Permalänk

Värt att uppgradera?

Tjena undrar om det är värt att byta ut lite gräjjer i min dator. ligger just nu inne med:
cpu: 6700k
ram: 16gb 2133mhz
gpus: 980 ti sli
skärm: Asus 27" LED G-Sync ROG Swift PG278QR

De jag har tänkte att byta till är:

cpu: 9900k
ram: 32gb 3000mhz
gpu: 2080 ti paliti

vad tror ni? är det värt det eller vänta? tycker cpun börjar släpa efter lite.

Permalänk
Medlem

Beror helt på vad du använder datorn till och vad ditt mål är med upgraderingen.
Samt är det bara du som kan säga om det är värt eller inte, beroende på ekonomi, hur mycket du använder datorn etc.

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk

@Hestkulan: Har börjat streama endel och då märker jag av cpun inte hänger med. Sen är jag väl lite av en grafikentusiast, Vill gärna spela det mest med max, Dock ej fortnite vilket jag spelar mest men märker fpsen pendlar ganska friskt där. mellan 50-170.

Permalänk

@Chernobylboy: bra upp gradeing många kärnor för streaming och det nya grafikkortet lär inte ha några problem med några spel alls

Permalänk

@pontusekstrom: ha bara koll på din nuvarande psu så att den klarar av de nya grejerna
'

Permalänk

@pontusekstrom: psun är ett evga supernova 1300w så de bör ju fungera

Permalänk
Medlem

Överklocka ram och CPU. Eventuellt skippa sli beroende på vad du spelar. Skulle aldrig uppgraderat om jag satt på skylakeprylar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

@Chernobylboy: jamen dåså då är det ju bara priset på sakerna som kan vara problemet