Nvidia Geforce RTX 2060 – Turing för övre mellanklassen

Permalänk

Kommer dessa första Fe korten vara bättre än dom korten t.ex Asus kommer spotta ut?

Är dom bättre än dom med nya eftermarknadskylarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Behåll ditt Vega, nästan lika snabbt och mer minne.

Skrivet av RVX:

Inte värt att byta, håll kvar vid ditt 56 säger jag.

Skrivet av Fikabulle:

Skulle behålla det nuvarande kortet och sikta in mig på nästa generation. Då kommer det finnas prisvärda RT-kort med minst 8GB minne och som som presterar på den nivå som krävs för en bra spelupplevelse. Historiskt är första generationen med ny teknik ingen höjdare i spel som använder den i större omfattning. Framför allt inte i de billigaste varianterna. Skulle bli mycket förvånad om RTX 2060 med bara 6 GB minne avviker från den trenden.

Men om situationen var så att jag köpte mitt Vega från Inet förra veckan då? Då börjar det bli mer aktuellt att lämna tillbaka.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Men om situationen var så att jag köpte mitt Vega från Inet förra veckan då? Då börjar det bli mer aktuellt att lämna tillbaka.

Vet inte varför så många här tycker att du ska behålla ditt Vega 56.
RTX 2060 presterar nästan som ett Vega 64, och går snart att köpa för 3999:- från Nvidia själva.
Gissar att det är ungefär lika mycket som du gav för ditt Vega 56?

Byt kort om du orkar och vill, det hade jag gjort. RTX 2060 presterar bättre och drar mindre ström.

Den enda egentliga anledningen till att du skulle behålla ditt Vega 56 är om du har en Freesync-skärm.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Den enda egentliga anledningen till att du skulle behålla ditt Vega 56 är om du har en Freesync-skärm.

RTX 2060 stödjer väl Freesync till och med så det finns ingen anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

RTX 2060 stödjer väl Freesync till och med så det finns ingen anledning.

Mja, beror ju för tillfället mer på skärmen än kortet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Intressant observation är att GP102 (GTX 1080Ti) är på 471 mm² och TU106 (RTX 2070/2060) är på 445 mm².

Talar ju en del för att nya RT och Tensor Cores tar upp mycket uttrymme för rasteringsprestanda. Personligen så anser jag att om inte Nvidia kan ge mig som konsument mer nytta av RT och Tensor så är det en så kallas "tough sell". Jag tycker 10-serien fortfarande ser mycket mer intressant ut. Ray Tracing är tyvärr bara en gimmick i dagsläget och DLSS vet vi inte riktigt hur det kommer stödjas. Propreitära tekniker kommer alltid vara ett problem, särskilt med tanke på att konsollerna bygger på AMD-teknik (exkl. Nintendo Switch) vilket gör att utvecklarna måste lägga extra tid på att stöjda något som DLSS och Ray Tracing.

Med det sagt så är ju RTX 2060 helt klart det mest intressanta kortet och prisvärda även om det inte är särskilt prisvärt rent generellt. Nvidia har sänkt ribban ordentligt när det kommer till prisvärda produkter.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Intressant observation är att GP102 (GTX 1080Ti) är på 471 mm² och TU106 (RTX 2070/2060) är på 445 mm².

Talar ju en del för att nya RT och Tensor Cores tar upp mycket uttrymme för rasteringsprestanda. Personligen så anser jag att om inte Nvidia kan ge mig som konsument mer nytta av RT och Tensor så är det en så kallas "tough sell". Jag tycker 10-serien fortfarande ser mycket mer intressant ut. Ray Tracing är tyvärr bara en gimmick och DLSS vet vi inte riktigt hur det kommer stödjas. Propreitära tekniker kommer alltid vara ett problem, särskilt med tanke på att konsollerna bygger på AMD-teknik (exkl. Nintendo Switch) vilket gör att utvecklarna måste lägga extra tid på att stöjda något som DLSS och Ray Tracing.

Med det sagt så är ju RTX 2060 helt klart det mest intressanta kortet och prisvärda även om det inte är särskilt prisvärt rent generellt. Nvidia har sänkt ribban ordentligt när det kommer till prisvärda produkter.

Kan hända att det är en ovärt val denna generation att lägga kisel på annat än rasteringsprestanda, men nvidia har nog inte missat att moores law inte går sådär superbra längre, de kan inte längre bara vänta på att de ska kunna få plats med fler transistorer för ett billigare pris någon gång i framtiden för att kunna göra något för grafisk-kvalitet i spel.

Detta kan mycket väl vara rätt väg att gå för att komma framåt, och så länge rasteringsprestandan inte blir direkt lidande (2060 och 2070 klarar sig ju sett till prestanda/krona helt utan rtx), så ser jag iaf inget fel med RTX trots att det är till mindre nytta just nu.

Sen... Ray Tracing en gimmick? Va tesselering eller AA osv också gemmicks? Tja smaken är väl som baken, men har sett rätt mycket prestandadödande reglage i spel, och detta är imo en av de som iaf visuellt har varit mest intressant på väldigt länge.

Och om nu nvidia både lägger pengar på onödiga tekniker som ökar tillverkningskostnaderna, och tar överpriser, så borde det ju inte vara några problem för AMD att konkurrera då. Och det menar jag helt allvarligt, blir spännande att se om AMD lägger alla ägg på rasteringsprestanda så borde de absolut kunna konkurrera med prestanda/mm2, något de haft problem med.

Får nog hålla med Yoshman att många här känns förvånande teknikfientliga, fan detta är ju det intressantaste som skett på GPU-marknaden på jag vet inte hur länge , både amd och nvidia har ju typ bara kommit med fler transistorer i typ 10 år nu. Sen må det brista eller bära, men kul att det händer något iaf.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MinscS2:

Vet inte varför så många här tycker att du ska behålla ditt Vega 56.
RTX 2060 presterar nästan som ett Vega 64, och går snart att köpa för 3999:- från Nvidia själva.
Gissar att det är ungefär lika mycket som du gav för ditt Vega 56?

Byt kort om du orkar och vill, det hade jag gjort. RTX 2060 presterar bättre och drar mindre ström.

Den enda egentliga anledningen till att du skulle behålla ditt Vega 56 är om du har en Freesync-skärm.

  • Framgick inte att han hade ångerrätten kvar.

  • Vi vet inte vad han köpte kortet för.

  • Vi vet inte tillgång på RTX2060.

  • Vi vet inte priser från tredjepartstillverkare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av sKRUVARN:

Kan hända att det är en ovärt val denna generation att lägga kisel på annat än rasteringsprestanda, men nvidia har nog inte missat att moores law inte går sådär superbra längre, de kan inte längre bara vänta på att de ska kunna få plats med fler transistorer för ett billigare pris någon gång i framtiden för att kunna göra något för grafisk-kvalitet i spel.

Detta kan mycket väl vara rätt väg att gå för att komma framåt, och så länge rasteringsprestandan inte blir direkt lidande (2060 och 2070 klarar sig ju sett till prestanda/krona helt utan rtx), så ser jag iaf inget fel med RTX trots att det är till mindre nytta just nu.

Sen... Ray Tracing en gimmick? Va tesselering eller AA osv också gemmicks? Tja smaken är väl som baken, men har sett rätt mycket prestandadödande reglage i spel, och detta är imo en av de som iaf visuellt har varit mest intressant på väldigt länge.

Och om nu nvidia både lägger pengar på onödiga tekniker som ökar tillverkningskostnaderna, och tar överpriser, så borde det ju inte vara några problem för AMD att konkurrera då. Och det menar jag helt allvarligt, blir spännande att se om AMD lägger alla ägg på rasteringsprestanda så borde de absolut kunna konkurrera med prestanda/mm2, något de haft problem med.

Får nog hålla med Yoshman att många här känns förvånande teknikfientliga, fan detta är ju det intressantaste som skett på GPU-marknaden på jag vet inte hur länge , både amd och nvidia har ju typ bara kommit med fler transistorer i typ 10 år nu. Sen må det brista eller bära, men kul att det händer något iaf.

Jag säger inte att det var fel att lansera denna generationen vad jag säger är att de har fått offra så mycket kisel för att stödja nya tekniker att det ur ett "gaming"-perspektiv är så stora kompromisser att det gör den nya serien av kort extremt dåligt värde för en PC-gamer i dagsläget.

Personligen tycker jag det hade varit ett bättre beslut att hoppa RT och Tensor cores och lanserat en uppdaterad Pascal och låtit Turing gå till Quadro-modellerna. Ja detta hade varit dyrare för Nvidia men i slutändan undrar jag om det inte hade varit ekonomisk ännu bättre. Nu återstår det såklart att se hur Turing säljer men jag har en magkänsla att det inte har varit en dundersuccé direkt.

Ok, att kalla Ray Tracing en gimmick är ju kanske inte så intelligent, det erkänner jag men det jag menade var att det är inte mycket mer än en gimmick just nu. Sen är Ray Tracing som teknik framtiden i allra högsta grad. Det Nvidia gör just nu är inte "äkta" Ray Tracing och fortfarande en kompromisslösning som är extremt imponerande och snyggt men i praktiken så är inte Turing kraftfullt nog. Min gissning är att om tre generationer så är Nvidias Ray Tracing teknologi praktisk användbar.

Sen argumentet att Nvidia bara är "smarta" och kan släppa produkter med hur dåligt konsumentvärde som helst eftersom det inte finns någon vettig konkurrens från AMD är för mig ett så extremt märkligt argument att framföra som konsument. De enda som får lida för det är ju konsumenterna och enda sättet att förbättra situationen är ju inte att sitta och vara skadeglad över att AMD inte kan komma på banan utan det är att kritisera företaget och klargöra att vi som konsumenter inte tycker de släpper produkter med bra värde för oss konsumenter.

Så man har inte rätt att vara kritisk till att Nvidia nu lägger massa kiselutrymme på RT-kärnor som enbart kan användas till Ray Tracing och att de lägger kisel på Tensor cores som i dagsläget enbart kan användas till en kantutjämningsteknik DLSS, utan att vara teknikfientlig?

Givetvis är detta en fråga om hönan och ägget. Man måste börja någonstans men jag tror att Nvidia hade gjort bättre i att vänta in 7 nm och låtit 12nm vara en uppgradering av Pascal. För mig som konsument hade det troligen gett större mervärde. Nu köpte jag ett 1080Ti istället även om jag väntat på 2080 Ti men herregud, 13 000:-? Inte en jävla chans.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av MinscS2:

Mja, beror ju för tillfället mer på skärmen än kortet.

Du kan aktivera det på alla Freesync-skärmar men inte alla är "certifierade" att funka bra. Mycket handlar om att Freesync stödjer snävare interval än GSYNC vilket gör att de per definition inte är kompatibla men det kommer fungera på alla Freesync-skärmar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Du kan aktivera det på alla Freesync-skärmar men inte alla är "certifierade" att funka bra. Mycket handlar om att Freesync stödjer snävare interval än GSYNC vilket gör att de per definition inte är kompatibla men det kommer fungera på alla Freesync-skärmar.

Freesync skärmar har väldig varierande kvailtet i princip är Nvidia program en kvailtet stämpel så ifall man vill köpa en Async/Freesync så borde man köpa en modell som klarade Nvidia tester även om man har ett AMD grafikkort.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:
  • Framgick inte att han hade ångerrätten kvar.

  • Vi vet inte vad han köpte kortet för.

  • Vi vet inte tillgång på RTX2060.

  • Vi vet inte priser från tredjepartstillverkare.

Nja, "behålla sitt nya vega eller..." får det att låta som att han skulle kunna ha ångerrätt kvar, men nu fick vi det svart på vitt. Vi vet att rtx 2060 kommer kosta 3999 från Nvidia och ett vega 56 bör ju ligga i den regionen. Du har rätt i att vi inte vet hur pass bra tillgång det finns på korten däremot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Får nog bli uppgraderingen från mitt rx 580. Bra pris är ett stort plus!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Avvaktar om jag ska satsa på ett 2060, haft 970 sedan lanseringen nu.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Då Borde den knappt heta "RTX" ens om den inte tycks klara av ray-tracing överhuvudtaget?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Satsa på rtx 2060 eller avvakta 1160?

Med tanke på att 2060 knappt kan driva Ray Tracing (?)
Hmm

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Imtottson:

Satsa på rtx 2060 eller avvakta 1160?

Med tanke på att 2060 knappt kan driva Ray Tracing (?)
Hmm

Har du inte väldigt bråttom, avvakta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Freesync skärmar har väldig varierande kvailtet i princip är Nvidia program en kvailtet stämpel så ifall man vill köpa en Async/Freesync så borde man köpa en modell som klarade Nvidia tester även om man har ett AMD grafikkort.

