Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Medlem

@urlen: Du kommer nog få vänta ett tag : )

Jag har redan ett 2080 Ti men har köpt ett till då jag överväger SLI och vill pröva en annan kylare.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av urlen:

Jag beställde kortet från netonnet (MSI 2080 Ti Gaming X Trio) den 2 november. Har inte kommit in på lager sedan dess. Väntar fortfarande...

Beställde mitt Gigabyte 9/9 från komplett. Jag avbokade det strax innan jul då datumet var framflyttat till Januari 2019..

Permalänk
Medlem

Ni som har fått problem, har ni plockat ut kortet själv? Jag tänker ifall man beställt med montering och grafikkortet är sönder fast man har ingen aning om hur man plockar ut det, vad gör man då? Skickar tillbaks hela datorn?

Permalänk
Skrivet av dblade:

Beställde mitt Gigabyte 9/9 från komplett. Jag avbokade det strax innan jul då datumet var framflyttat till Januari 2019..

Nu verkar det ju dock finnas fullt med Gigabyte 2080 Ti kort på lager, eller har du fått tag på något annat? Funderar på att slå till på ett Gigabyte. Måste vara redo när Anthem och Metro anländer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbenyao:

Nu verkar det ju dock finnas fullt med Gigabyte 2080 Ti kort på lager, eller har du fått tag på något annat? Funderar på att slå till på ett Gigabyte. Måste vara redo när Anthem och Metro anländer

Det enda som fanns tillgängligt i December till normala priser var Palit och var egentligen själv skeptisk med tanke på hur mitt Palit 1070 Ti presterade men jag blev väldigt positivt överraskad och känner idag att jag gjorde ett bra val.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TimeCommando:

Ni som har fått problem, har ni plockat ut kortet själv? Jag tänker ifall man beställt med montering och grafikkortet är sönder fast man har ingen aning om hur man plockar ut det, vad gör man då? Skickar tillbaks hela datorn?

Fråga den som du köpte datorn av, jag misstänker att de vill ha tillbaka hela datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

För er som vill köpa ett 2080 Ti och har lagt undan för ett större köp finns KFA2 RTX 2080 Ti Hall Of Fame i lager hos Netonnet, otroligt då korten är extremt begränsade i antal tillverkade.

Bästa kortet som finns på luft.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av urlen:

Jag beställde kortet från netonnet (MSI 2080 Ti Gaming X Trio) den 2 november. Har inte kommit in på lager sedan dess. Väntar fortfarande...

Jag beställde Asus Strix OC från Komplett den 21/11 och det skall skeppas i morgon (har det i nästa vecka således)

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Kikar man på tråden nedan verkar många kort ge upp efter kort tid. Känns inte lite oroväckande om jag ska vara ärlig. Galet sugen på en uppgradering men inte för det priset och kvalitén.

https://forums.geforce.com/default/topic/1078503/geforce-rtx-...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@urlen: Du kommer nog få vänta ett tag : )

Jag har redan ett 2080 Ti men har köpt ett till då jag överväger SLI och vill pröva en annan kylare.

Mvh

Hur mycket betalade du sammanlagt för båda korten?

Permalänk
Medlem

Hämtade en Palit 2080ti från Webhallen Fruängen, Stockholm 12:e december. Nu har vattenblock kommit idag.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

@landahl: Det blev en slant, men skall bara behålla ett så : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@Aeig: Hmm, är detta KFA2 bra alltså?
Funderar på att byta ut mitt 1080ti av onödiga anledningar..
Detta kortet hade passat bra med mitt vita bygge..

Inte lång väg till rtx titan pengamässigt dock?

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

@CarlOscar: Är fortfarande 5000-6000 kr till Titan : )

För övrigt är svaret "Ja", det är ett grymt kort, så otroligt tyst även under full belastning i 3DMark osv. Jag köpte det därför att jag vill ha det absolut bästa luftkylda kortet som finns samtidigt som det är tyst.

