Vad från din barndom kommer du aldrig sluta med, bli för gammal för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

En grej jag alltid gjort, och alltid kommer att göra såhär i vintertid är att så fort första snön har fallit, kasta snöbollar. Vet inte varför, men det är en härlig känsla och man blir glad i både kropp och själ. Sedan om en polare eller kollega råkar vara i närheten så blir det ännu bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Håller helt med dig på den här punkten. Dock endast under förutsättning att man inte har handskar i bomull eller liknande, annars är man ju helt genomblöt efter typ 2 bollar om man är i ett snöbollskrig

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Mjölk och (onyttiga) flingor

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av RVX:

Håller helt med dig på den här punkten. Dock endast under förutsättning att man inte har handskar i bomull eller liknande, annars är man ju helt genomblöt efter typ 2 bollar om man är i ett snöbollskrig

Inget man bryr sig i/tänker på, precis som när man var barn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Vilken feelgood-tråd! 😍

Mycket har ju redan nämnts, men jag antar att pilla med och fascineras av teknik är något som lär följa mig livet ut.

Sen att bara vara allmänt busig av och till, och bete sig som ett barn. Dra skämt, småbråka på skoj med vänner och partner, spela TV-spel (om än inte vidare mycket längre)... etc.

Promenader på hösten är något jag fortfarande älskar. Promenader på frusna sjöar är en grej jag älskade som barn, men som jag inte gjort på många många år. Får nog bli bättring på det i år, faktiskt. 😊

#FamousLastWords

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Trampa på frusna vattenpölar så att isen knäcks

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Inget man bryr sig i/tänker på, precis som när man var barn

Skickades från m.sweclockers.com

Frostskador DeLuxe!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Japp, samma här. Köpte t.ex. själv nyligen Hulkbuster: Ultron Edition då slutresultatet är riktigt trevligt att ha på skrivbordet vid datorn:

http://s3-eu-west-2.amazonaws.com/bricksblog/wp-content/uploads/2018/03/16141202/hulkbuster-ultron-mod-800x675.jpg

Utöver det så är ju själva Lego-byggandet under en lugn lördag (efter t.ex. en jobbig arbetsvecka) en mycket avslappnande aktivitet! Blir nog att skaffa Apollo Saturn V snart också

Till den här julen är det inte lika aktuellt med LEGO, utan istället större/säkrare lokaler för förvaring av nuvarande samling. Måste se till att ordna fram något bra i närheten snart för det kliar i fingrarna.

Permalänk

Mitt enda sportintresse är att springa, vilket har stannat hos mig sen jag gick på dagis.
Att spendera min fritid med en dator och en skärm, vare sig konsol eller PC. Playstation och Xbox
har funnits i uppväxten men övergick till PC när man var 8 år och stannat sen dess.

Smått och gott från mig.

Permalänk
Avstängd

Pokémon main core RPG-spelen!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Spela supernintendo eller N64 och äta Ben and Yerrys är en grym kombination
Spela trummor eller bas(koppar bort från vardagens alla "måsten")
Warcraft 3
Kalleanka på film och bok(Man kan relatera mer till han nu när man är vuxen haha)
Southpark

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Iskall Mjölk, alla dagar i veckan!

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Eventuellt cykla. Jag gillar det när det är bra väder. Suger en smula att behöva göra det i ur och skur och alla temperaturer.

Äta "barnmat". Är verkligen ingen gourmand och tror min kost även i framtiden kommer till stor del bestå av stekt falukorv, köttfärssås, fiskpinnar och annan simpel mat.

Permalänk
Medlem

klämmjärnsmackor så knaprigt,den smälta osten och gott
iskall mjölk till allt speciellt till nougat.
gammedags vaniljglass med varma rårörda hjorton och vispgrädde.
varm choklad på kakao och socker ,tjockt vispad grädde och sen äta med tesked.
Pannkaka med bara socker och rullade.
Disney/Pixar och det värsta är att jag blir sentemental och blir tårögd to.m. i en film som Bilar

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

klämmjärnsmackor så knaprigt,den smälta osten och gott
iskall mjölk till allt speciellt till nougat.
gammedags vaniljglass med varma rårörda hjorton och vispgrädde.
varm choklad på kakao och socker ,tjockt vispad grädde och sen äta med tesked.
Pannkaka med bara socker och rullade.
Disney/Pixar och det värsta är att jag blir sentemental och blir tårögd to.m. i en film som Bilar

Haha, jag gråter så tårarna flödar i ex micke och molle, till och med innan själva scenen. Toy Story 2 framkallar också tårar i en viss scen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kolla tecknad film. He-Man, Thundercats, COBRA, SilverFang...för att nämna några. Sen Astrid Lindgrens filmatiseringar blir aldrig gamla heller.

...ja just ja, Roadrunner också och Luky Luke

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Titta på scifi och fantasy serier och filmer och läsa scifi och fantasy böcker, noveller (dags att damma av stiftelsetrilogin det var några år sen sist)

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Haha, pajade VHS'en en gång när jag var liten, jag öppnade lådan och såg vad som fanns i. Vred på ngn pytteliten skruv, sedan var det kört. (för er som undrar, erkände inte att jag pillat isär den)
Är satans nyfiken på att pilla isär grejer än idag. Speciellt när det är paj och man inte behöver vara så noga. Slaktade en STHIL högtryckstvätt för ett tag sedan, lite små kul.

Permalänk
Medlem

@RVX: funderar på om man själv är halv psykopat när man bölar till disney men fäller fanimej inte en tår vid tragiska saker som närstånde död/skada eller om man själv slår sig.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SPACEFACE75:

Haha, pajade VHS'en en gång när jag var liten, jag öppnade lådan och såg vad som fanns i. Vred på ngn pytteliten skruv, sedan var det kört. (för er som undrar, erkände inte att jag pillat isär den)
Är satans nyfiken på att pilla isär grejer än idag. Speciellt när det är paj och man inte behöver vara så noga. Slaktade en STHIL högtryckstvätt för ett tag sedan, lite små kul.

100% igenkänningsfaktor på den, ha ha. Men det var åas det som fick mig att lära elektronik, mekanik och annat när var liten. Jag fick ett gäng, delvis egenbyggda, experimentlådor av min far efter det, troligen i ett försök att avleda min uppmärksamhet från hushålls apparater och annat, vilket väl inte riktigt fungerade... ha ha. Kom på mig själv med att sitta kvar efter arbetstid och skruva isär en massa gamla modem och skit på jobbet förut för att se hur komponenterna förändrats över åren.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga, Star Wars och husmanskost och hemlagad mat i allmänhet.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Tutte 😉

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Julen med allt pynt, klappar och kalle kommer jag nog aldrig växa ifrån, många jag känner köper inte ens klappar til de vuxna.
Varm choklad trodde jag alla drack???
Gillar ju också alla min teknik-"leksaker"

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

@Bruce Wayne: funderar på om man själv är halv psykopat när man bölar till disney men fäller fanimej inte en tår vid tragiska saker som närstånde död/skada eller om man själv slår sig.

Psykopat? Det tror jag inte, vissa har helt enkelt ett öppna upp känslorna för vissa saker än andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Flingor med mjölk till frukost, tecknade "familjefilmer" typ från Disney/Pixar mm. men vissa serier kan också va ok. Pokemon main core spel som nån tidigare redan nämde (alltså de som följer RPG spel huvudkonceptet och inget Snap, Arena osv trams). Stanna upp halva natten framför datorn och sova till typ kl 11 - 12 på helgen/sommarlovet. Finns säkert mera.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

@Bruce Wayne: funderar på om man själv är halv psykopat när man bölar till disney men fäller fanimej inte en tår vid tragiska saker som närstånde död/skada eller om man själv slår sig.

Påminner om ett Seinfeld-avsnitt. Jerry dejtar Bette Midlers stand-in i som börjar gråta när hon tappar en glass men rycker på axlarna när hennes mamma (eller var det mormor?) dör.

“The Understudy”

Edit: Fan, jag hade nästan rätt.

Jerry is dating Gennice Graham, the understudy of Bette Midler, who is starring in the stage musical adaptation of "Rochelle Rochelle" (the film first mentioned in "The Movie"). Gennice bursts into tears at the slightest thing, such as the film Beaches and when she drops her hot dog (although she doesn't cry when her grandmother dies), compelling Jerry to have to console her repeatedly.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Påminner om ett Seinfeld-avsnitt. Jerry dejtar Bette Midlers stand-in i som börjar gråta när hon tappar en glass men rycker på axlarna när hennes mamma (eller var det mormor?) dör.

“The Understudy”

Edit: Fan, jag hade nästan rätt.

Jerry is dating Gennice Graham, the understudy of Bette Midler, who is starring in the stage musical adaptation of "Rochelle Rochelle" (the film first mentioned in "The Movie"). Gennice bursts into tears at the slightest thing, such as the film Beaches and when she drops her hot dog (although she doesn't cry when her grandmother dies), compelling Jerry to have to console her repeatedly.

"Oh no, I dropped my hotdog. It was so good, and now I lost it"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Åka bräda!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Sparka på småstenar (särskilt nu när det grusas på vägarna och lite större stenar ligger här och där)

Sladda. Men nu sladdar jag inte med pulka/skidor eller med cykeln i gruset. Utan det är med bilen och handbromsen, skitkul på vintern.

Sova!!! Nu när kidsen är tonåringar minns man det underbara att vakna tidigt och kunna somna om en stund utan att tänka på att fixa frukost till andra.

Ligga och sträckläsa böcker, finns det något bättre än när man hittar en bok som man inte kan lägga ifrån sig.

Varje gång det regnar rejäl så strömmar det rejält längs cykelvägen där jag bor. Går jag förbi så lägger jag gärna i en liten improviserad flotte som jag följer en bit.

Blåsa på maskrosor och dra "tupp/höna eller kyckling" på gräset.
Vissla med grässtrå mellan tummarna

Permalänk

Ju fler småsaker människor nämner här desto mer känner man igen sig själv. En lite kuslig men samtidigt varm känsla.

Snubblade in på Galenskaparnas show av Macken i helgen. Insåg att det blir man fan aldrig för gammal för heller and inte dom själva heller för den delen. Skönt gäng.

Har varit på nostalgihumör det senaste och tittat på Nintendo classic, SNES classic till mig själv och tänk "nån dag". Dom är ju faktiskt billiga nu.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU