer jag absolut göra fler "tveksamma" beställningar som jag annars inte orkar med

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Mattedatten:

@CDON.COM får gärna utveckla vad som gäller returer, men jag fick retur-funktionen testad nu till jul.
Beställde en stekpanna såld av CDON själva, var inte alls det jag förväntade mig från bild/beskrivning.
1. Startade ett retur-ärende
2. Fick fraktsedel på e-mail
3. Returnerade varan 21/12 (oanvänd förstås) i samma kartong som den kom
4. Fick idag, 28/12, tillbaka hela summan som jag betalade

Om returer alltid kommer vara såhär smidiga nu på CDON som kommer jag absolut göra fler "tveksamma" beställningar som jag annars inte orkar med

Hej Cranzle,

Vad bra att du har fått prova vår nya retur online och att du är nöjd med den. Det är vi också! 😊
Angående var man ser vem som är säljaren av produkten – det ser du direkt på produktsidan strax under priset och ”Lägg i varukorgen”.

Eftersom vi är ett marketplace och har så många säljare kan returinstruktionerna skilja sig något och därmed behöver man kontakta säljaren för retur av dessa varor. På de varor som CDON säljer direkt är det just den smidiga process du så fint har beskrivit nedan.

Hoppas vi ser dig på hemsidan snart igen.
Med vänlig hälsning CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det kostnadsfri retur på tangentbord som säljs av er på CDON själva, d.v.s inte utomstående butik

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dysfunco:

Är det kostnadsfri retur på tangentbord som säljs av er på CDON själva, d.v.s inte utomstående butik

Hej Dysfunco,

Tack för ditt inlägg!

Om du är inom ångerrätten och använder dig av vår tjänst Retur Online så får du en betald fraktsedel skickad till dig som du använder för att returnera din produkt till oss, helt utan kostnad för dig.

Detta gäller som du även själv poängterar endast för produkter som säljs direkt av CDON, och inte andra säljare på vår site.

Med vänliga hälsningar,
André

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Dysfunco,

Tack för ditt inlägg!

Om du är inom ångerrätten och använder dig av vår tjänst Retur Online så får du en betald fraktsedel skickad till dig som du använder för att returnera din produkt till oss, helt utan kostnad för dig.

Detta gäller som du även själv poängterar endast för produkter som säljs direkt av CDON, och inte andra säljare på vår site.

Med vänliga hälsningar,
André

Tackar för denna information!

Permalänk
Medlem

Hej CDON!
Jag hade problem med min mus och returnerade den. Det skulle ta upp till 14 dagar efter att ni har tagit emot den tills att jag skulle få ett svar men det har gått 3 veckor nu.

Ordernummer är 61946111.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zapa:

Hej CDON!
Jag hade problem med min mus och returnerade den. Det skulle ta upp till 14 dagar efter att ni har tagit emot den tills att jag skulle få ett svar men det har gått 3 veckor nu.

Ordernummer är 61946111.

Hej Zapa,

Tack för ditt inlägg!

Jag har skickat ett PM till dig!

Med vänliga hälsningar,
Alfred, CDON

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@CDON
Kommer ni få in Acer 27" Nitro VG270UPbmiipx igen?

Visa signatur

7800X3D | MSI MPG B650 Carbon WIFI| Kingston DDR5 6000CL32 | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Kingston Fury Renegade 2TB | ASUS 27" ROG Swift PG279QM och Acer Predator XB252Q 240Hz G-Sync