Allt är premium, från förpackningen det kommer i, till kortet i sig, massor av roliga detaljer i lådan också : )

Rekommenderas varmt, även om det är dyrt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emre_114:

@Aeig: lite osäker, jag kör 3440x1440, nöter mycket pubg, men var sällan på hög fps trots 2080ti, kunde dippa ner till 60fps ibland och låg på ca 120 i snitt, känns lågt på det kortet, men kan ju vara upplösningen i kombination med dåligt optimerat spel,
kör ju 8700k så cpun borde inte flaska, provade även att vrida upp den till 4,9ghz men ingen större skillnad.

skulle va intressant att se hur den går med 2070 i jämnförelse.

Letar du på riktigt efter prestandasiffror från ett spel som "kom ut" 2018 men har grafiken från ett spel som kom ut 2002 och är allmänt känt att optimeringen suger?
Polarens gamla i7 920 med GTX 690 får högre fps än min dator i sign + har jag SLI aktiverat så fungerar PUBG knappt, de blir brutala drops, bättre med 1st GTX770 ist för 2st, det är enough bevis att inte fortsätta bencha detta spel.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Letar du på riktigt efter prestandasiffror från ett spel som "kom ut" 2018 men har grafiken från ett spel som kom ut 2002 och är allmänt känt att optimeringen suger?
Polarens gamla i7 920 med GTX 690 får högre fps än min dator i sign + har jag SLI aktiverat så fungerar PUBG knappt, de blir brutala drops, bättre med 1st GTX770 ist för 2st, det är enough bevis att inte fortsätta bencha detta spel.

Visst är spelet fult för sin tid men 2002 är lite väl hårt kika på ex 1942.

Ett 690 är ju bara två underklockade 680 och dina 770 är två överklockadr 680. Altså ingen stor skillnad, Båda borde ha samma problem med SLI. Kan vara så att din väns 8 trådar på processorn ger honom en fördel mot dina 4 trots att din är några generationer modernare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Visst är spelet fult för sin tid men 2002 är lite väl hårt kika på ex 1942.

Ett 690 är ju bara två underklockade 680 och dina 770 är två överklockadr 680. Altså ingen stor skillnad, Båda borde ha samma problem med SLI. Kan vara så att din väns 8 trådar på processorn ger honom en fördel mot dina 4 trots att din är några generationer modernare.

Vart det ett 680 eller 690 - inte helt 100 just nu men oavsett:
Ja det är att ta i, men det är bra länge sedan jag hoppade in i ett "nytt" spel som känns så gammalt som PUBG (Är väldigt ny in på spelet).
Han har ingen SLI alls, om inte då 690 kör 2 CPUer och hanteras likadnande som SLI i program (minns något sådant fanns).
Men oavsett så är min poäng med att folk köper splitter nya datorer Senaste Ryzen och I7 med nyaste grafikkorten av det modell dyrare och kommer en tråd kort därefter om just PUBG hackar på deras nya dator medan ALLT annat på datorn fungerar bra?
Ser dessa PUBG trådar av och till - de som verkligen älskar spelet vill inte acceptera att det är spelet som är trasigt?
Tycker PUBG flyter hyfsat på medium inställningar, high är ospelbart på min PC imo i alla fall.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Vart det ett 680 eller 690 - inte helt 100 just nu men oavsett:
Ja det är att ta i, men det är bra länge sedan jag hoppade in i ett "nytt" spel som känns så gammalt som PUBG (Är väldigt ny in på spelet).
Han har ingen SLI alls, om inte då 690 kör 2 CPUer och hanteras likadnande som SLI i program (minns något sådant fanns).
Men oavsett så är min poäng med att folk köper splitter nya datorer Senaste Ryzen och I7 med nyaste grafikkorten av det modell dyrare och kommer en tråd kort därefter om just PUBG hackar på deras nya dator medan ALLT annat på datorn fungerar bra?
Ser dessa PUBG trådar av och till - de som verkligen älskar spelet vill inte acceptera att det är spelet som är trasigt?
Tycker PUBG flyter hyfsat på medium inställningar, high är ospelbart på min PC imo i alla fall.

