PC-shooter med fullt kontrollstöd

Permalänk
Medlem

PC-shooter med fullt kontrollstöd

Hej!
Skulle vilja lira något skjutspel på TVn med steamlink och fullt kontrollstöd på PC.
Finns det några? PCspelen verkar ju inte vara anpassade för kontroll, blir ju jävligt svårt.

Permalänk
Medlem

Japp, hänger på frågan, tycker själv jag får musarm och ont i fingrarna av TB-mus spelande.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Inaktiv

@skosnore: Battlefield 1 och V fungerar bra med kontroll. Personligen väljer jag ofta xbox kontrollen över mus/tangentbord i shooters även fast jag spelar på 24" skärm.

Permalänk
Medlem

Typ alla nyare spel som finns på steam har väl kontrollstöd? Far cry 5 hade det vet jag. Annars brukar jag inte köra fps med kontroll. Åtminstone inga som är competetive.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

@skosnore: Battlefield 1 och V fungerar bra med kontroll. Personligen väljer jag ofta xbox kontrollen över mus/tangentbord i shooters även fast jag spelar på 24" skärm.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Typ alla nyare spel som finns på steam har väl kontrollstöd? Far cry 5 hade det vet jag. Annars brukar jag inte köra fps med kontroll. Åtminstone inga som är competetive.

Finns det alternativ som underlättar för kontrollspelande. För att sikta lika bra med kontroll som mus gör jag inte.

Sugen på call of duty black ops 4, men verkar inte finnas aim assist, blir för svårt för mig då.

Permalänk
Medlem

Jag tycker typ alla nyare spel sedan typ 2013 stödjer kontroll bra, och du kan växla mellan kontroll och tb+mus när som helst.

DOOM (2016) tycker jag du ska prova om du inte gjort det!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag tycker typ alla nyare spel sedan typ 2013 stödjer kontroll bra, och du kan växla mellan kontroll och tb+mus när som helst.

DOOM (2016) tycker jag du ska prova om du inte gjort det!

Finns det aim assist? Är inte så grym på handkontroll

Permalänk
Inaktiv

@skosnore: Jag spelar en del blackops 4 med kontroll. Tycker det går bra utan aim assist, spelar utan assist på Xbox också, men de klart att de kan vara svårt att vinna över skickliga spelare med mus ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

@skosnore: Jag spelar en del blackops 4 med kontroll. Tycker det går bra utan aim assist, spelar utan assist på Xbox också, men de klart att de kan vara svårt att vinna över skickliga spelare med mus ibland.

Okej. Kan man köra två spelare splitscreen på pc?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skosnore:

Okej. Kan man köra två spelare splitscreen på pc?

Nej det tror jag inte är möjligt, det går ju dock på Xbox att köra "blackout duos" på splitscreen,

Edit: Vill dock nämna att Battlefield är 100ggr bättre på att optimera rörelser med joystick, speciellt utan aim assist. Dessutom har du en hel del inställningsmöjligheter också (COD har så gott som noll inställningar för joystick på både dator och konsol) dessutom att sikta i COD är väldigt mycket att lita på just aim assist.