Permalänk
Medlem

@Thunderboy: Extremt osäkert. Det kan vara inom ett år eller inom 5 år. Det lät ju som på blizzard att de inte ens hade börjat planera skiten men jag tror de har kommit lite längre än så med tanke på att de annonserade det. De har helt enkelt koll på att det är fullt möjligt men sitter nog och spånar på om de ska göra en ren vanilla experience eller om de ska implementera något. Fanns ju en hel del ganska dålig saker i vanilla som möjligen kunde justreras och bara göra upplevelsen bättre men fortfarande densamma.

Permalänk

aha, det blir massa nostalgi iallafall. Fyy faan vad man la ner tid på raidande på tiden när det begav sig. Ser faktiskt fram emot att spela det.

Permalänk
Medlem

Ryser av att läsa din text känns bara så JAG! ^^

Vart ända grej du skriver o tar upp är bara sant...

MED.....

När det väl släpps som ni säger 2019-20 så lär jag sitter på en Ashes Of Creation guild o försöka undvara de få minuter o timmar man får över om dagarna..... om det har släppts till dess! ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING - Socket 1200 - Intel Core i9 10900K 3.7 GHz 20MB - Gigabyte RTX 3080 Aorus XTREME WATERFORCE - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - Seasonic FOCUS PX-850 80PLUS Platinum 850 Watt -
Samsung 970 EVO Plus series SSD 500GB M.2 - Samsung SSD 860 EVO 2TB (MZ-76E2T0B/EU) - Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Svart - Custom loop CPU & GPU 3x 360 Element - ULTITUBE D5 150 PRO with D5 NEXT pump - 6x Noctua NF-F12 iPPC-3000 120mm PWM - 3x Noctua NF-A14 iPPC-3000 140mm PWM.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MSI X299 SLI Plus, Socket-2066 - Intel Core i7 7820X - MSI Seahawk EK 1080 Ti - Samsung 750 EVO 500Gb SSD -
Corsair dominator platinum 32GB 3200MHz - Corsair RM 1000, 1000w 80+ Guld - Thermaltake Core X5 - Tempered Glass Snow Edition - Custom loop CPU & GPU.

Permalänk
Medlem

har vi någon officiell server på live? tänkte så man lvlar upp en ny gubbe skapar en guild lär känna varandra innan allvaret börjar?
sugen på att dra upp en horde warlock.

Visa signatur

ASUS Strix Z270H i7700k 5.0ghz custom loop
Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200mhz
ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL

Permalänk
Skrivet av DanielHbg84:

Flertalet personer rapporterade att deras "karaktär" bara försvann efter registrering, vi hittade en bugg och det är nu åtgärdat.

Så joina oss i Bnet chatten med länk ovan, och registrera er på https://wowapp-raid.azurewebsites.net

kanske bara jag som är trög men den vill ha inloggning via US konto när jag försöker registrera mig på forumet?

Permalänk

Ni har det gått ett par månader sedan ni skrev något här, men kommer ni fortfarande tänka er att köra classic? Sen om det är någon som har missat detta, så kommer det att släppas ett demo under blizzcon. Som du kommer att kunna spela hemifrån! Enda nackdelen är att du måste köpa en "virtual ticket".

*EDIT* Såg att det fanns en hemsida att registrera sig på, så ser fram emot att få spela med er som har tänkt att köra classic!

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med detta har vi nått hyfsatt fast datum?

Permalänk

@TaNk2: inte ännu, det preliminära datumet lär säkerligen komma ut inom 1-2 månader.
Men jag skulle säga (enligt ett par rykten) att det kommer att släppas under juli eller augusti

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrengwall:

@TaNk2: inte ännu, det preliminära datumet lär säkerligen komma ut inom 1-2 månader.
Men jag skulle säga (enligt ett par rykten) att det kommer att släppas under juli eller augusti

Jajemen härligt 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skriver upp mig på listan över intresserade spelade jävligt hardcore i Vanilla, men sålde sedan mitt account.. Hade en kort fling något år efter att TBC släpps men sedan dess har jag inte rört spelet. Blev lite taggad av att läsa första inlägget från 2017 hehe

Permalänk

Kommer självklart köra Classic! Undead Priest blir det för hela slanten! Så jag är verkligen intresserad på en guild!

Permalänk
Medlem

Så enhancementshams kommer kunna äga med 2h vapen igen??? Fan pvpa 8 timmar om dagen på den tiden. Shdowpriest va svåra motståndare. Kitea bossar genom hela barrens med icemage. Warriors som oneshotta om man lät dem komma nära. Fast i en spec sög ju dock om man inte sket guld.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kraftcore:

Kommer självklart köra Classic! Undead Priest blir det för hela slanten! Så jag är verkligen intresserad på en guild!

Tänker också lira Undead Priest :D. Devouring Plague FTW.
Undeads casting animation är också den bästa i mitt tycke.

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte signat något än (bad gateway), men kommer med största sannolikhet att spela när det släpps. DPS Warrior om det blir Alliance (samma som min första main) eller mage om det blir Horde.

Lite lågt antal som vill spela Alliance tycker jag dock. Ifall fler vill spela Horde borde jag kanske skapa en SweC-Alliance dedikerad att ganka SweC-Horde när de är på väg till sina raids?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av Casgar:

Har inte signat något än (bad gateway), men kommer med största sannolikhet att spela när det släpps. DPS Warrior om det blir Alliance (samma som min första main) eller mage om det blir Horde.

Lite lågt antal som vill spela Alliance tycker jag dock. Ifall fler vill spela Horde borde jag kanske skapa en SweC-Alliance dedikerad att ganka SweC-Horde när de är på väg till sina raids?

Klart du ska spela med oss, ju fler desto bättre!
Lycka till med att ganka oss, vi kommer vara ostoppbara

Permalänk
Medlem

Tja, hur ser det ut är klanen fortfarande vid liv?
Jag och två polare söker en svensk klan inför WoW Classic och er klan låter väldigt lovande.
Jag kommer köra Priest (yes healer) och polarna kommer vara warlocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Issus:

Tja, hur ser det ut är klanen fortfarande vid liv?
Jag och två polare söker en svensk klan inför WoW Classic och er klan låter väldigt lovande.
Jag kommer köra Priest (yes healer) och polarna kommer vara warlocks

Användaren @DanielHbg84 är inte den mest aktiva på Sweclockers. Men förhoppningsvis dyker han upp igen snart.

Du och din polare kan garanterat räkna med att intresset kommer öka inför lanseringen och det kommer säkerligen finns flera bra val på guilds.

Jag orkade bara lvla till 43 i Vanilla, betalade power leveling i TBC (körde sen bara PvP) och först i WotLK började jag spela själv.

Jag är sugen på att få uppleva WoW på riktigt som jag borde gjort när jag var ung och hade chansen

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Issus:

Tja, hur ser det ut är klanen fortfarande vid liv?
Jag och två polare söker en svensk klan inför WoW Classic och er klan låter väldigt lovande.
Jag kommer köra Priest (yes healer) och polarna kommer vara warlocks

Hemsidan har varit nere i ett par dagar bara. Jag ska se om jag kan nå honom imorgon, och be han slänga upp den igen.
Han är väl säkert bara upptagen med diversa IRL grejer för tillället.
Så om ni fortfarande är intresserade av att joina, så behöver ni inte vara oroliga. alla är välkommna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrengwall:

Hemsidan har varit nere i ett par dagar bara. Jag ska se om jag kan nå honom imorgon, och be han slänga upp den igen.
Han är väl säkert bara upptagen med diversa IRL grejer för tillället.
Så om ni fortfarande är intresserade av att joina, så behöver ni inte vara oroliga. alla är välkommna!

Va bra! blev lite osäker om klanen lades ner eller inte.

