Grafikkort skadat vid leverans, Komplett vägrar garanti

Permalänk
Medlem

Någon böjd kylfläns gör ingen märkbar skillnad alls i varken prestanda eller kylning.
Bara bita ihop och vara nöjd om du inte valde att använda ångerrätten i tid.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@hakd: Du får nog ta och läsa tråden : )

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom, hela tråden. Hur gick det? Har det löst dig?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig för TS! Kan själv ge som tips (som anställd i kundtjänst ) att bäst att alltid göra av sig direkt om skadan. Kefft om de inte noterade ned första kontakten du hade med dem där du ändå skrev in om att produkten var skadad.

Oavsett om produkten kom skadad från fabrik eller blev skadad av postnord bör de kunna byta ut och kräva ersättning från leverantör eller transportör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Aeig:

Ett till här!

Fick hem ett msi 2080 gaming x trio idag då jag trodde mitt gamla kort strula.

Det här kortet ska tillbaka i vilket fall då det inte var fel på mitt gamla men hoppas inte Inet krånglar, Det här har knögliga flänsar på flera ställen direkt ur kartong! Hela kortsidan ser ut att ha fått en smäll då det är tillplattat mot där fläktarna sitter.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem

@RR_larsson: Ja, det är ju bevisat att det kan ske så borde inte påverka något ÖHT, du får dokumentera och kontakta dem, i bästa fall så bryr dom sig inte ÖHT.

Kan du lägga upp bilder?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@RR_larsson: Ja, det är ju bevisat att det kan ske så borde inte påverka något ÖHT, du får dokumentera och kontakta dem, i bästa fall så bryr dom sig inte ÖHT.

Kan du lägga upp bilder?

Mvh

Tyvärr var 2080 en besvikelse annars hade jag sålt det gamla istället. Hoppas det går utan krångel. Får visa dom den här tråden annars. Här är några bilder.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av RR_larsson:

Tyvärr var 2080 en besvikelse annars hade jag sålt det gamla istället. Hoppas det går utan krångel. Får visa dom den här tråden annars. Här är några bilder.

https://i.imgur.com/F5RuvcK.jpg
https://i.imgur.com/wqu9c81.jpg

Kan omöjligt ha hänt i fabriken 😁 #ironi

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Någon böjd kylfläns gör ingen märkbar skillnad alls i varken prestanda eller kylning.
Bara bita ihop och vara nöjd om du inte valde att använda ångerrätten i tid.

Men att bli helt snuvad på sin garanti vid framtida fel, gör det någon märkbar skillnad? Och uppenbarligen behöver han inte "bita ihop", eftersom han nu fått ett nytt kort.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Kan omöjligt ha hänt i fabriken 😁 #ironi

Haha nej nej grafikkort är givetvis något som behandlas med största försiktighet i laboratoriemiljö. 3 personer i vita rockar bär varje grafikkort med största försiktighet och lägger det på en bädd av bomull mellan monteringsstationerna. Som att köpa en Rollsroyce ungefär

Ser att kameran fått fnattet på bild nr2. Pcb och bakplate ser böjd ut men det är solen som förvränger bilden. det är bara skador på flänsarna.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Skrivet av RR_larsson:

Haha nej nej grafikkort är givetvis något som behandlas med största försiktighet i laboratoriemiljö. 3 personer i vita rockar bär varje grafikkort med största försiktighet och lägger det på en bädd av bomull mellan monteringsstationerna. Som att köpa en Rollsroyce ungefär

Ser att kameran fått fnattet på bild nr2. Pcb och bakplate ser böjd ut men det är solen som förvränger bilden. det är bara skador på flänsarna.

Kallas för distorsion och är helt normal företeelse speciellt vid vidvinkel. Tunndistorsion i ditt fall. Har inte med solen att göra.

Permalänk
Medlem

Nu är allt klart med min retur till Inet, nämnde skadorna i returanmälan. De tog tillbaka kortet utan krångel eller ifrågasättande.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk

Har fått tag i ett 980 från MSI och den vad jag synligt kan se har inga böjda flänsar. Dock är flänsarna lägre höjd och skyddas bättre av plastramen

Men som sagt, man bör inte förbruka garantin (förstår dock hur butiken tänkte, att man hanterat produkten vårdslöst men som skadan sitter bör mer av kortet ha blivit skadat samtidigt).

Så vissa säger att det är helt rätt, skulle inte tycka det om det händer dom. Köper du vara och den är redan defekt, vill du inte höra butiken säga du orsakat skadan och garantin är förbrukad (förstår dock det är något som nästan omöjligt bevisa, men är ju butikens jobb att göra det första 6 månaderna).

Så bättre ta smällen på godwill kontot än lämna sura kunder.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar