Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Ser ut att ha fungerat, mitt Gainward RTX 2080 har skickats!

Japp jag har också fått bekräftelse på att mitt skickats

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Det stämmer väldigt bra, jag kör en själv för 8 Eur i månaden.
Det står att du behöver 5 användare men det stämmer inte, allt du behöver göra är att köpa en domän för 100kr typ sedan kan du skaffa det.
Inget krav på företag men du måste bara bevisa att du är admin för en domän så godkänner google dig.

Jag kör min Plex server mot min gdrive så jag har säkert 5-6TB av mina bluray filmer liggandes där krypterat.

Tips på var man köper en domän som fungerar till detta.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Tips på var man köper en domän som fungerar till detta.

Jag kan rekommendera namecheap dom har många olika top-level domäner för ett bra pris.

Om du är ute efter .se domäner så är nog loopia ett bättre val.

Permalänk
Medlem

@f@boy:
Jag kör binero vet inte om det finns billigare men de var lätta att konfigurera för någon hundring per år.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Blev ett asus 2080 dual för 669 euro, gick inte beställa gainwarden för 589, och ville inte ha sån blower design med en fläkt, iaf två på denna

Denna: https://m.prisjakt.nu/product/4937728

Sen var det en asus kampanj, 40 euro cashback eller ett par hörlurar. Hoppas den funkar använda även om man handlat på detta sättet.

Nån som vet om man kan sälja spelen man får? Har redan BF V t.ex? Och är inte så intresserad av Anthem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Beställde ett 2080 men klantade mig med adressen.. så leveransen lär ju bounca tillbaka till mindfactory. Suck!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av raks0:

Blev ett asus 2080 dual för 669 euro, gick inte beställa gainwarden för 589, och ville inte ha sån blower design med en fläkt, iaf två på denna

Denna: https://m.prisjakt.nu/product/4937728

Sen var det en asus kampanj, 40 euro cashback eller ett par hörlurar. Hoppas den funkar använda även om man handlat på detta sättet.

Nån som vet om man kan sälja spelen man får? Har redan BF V t.ex? Och är inte så intresserad av Anthem

Skickades från m.sweclockers.com

Vart hittade du Asus cachback kampanjen?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagoxo:

Beställde ett 2080 men klantade mig med adressen.. så leveransen lär ju bounca tillbaka till mindfactory. Suck!

Skickades från m.sweclockers.com

Om du fått mail med tracking så tyckte ja det stod nått om du vill ändra adress tryck här.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Vart hittade du Asus cachback kampanjen?

Stod när man va inne kika på asus kortet

https://promotion.asus.com/de/de

Gäller ej sverige dock så får se hur de går, men kortet är ju köpt och levererat till tyskland tekniskt sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Någon som kan ge en kort guide hur man fyller i den tyska adressen från https://www.mailboxde.com/

https://www.mindfactory.de/Highlights/MindStar

2080TI 999€
2080 för 599€
2070 för 400€

Skickar inte utanför Tyskland.

Så du måste:
1. Antingen bo där
2. Skicka vidare genom tex https://www.mailboxde.com/ (Kostar runt 15€)

Shit att man missade. Tycker 10k för ett 2080Ti är ett helt okej pris. I Sverige kostar trots allt skiten 15k.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Shit att man missade. Tycker 10k för ett 2080Ti är ett helt okej pris. I Sverige kostar trots allt skiten 15k.

Nämnvärt är dock att 999€ nästan exakt blir 11000:- snarare än 10000:-
Men oavsett så är ju 4000:- en rejäl rabatt, + frakt då eventuellt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Så länge du fick med ditt namn och ID så bör det vara lugnt.

Jag gjorde likadant.

Skrivet av RVX:

Nämnvärt är dock att 999€ nästan exakt blir 11000:- snarare än 10000:-
Men oavsett så är ju 4000:- en rejäl rabatt, + frakt då eventuellt

I min värld är 1000 euro 10200 sek med växlingsavgift 10300 sek
Eftersom du beställer till en tysk adress så behåller du 19% moms och får inte påslag på 6% extra.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

I min värld är 1000 euro 10200 sek med växlingsavgift 10300 sek
Eftersom du beställer till en tysk adress så behåller du 19% moms och får inte påslag på 6% extra.