Permalänk
Medlem

När det här närmar sig borde man lägga upp en poll med vilka klasser folk skulle vilja spela för att försöka få balans, kanske berätta lite om sitt förra vanilla-spelande och t.o.m. göra en egen liten hemsida till det

Permalänk
Skrivet av Levan:

När det här närmar sig borde man lägga upp en poll med vilka klasser folk skulle vilja spela för att försöka få balans, kanske berätta lite om sitt förra vanilla-spelande och t.o.m. göra en egen liten hemsida till det

Det är exakt det man har gjort med hemsidan.
Där får du även välja om du helst vill köra alliance eller horde. Har för mig horde hade runt 80% 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrengwall:

Det är exakt det man har gjort med hemsidan.
Där får du även välja om du helst vill köra alliance eller horde. Har för mig horde hade runt 80% 😁

Skickades från m.sweclockers.com

NICE!
Hur ser det ut med Server val? PVE eller PVP? Föredrar själv en PVP server

Permalänk
Skrivet av Issus:

NICE!
Hur ser det ut med Server val? PVE eller PVP? Föredrar själv en PVP server

som sagt, alla dessa val finner du på hemsidan när den väl är uppe igen.
Så när du registrerar dig, så kommer du få en massa alternativ, där du själv väljer hur du vill ha det

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrengwall:

som sagt, alla dessa val finner du på hemsidan när den väl är uppe igen.
Så när du registrerar dig, så kommer du få en massa alternativ, där du själv väljer hur du vill ha det

Låter bra intressant med 80 % horde. Spelade Alliance "förra gången", men vore kul att testa andra sidan denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Låter bra intressant med 80 % horde. Spelade Alliance "förra gången", men vore kul att testa andra sidan denna gång.

Med förra gången menar du då, nya aktuella wow? Och du har aldrig testat att lira som Horde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Issus:

Med förra gången menar du då, nya aktuella wow? Och du har aldrig testat att lira som Horde?

Jag spelade från betan som släpptes 2004 och sedan fram till våren 2007. Spelade aldrig Horde nej (lite konstigt att man aldrig ens provade när jag tänker efter), satsade allt på min rogue i en guild på Alliance-sidan. Hade även priest-alt, men den var ganska under-gearad i jämförelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Jag spelade från betan som släpptes 2004 och sedan fram till våren 2007. Spelade aldrig Horde nej (lite konstigt att man aldrig ens provade när jag tänker efter), satsade allt på min rogue i en guild på Alliance-sidan. Hade även priest-alt, men den var ganska under-gearad i jämförelse

Ah där ser man då har du ju något att se framemot då allt kommer kännas nytt för dig igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Issus:

Ah där ser man då har du ju något att se framemot då allt kommer kännas nytt för dig igen

Hoppas på det! Kan nog bli riktig kul i sommar om hemsidan kommer upp i tid, fungerar bra och lagom många sköna personer söker sig dit min gamla guild var huvudsakligen greker och ryssar (den bättre sorten), så vore kul med en svensk guild denna gång

Permalänk

Det här inlägget har varit inaktiv ett tag, och jag förstår att folk undrar hur det ser ut med denna guild. Detta är vad jag kan dela med er.
- Hemsidan som fanns tidigare är nerlagd. Den kommer inte att komma upp igen.
- Han tror att han har förlorat alla Bnet ID:n, som fanns på hemsidan.

Jag har ingen mer information att dela med mig. Eftersom jag inte känner honom personligen, så kan jag inte heller säga om det blir nå uppstart utav denna guild eller inte tyvärr.

Vi får väl hoppas att han kanske kommer in på swec och delar med sig lite information snart.

Permalänk

Jag skriver gärna upp mitt intresse för ev. guild. Var mer en solospelare och förlorade mig i min egen story när det begav sig och missade nog den sociala aspekten, vilket vore kul att kompensera för nu när man får en chans till!