Gtx 690 är som sagt två st 680 i lägre frekvens som körs i SLI på samma kretskort så ni bör ha ganska lik prestanda i spel när det kommer till grafikkort. Dina 770 är överklockade 680.

Pubg presterar sämre än det borde sett till hur det ser ut det håller jag med om, däremot uppskattar jag spelet trots bristerna och det kostar typ hälften mot call of duty och liknande spel. (när jag köpte det i alla fall.)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt Aorus Extreme 2080TI igår. Jäklar va snyggt det är, dessutom hade det ordentligt med utrymme för överklockning! Dessa kort levererar verkligen FPS på en helt egen nivå.

Länk: https://www.webhallen.com/se/product/293931-Gigabyte-GeForce-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Gtx 690 är som sagt två st 680 i lägre frekvens som körs i SLI på samma kretskort så ni bör ha ganska lik prestanda i spel när det kommer till grafikkort. Dina 770 är överklockade 680.

Pubg presterar sämre än det borde sett till hur det ser ut det håller jag med om, däremot uppskattar jag spelet trots bristerna och det kostar typ hälften mot call of duty och liknande spel. (när jag köpte det i alla fall.)

slinkar in med infon om att ett 690 inte kräver en massa SLI profiler och strul för att fungera, det fungerar out of the box med full prestanda utan huvudvärk.

detta vet jag då jag byggde en dator med 690 åt min kusin för något halvår sedan och blev förvånad över att det inte var något trixande alls, så något hanteras defenitivt annorlunda i ett 690 kontra 2 kort i SLI.

ontopic: känns som om att det är för mycket "ny" teknologi i de nya korten och att nästa generation RTX kort är mer värt ett köp om man faktiskt vill ha RTX, samt att DLSS behöver mogna så man vet om det ens blir en grej, och inte en till hairworks.

och nej, jag sitter inte och är butthurt på internet för att jag inte har råd med kortet, jag höll på att köpa ett, men kändes bara som om att man blev mer och mer besviken desto mer man fick veta om kortet efter release, iallafall blev jag det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

slinkar in med infon om att ett 690 inte kräver en massa SLI profiler och strul för att fungera, det fungerar out of the box med full prestanda utan huvudvärk.

detta vet jag då jag byggde en dator med 690 åt min kusin för något halvår sedan och blev förvånad över att det inte var något trixande alls, så något hanteras defenitivt annorlunda i ett 690 kontra 2 kort i SLI.

ontopic: känns som om att det är för mycket "ny" teknologi i de nya korten och att nästa generation RTX kort är mer värt ett köp om man faktiskt vill ha RTX, samt att DLSS behöver mogna så man vet om det ens blir en grej, och inte en till hairworks.

och nej, jag sitter inte och är butthurt på internet för att jag inte har råd med kortet, jag höll på att köpa ett, men kändes bara som om att man blev mer och mer besviken desto mer man fick veta om kortet efter release, iallafall blev jag det.

Kanske ändrats sedan 2012 när sweclockers testade 690 men då var det beroende av SLI stöd för att dra nytta av båda kärnor i alla fall bra om de hittat en lösning på det. Länk Men har inte testat ett kort med två Gpuer från Nvidia själv så får lita på dig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kanske ändrats sedan 2012 när sweclockers testade 690 men då var det beroende av SLI stöd för att dra nytta av båda kärnor i alla fall bra om de hittat en lösning på det. Länk Men har inte testat ett kort med två Gpuer från Nvidia själv så får lita på dig.

jag kan såklart ha jättefel och bara haft jättetur med alla spel jag testat

men enligt div googlingar jag gjorde innan så var det mer optimerat med ett 690 kontra 2 st 680 i SLI.

men är prestandan dålig är den ju såklart dålig och då får man ju göra något åt det, oavsett hur bra det funkar på papper eller för någon annan osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manboy:

Fick hem mitt Aorus Extreme 2080TI igår. Jäklar va snyggt det är, dessutom hade det ordentligt med utrymme för överklockning! Dessa kort levererar verkligen FPS på en helt egen nivå.

