Permalänk
Inaktiv

Headset på Elgiganten

Jag kommer ha 1500 kr tillgodo på Elgiganten och behöver ett headset till datorn. Tips på vad jag ska köpa för max 1500? Gärna trådlöst.

Hur är HyperX Cloud Flight t ex?
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/HYPXC...

Permalänk
Medlem

Jag har Cloud Flight. Jag är nöjd överlag. Ljud och mikrofon jämförs med Philips X2 och Samson Meteor.

Så här skulle jag beskriva dem kort och gott.
+Sköna att ha på sig
+Fantastisk batteritid
+Bra ljud
+Smidigt att vika ner och ha på axlarna
+Plug and play utan problem på både PC och Mac
+-Ingen mjukvara, mindre skit på datorn men ingen konfiguration
+-Ok mikrofon, folk förstår alltid vad man säger men det är ett trådlöst gaming headset trots allt
+-Slutna, det är upp till var och en men jag har hellre öppna
-Ganska plastiga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Om du måste köpa headset kan jag rekommendera HyperX Cloud Revolver.
Ljudet är faktiskt bra i den, för att t ex lyssna på musik och liknande. Mikrofonen är av standardvariant, det vill säga inte bra jämfört med en riktig mikrofon. Omkopplaren är plastig till tusen och av låg kvalitet men gör sitt jobb.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

Jag har Cloud Flight. Jag är nöjd överlag. Ljud och mikrofon jämförs med Philips X2 och Samson Meteor.

Så här skulle jag beskriva dem kort och gott.
+Sköna att ha på sig
+Fantastisk batteritid
+Bra ljud
+Smidigt att vika ner och ha på axlarna
+Plug and play utan problem på både PC och Mac
+-Ingen mjukvara, mindre skit på datorn men ingen konfiguration
+-Ok mikrofon, folk förstår alltid vad man säger men det är ett trådlöst gaming headset trots allt
+-Slutna, det är upp till var och en men jag har hellre öppna
-Ganska plastiga

Skickades från m.sweclockers.com

Philips Fidelio X2?
Kan du länka till någon som jämför?
Jag är väldigt skeptisk, men jag är själv ute efter ett headset som kan ersätta just den där kombon av X2 och Meteor.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

@ronz:

Jag ställer mig oerhört tveksamt inställd till om ett billigt headset kan sätta någonting mot X2. X2 är bokstavligen de bästa hörlurarna jag någonsin testat, så otroligt öppet och fritt ljud i kombination med tung bas, sedan ska man också kombinera in en gudomlig komfort!

Cloud Revolver kommer i alla fall inte i närheten av X2.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Philips Fidelio X2?
Kan du länka till någon som jämför?
Jag är väldigt skeptisk, men jag är själv ute efter ett headset som kan ersätta just den där kombon av X2 och Meteor.

Kan inte mer än att dela mina erfarenheter egentligen. Det jag kan säga är att de två sakerna som stoppar mig från att helt gå över till de trådlösa även när jag har möjlighet att använda de andra är att mikrofonen är sämre ocb lörarna är slutna vilket jag tycker känns konstigt när man pratar i mikrofonen och man hör inget som händer utanför hörlurarna.

Jag är ingen expert på ljud direkt men i mina öron låter X2 och Cloud Flight ganska likvärdiga, men X2 har bredare soundstage tror jag att det heter, Cloud Flight känns närmare. Trådlöst är fantastiskt på hörlurar, att slippa ha sladdar som sitter fast mot huvudet är skönt och att bara kunna vandra iväg när man vill är så mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@versions:

Vad har du kopplat in X2 till?

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

Kan inte mer än att dela mina erfarenheter egentligen. Det jag kan säga är att de två sakerna som stoppar mig från att helt gå över till de trådlösa även när jag har möjlighet att använda de andra är att mikrofonen är sämre ocb lörarna är slutna vilket jag tycker känns konstigt när man pratar i mikrofonen och man hör inget som händer utanför hörlurarna.

Jag är ingen expert på ljud direkt men i mina öron låter X2 och Cloud Flight ganska likvärdiga, men X2 har bredare soundstage tror jag att det heter, Cloud Flight känns närmare. Trådlöst är fantastiskt på hörlurar, att slippa ha sladdar som sitter fast mot huvudet är skönt och att bara kunna vandra iväg när man vill är så mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Det blir ju lite missvisande att gå in i en tråd och skriva "Ljud och mikrofon jämförs med Philips X2 och Samson Meteor" när din enda källa är vad du själv "tycker". Att du sedan säger att du inte är någon expert på ljud när du blir ifrågasatt gör ju inte saken bättre precis. Philips Fidelio x2 kostar 2000kr+ och HyperX Cloud Flight finns på MediaMarkt för 999kr, jag har mycket svårt att tänka mig att de går att jämföra ljudmässigt.