Alternativt ta en som är branded Freesync 2 vilket är AMD's "kvalitetstämpel", eller bara läsa reviews, man ska ju aldrig impulsköpa något man ska har i ett par eller flera år utan att kolla om det faktiskt klarar det man vill göra väl.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Alternativt ta en som är branded Freesync 2 vilket är AMD's "kvalitetstämpel", eller bara läsa reviews, man ska ju aldrig impulsköpa något man ska har i ett par eller flera år utan att kolla om det faktiskt klarar det man vill göra väl.

Håller med att man alltid ska kolla sakerna innan köp men finns inte alltid några reviews på alla skärmar och har för mig att Freesync 2 fortfarande har problem Nvidia har helt enkelt hårdare krav än AMD just nu för att få en godkänd stämpel.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Då Borde den knappt heta "RTX" ens om den inte tycks klara av ray-tracing överhuvudtaget?

Har de inte bara testat det i ett spel ännu? Jag menar att det kanske kommer lite mindre krävande spel som det fungerar bättre i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Hoppas AMD har något nytt att kontra detta med, helst för samma rimliga prislapp.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD "chillar" lite iom den kommande PCI.e 4 standarden. Zen 3 cpu'er kommer tydligen förberedda för detta och vi kan vänta implementeringen i "mitten av 2019" - Lisa CEO AMD @CES2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuxor:

AMD "chillar" lite iom den kommande PCI.e 4 standarden. Zen 3 cpu'er kommer tydligen förberedda för detta och vi kan vänta implementeringen i "mitten av 2019" - Lisa CEO AMD @CES2019

Fortfarande rätt otydligt när NAVI kan tänkas komma.
Och som det ser ut så hamnar NAVI i mellan Polaris och VEGA II (Polaris - NAVI - VEGA II) om man skall tolka AMD CTO Papermaster.
https://www.techpowerup.com/251462/amd-cto-mark-papermaster-c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

Fortfarande rätt otydligt när NAVI kan tänkas komma.
Och som det ser ut så hamnar NAVI i mellan Polaris och VEGA II (Polaris - NAVI - VEGA II) om man skall tolka AMD CTO Papermaster.
https://www.techpowerup.com/251462/amd-cto-mark-papermaster-c...

Absurd artikel. De ojjar sig över ordet "refresh" som aldrig finns citerat utan endast i rubriken...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om priset skulle sjunka 500-1000:- så vore det ett steg i rätt riktning.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Hmm.. En liten bit under 1080 men när drivrutinerna har mognat så lär den komma till 1080-prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svan_lind89:

mitt 1060 3GB har nyligen gått sönder, så blir en given uppgradering till detta. Bortsett från RT så är det ett grymt kort för oss 1080p:are

Har du ingen garanti eller reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (3 år) kvar på 1060?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=E2pMxJV4xr4

Digital foundrys analys. Säker man DXR till medium och textures ner från ultra till high så snittar man runt 75 FPS i BFV med 60+ fps som lägst.

Så... DXR fungerar på RTX 2060 iaf i BFV. Verkar som att med Ultratexturer så är det minnesmängden som flaskhalsar, trots att mjukvaran påstår att det används 5,5 gb (vilket kanske inte beräknar att DXR använder VRAM)

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imtottson:

Satsa på rtx 2060 eller avvakta 1160?

Med tanke på att 2060 knappt kan driva Ray Tracing (?)
Hmm

2060 har inga som helst problem att driva Ray Tracing.
Kombinerar du DXR med DLSS i t.ex. BF V kan du köra det i 1440p.
Så om du vill ha ett kapabelt kort som även kan köra DXR så skulle jag satsa på 2060.

Permalänk
Skrivet av seigmenn:

Så, behålla sitt nya RD Vega 56, eller köpa detta, det är frågan.

Vega 56 alla dagar i veckan nu när de har rätt pris igen. Powerplay tables och håll koll på tempen.
Särskilt i höga upplösningar.

https://www.gamersnexus.net/guides/3382-rtx-2070-versus-power...

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst hela tråden, enbart nyheten...

Men, visst känns Geforce RTX 2060 lite Geforce 8800 vibbar ?

Alla som köpte Geforce 8800GT/GTS/X vet vad jag menar

Visst är det rätt känsla ?

(önskar jag skrev denna ibörjan av tråden)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]