Länk: https://www.webhallen.com/se/product/293931-Gigabyte-GeForce-...

Vad plockade du ut för prestanda ? Sitter själv och tittar på motsvarande fast Waterforce AIO modellen. Behöver 3 st HDMI 2.0 så verkar inte vara mycket att välja på.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obsidian:

Vad plockade du ut för prestanda ? Sitter själv och tittar på motsvarande fast Waterforce AIO modellen. Behöver 3 st HDMI 2.0 så verkar inte vara mycket att välja på.

Har haft AIO kortet sedan i fredags. Har inte överklockat så mycket men tempsen ligger stadigt på 55-56 C i full load utan konstiga ljud, sjukt nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ingen som har coil whine med sin RTX 2080 Ti?

Fick datorn från inet för nån vecka sedan med Asus Strix 2080 Ti Advanced Gaming.
Och kan säga coil whinen från den är inte direkt tyst. För att få bort den nästan helt måste jag låsa fps till 60, och det vill jag absolut inte när jag har 144hz g-sync Asus skärm.

Annars är den tyst och blir som högst kanske 72C när jag spelar Battlefield V. Körde Msi Afterburner OC Scanner. Så den brukar klocka till ca 2055mhz. Slår Power limit för det mesta. Vore ju nice om man kunde höja den mer.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Ingen som har coil whine med sin RTX 2080 Ti?

Fick datorn från inet för nån vecka sedan med Asus Strix 2080 Ti Advanced Gaming.
Och kan säga coil whinen från den är inte direkt tyst. För att få bort den nästan helt måste jag låsa fps till 60, och det vill jag absolut inte när jag har 144hz g-sync Asus skärm.

Annars är den tyst och blir som högst kanske 72C när jag spelar Battlefield V. Körde Msi Afterburner OC Scanner. Så den brukar klocka till ca 2055mhz. Slår Power limit för det mesta. Vore ju nice om man kunde höja den mer.

Trist med coil whine, har själv inte hört det på mitt. Har för mig jag såg en YT video från jaystwocents där han nämner coil whine när han testade strix gaming oc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

Ingen som har coil whine med sin RTX 2080 Ti?

Har cool whine på mitt Strix oc också. Dock har jag en väldigt tyst burk... Är också väldigt random när det hörs. Men räcker att fläktarna snurrar upp lite eller att man har på högtalarna i något spel för att det skall "försvinna". Mitt 2080ti zotac hade en mycket högre ljudvolym på sitt whine än asuskortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

[quote postid="17742091" userid="117241" name="Canson"]
Ingen som har coil whine med sin RTX 2080 Ti?

Hade ganska mycket coil whine på mitt strix innan det gick sönder.
Har lite whine på mitt nya waterforce men hörs bara om jag lägger örat emot kortet. Jag skulle tro att de allra flesta korten har någon typ utav whine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel1993:

Har haft AIO kortet sedan i fredags. Har inte överklockat så mycket men tempsen ligger stadigt på 55-56 C i full load utan konstiga ljud, sjukt nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Jasså, det var du som köpte sista exet :-). Letade runt på Prisjakt och när jag skulle beställa försvann sista exet framför nosen på mig :-). Jag lär väl få vänta ett tag nu, lagersaldo'n ser inte bra ut.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

@Obsidian: Beställde mitt ifrån England. Jag beställde dock ett likadant ifrån Proshop som också kom fram i fredags. Jag returnerade det idag så dom lär få in det i lager om ett par dagar.