OnT:
Jag har nyss köpt SteelSeries Arctis 7 och efter att ha konfigurerat enligt lite googlande är jag mycket nöjd med dem. Microfonen fungerar utmärkt och ljudet är vad man kan förvänta sig ungefär. Lång batteritid och extremt skönt med trådlöst. Jag fick dem dock till vrakpris, inte säkert att man tycker de är värda sitt fullpris (ca 1500).

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 7 1800x @Stock | GTX 1080 WINDFORCE OC | ASUS ROG B350F GAMING | Vengeance LPX Black 16GB DDR4 @ 2933MHz | BeQuiet! Straight Power 80+ Gold 680W | Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 1TB @ 7200rpm | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS ROG Swift PG278QR GSYNC 1440p @144Hz | Acer 27" K272HLE 1080p @60Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

@versions:

Vad har du kopplat in X2 till?

moderkort bara.

har gått fram och tillbaka en del gånger nu och ljudet i X2 känns "mjukare" samt bredare soundstage som jag skrev innan. så skulle säga att X2 är bättre. det enda jag tänker på vid normal användning är att ljudet känns närmare i Cloud Flight, det kommer bara rakt på örat istället för runt om. för min del skulle jag inte vara missnöjd med ljudet från Cloud Flight hela tiden. komforten är bättre på X2 men de är fortfarande bekväma för mig. de främsta problemen för mig är som sagt att de är slutna och att mikrofonen är sämre.

för mig är X2+Meteor den primära lösningen och Cloud Flight den sekundära för när jag använder TV:n istället för skärmarna.

Skrivet av K0mplext:

Det blir ju lite missvisande att gå in i en tråd och skriva "Ljud och mikrofon jämförs med Philips X2 och Samson Meteor" när din enda källa är vad du själv "tycker". Att du sedan säger att du inte är någon expert på ljud när du blir ifrågasatt gör ju inte saken bättre precis. Philips Fidelio x2 kostar 2500kr och HyperX Cloud Flight finns på MediaMarkt för 999kr, jag har mycket svårt att tänka mig att de går att jämföra ljudmässigt.

OnT:
Jag har nyss köpt SteelSeries Arctis 7 och efter att ha konfigurerat enligt lite googlande är jag mycket nöjd med dem. Microfonen fungerar utmärkt och ljudet är vad man kan förvänta sig ungefär. Lång batteritid och extremt skönt med trådlöst. Jag fick dem dock till vrakpris, inte säkert att man tycker de är värda sitt fullpris (ca 1500).

jag jämför med vad jag har, ja. du får det att framstå som att jag hävdar att jag skriver någon seriös recension. TS frågade om ett headset som jag har och jag skrev ett kort svar om vad jag tycker om dem.

gällande nuvarande pris kanske det inte säger så mycket. mina Cloud Flight kostade 1500kr och mina X2 1111kr. Arctis 7 och Cloud Flight är ganska likvärdiga vad jag har läst mig till. för mig blev valet Cloud Flight för att Arctis 7 var obekväma för mig, de tryckte hårt på öronen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av versions:

moderkort bara.

har gått fram och tillbaka en del gånger nu och ljudet i X2 känns "mjukare" samt bredare soundstage som jag skrev innan. så skulle säga att X2 är bättre. det enda jag tänker på vid normal användning är att ljudet känns närmare i Cloud Flight, det kommer bara rakt på örat istället för runt om. för min del skulle jag inte vara missnöjd med ljudet från Cloud Flight hela tiden. komforten är bättre på X2 men de är fortfarande bekväma för mig. de främsta problemen för mig är som sagt att de är slutna och att mikrofonen är sämre.

för mig är X2+Meteor den primära lösningen och Cloud Flight den sekundära för när jag använder TV:n istället för skärmarna.

Där har du ett problem. Moderkortens inbyggda ljudkrets gör inte X2 någon rättvisa, ja inte ett enda headset eller riktigt hörlur heller.
Till och med moderkort som säljs med "extra beef"-ljudkort är total skit.

Byt till något annat mer rejält "riktigt" så är det en helt annan nivå på ljudet.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Jag köpte Asus ROG Delta på rea, 1590kr.
Bästa ljudet i ett headset som jag lyssnat på. Faktiskt riktigt trevligt och acceptabelt. Det enda jag kan klaga på är att vid hög volym och ljud som är av "ljus, hög, diskant" karaktär så kan det skära sig en del och låta illa. Typ gitarrsolon kan låta lite plastiga. Gäller främst musik (rock, metal).
Men inte ens i närheten av så bra som Philips Fidelio X2 (med ODAC). Men självklart är det inte en schysst jämförelse.
Fidelio X2's soundstage är så mycket bredare. Det känns även som den kan spela upp allt i hög volym utan att låta dåligt på något vis. Varmt och gosigt ljud med bas.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Köp något ordentligt märke.
Typ Sennheiser.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Harddrive:

Tack, bra idé!

EDIT: Kan mycket väl tänka mig dessa G4ME One...
Hur är dom jämfört med PC 373D?