Hmmm, jag fick efter forex kurs. Men det kanske är fel? Var inte medveten om momsskillnaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raks0:

Om du fått mail med tracking så tyckte ja det stod nått om du vill ändra adress tryck här.

Jodå fick ett Mail med tracking. Valde dhl. Har dock inte hittt något sätt att uppdatera leveransadressen på. Allt jag missade var att lägga till Mailboxde.com GmbH överst i adressen.. har mailat dhl och mindfactory. Dhl svarar inte och mindfactory sa att leveransen kommer studsa tillbaka så upprättas en kredit. Bara gissar här men antar att när så sker så har korten redan sålt slut.. surt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagoxo:

Jodå fick ett Mail med tracking. Valde dhl. Har dock inte hittt något sätt att uppdatera leveransadressen på. Allt jag missade var att lägga till Mailboxde.com GmbH överst i adressen.. har mailat dhl och mindfactory. Dhl svarar inte och mindfactory sa att leveransen kommer studsa tillbaka så upprättas en kredit. Bara gissar här men antar att när så sker så har korten redan sålt slut.. surt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag såg nog fel, verkar bara gå ändra tid, om man vill de ska leverera till granne osv. Sorry

Men de finns ju fortf kvar gainward och msi ventus för 669 euro, fortf en bra bit under svenska priserna.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagoxo:

Jodå fick ett Mail med tracking. Valde dhl. Har dock inte hittt något sätt att uppdatera leveransadressen på. Allt jag missade var att lägga till Mailboxde.com GmbH överst i adressen.. har mailat dhl och mindfactory. Dhl svarar inte och mindfactory sa att leveransen kommer studsa tillbaka så upprättas en kredit. Bara gissar här men antar att när så sker så har korten redan sålt slut.. surt.

Skickades från m.sweclockers.com

Står ju såhär i instruktionen från mailboxde "Please cite Mailboxde.com GmbH always in the first or second line" så bara du har med på första eller andra raden ska det va ok.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nämnvärt är dock att 999€ nästan exakt blir 11000:- snarare än 10000:-
Men oavsett så är ju 4000:- en rejäl rabatt, + frakt då eventuellt

Nja, för mig så är 999€ för tillfället 10100:-.
Forex har ju både avgifter + valutapåslag.

Spana in appen "Revolut". Där kan du växla och handla utan avgifter/påslag. Riktigt gött när man köper från utländska sidor.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Satan vad du levererar bra tips just nu @Lodisen

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Nja, för mig så är 999€ för tillfället 10100:-.
Forex har ju både avgifter + valutapåslag.

Spana in appen "Revolut". Där kan du växla och handla utan avgifter/påslag. Riktigt gött när man köper från utländska sidor.

Ah ok där ser man. Ska ha det i åtanke till nästa gång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

ang mailboxde, betalar man något i förväg eller får man ett mail när de fått paketet och ska skicka vidare det till mig och då göra betalningen?

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Hm, mindfactory's pris på Ryzen 7 1700 för €159.90 är ju ganska lockande. Skulle detta vara en bra "placeholder" CPU fram tills dess då Ryzen 3000-serien lanseras och därefter pensionera 1700 till en headless server?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hm, mindfactory's pris på Ryzen 7 1700 för €159.90 är ju ganska lockande. Skulle detta vara en bra "placeholder" CPU fram tills dess då Ryzen 3000-serien lanseras och därefter pensionera 1700 till en headless server?

Det beror väl helt på vad du har idag...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Det beror väl helt på vad du har idag...

Skickades från m.sweclockers.com

Ett tomt B450 moderkort som skulle fyllas med en Ryzen 3000 CPU

Nej men jag hade köpt alla komponenter för ett bygge som inte är helt klar än p.g.a. flytt + att en familjemedlem nyligen behövde en ny dator så jag gav min Ryzen 5 2600X i julklapp till denne. Hade ändå planerat att handla in en Ryzen 3000-CPU och hoppades på en lite tidigare release (runt mars) men nu verkar det dröja några månader till, och känner idag att min i5-5675C inte riktigt räcker till i de spel jag spelar (Battlefield V i 1440p bland annat).

Priset på 2600 är ju också väldigt bra och man får ju ett spel inkluderat också (dock inget fan av The Division så kommer nog säljas), men 8 kärnor och 16 trådar är kanske lite bättre om man ändå planerar att använda CPU:n i en headless Ubuntu server (för bl.a. fillagring, remote-arbete + kompilering m.m.) senare? Läste någonstans att 1700 är mindre strömtörstig än 2700 vid samma frekvens men det kanske inte stämmer..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

För er som missade Gainward rtx 2080 för 559euro.

Finns nu Gigabyte GeForce RTX 2080 Turbo OC för 559euro

https://www.mindfactory.de/Highlights/MindStar

Länk till mindfactory
Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Satan vad du levererar bra tips just nu @Lodisen

Man gör vad man kan för att hjälpa till

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av unixware:

För er som missade Gainward rtx 2080 för 559euro.

Finns nu Gigabyte GeForce RTX 2080 Turbo OC för 559euro

https://www.mindfactory.de/Highlights/MindStar

Perfekt! Gainward för €599.

https://www.mindfactory.de/product_info.php/8GB-Gainward-GeFo...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

BFV och Anthem erbjudanen för RTX 20XX gäller inte på mindfactory, tänkte bara nämna det för de som funderade över det.
Dock kör de en Asus Cashback grej på alla asus kort/mm som ja hoppas ska fungera, samt ev. kan man regga för Black Ops, men har ej provat ännu.
https://www.mindfactory.de/Highlights/ASUS_Happy_Holideals_20...
https://promotion.asus.com/de/promotionform/codbo4/start

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av jonthan:

Nu Har Elgiganten Office 365 för 299:- igen

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/programva...

Om man har office 365 för 5 datorer så kan man välja att få 9 månader förlängning på sitt nuvarande abonnemang istället 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Någon här som lyckats beställa nedladdningsbara produkter hos elgiganten?
När jag går in på sidan där man fyller i sina betaluppgifter får jag bara
"Produkter för digital nedladdning kan endast köpas när du är inloggad
Office 365 Home (Nedladdning)"
och
"Fraktalternativ
Inga tillgängliga leveransalternativ. Kontrollera dina adressuppgifter och att varorna du försöker köpa finns tillgängliga för beställning."

Även fast jag skapat ett konto.
Efter att jag fyllt i mina kortuppgifter så kan jag inte trycka på "slutför order" knappen eftersom den är utgråad.

Någon som vet hur man löser det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raks0:

BFV och Anthem erbjudanen för RTX 20XX gäller inte på mindfactory, tänkte bara nämna det för de som funderade över det.
Dock kör de en Asus Cashback grej på alla asus kort/mm som ja hoppas ska fungera, samt ev. kan man regga för Black Ops, men har ej provat ännu.
https://www.mindfactory.de/Highlights/ASUS_Happy_Holideals_20...
https://promotion.asus.com/de/promotionform/codbo4/start

Gäller inte? Stod det någonstans? Jag trodde det skulle gälla alla RTX-kort oavsätt återförsäljare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defendermannen:

Någon här som lyckats beställa nedladdningsbara produkter hos elgiganten?
När jag går in på sidan där man fyller i sina betaluppgifter får jag bara
"Produkter för digital nedladdning kan endast köpas när du är inloggad
Office 365 Home (Nedladdning)"
och
"Fraktalternativ
Inga tillgängliga leveransalternativ. Kontrollera dina adressuppgifter och att varorna du försöker köpa finns tillgängliga för beställning."

Även fast jag skapat ett konto.
Efter att jag fyllt i mina kortuppgifter så kan jag inte trycka på "slutför order" knappen eftersom den är utgråad.

Någon som vet hur man löser det?

Jag har köpt det och det funkade utmärkt när jag var inloggad, men det var ju någon vecka sen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