Cybershoes låter Kenneth klampa runt i Skyrim VR på CES 2019

Permalänk
Melding Plague

Cybershoes låter Kenneth klampa runt i Skyrim VR på CES 2019

VR är fortsatt stort på CES och visas i olika storlekar och former. Bland annat demonstreras skorna Cybershoes som används för att gå i den virtuella världen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow.. Årets dummaste produkt korad redan i början av januari.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Låt oss höra Kenneths högst personliga åsikter om upplevelsen också tack!
Ser ju rätt tokigt ut, men när det kommer till VR är det ju ofta ett bra tecken..

Permalänk
99:e percentilen

Tänk vad roligt vi kommer ha om tio och tjugo år åt alla såna här videoklipp med folk som provar VR, med tanke på hur roliga de är redan idag!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Wow.. Årets dummaste produkt korad redan i början av januari.

Skrivet av Trebsor:

Varför så negativa?
Användningsområdet är ju hur stort som helst.

Att döma ut en sak innan man ens testat, är ju bara dumt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Jag ser klara potential i dessa VR-produkter.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Verkar problematiskt att gå bakåt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Okey... Det här var det bästa från CES 2019 hittills hah x)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Grymt jobbigt om man har låg "mouse speed" Man får spralla järnet för att komma någonstans!

Permalänk
Medlem

Rätt nice om det har freewheel-funktion så man bara kan glida vidare medans hjulet snurrar. Sen stannar man när man stampar ner foten. Tråkigt bara att man inte har möjlighet att registrera förflyttning i sidled. Ungefär som att man plockar bort A och D på tangentbordet.

En bra sak är ju att man kan förflytta sig i en riktning, titta i en annan riktning och skjuta i en tredje/fjärde riktning. Vanligt är ju annars att man allokerar sin vänstra kontroller för att bestämma vilken riktning man ska röra sig i.

Permalänk
Medlem

GotY: Walking Simulator.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Lär vara ett workout-pass för benen har jag hört. Skulle vara roligt att testa, men tror inte detta kommer bli bra. Ett intressant koncept ja, men sann VR-feeling får man av att gå, luta och huka. Det fixar inte denna pryl och strafing kan man också glömma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker en sån här är mycket mer frestande
http://www.virtuix.com/
Plus att man inte behöver springa på gym-löpbandet sen så man gör två flugor på smällen

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Alltså NEJ !

Sitta ner och springa...

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Varför har dom inte typ en muskula eller liknande så dom kan registrera rörelser i både x och y?

Permalänk
Medlem
Skrivet av virror:

Varför har dom inte typ en muskula eller liknande så dom kan registrera rörelser i både x och y?

Varför inte en optisk lösning som på dagens möss?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

I alla fall ett bra sätt att bygga upp sina benmuskler.

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Tråkigt bara att man inte har möjlighet att registrera förflyttning i sidled. Ungefär som att man plockar bort A och D på tangentbordet.

Skrivet av virror:

Varför har dom inte typ en muskula eller liknande så dom kan registrera rörelser i både x och y?

Vart har ni hört det? Enligt andra som testat skorna går det utmärkt att strafe-a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

GotY: Walking Simulator.

Och den kommande kategorin MMMORPG, 'Massive Multiplater Marathon Online Role Playing Game' där asiater springer omkring dygnet runt och farmar vatten.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Verkar vara en av de mer vettiga produkter jag sett till VR för att få ett hjälpligt naturligt rörelsemönster utan att ta alltför mycket plats eller bli väldigt dyrt.

Skrivet av virror:

Varför har dom inte typ en muskula eller liknande så dom kan registrera rörelser i både x och y?

Fungerar bra så länge man bara vill vara riktad åt samma håll. Blir praktiska problem när man vill vrida sig runt Z-axeln (snurra på stolen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Wow.. Årets dummaste produkt korad redan i början av januari.

Vad är det exakt som är dumt? Enligt @Kenneth så verkar det ju funka relativt bra, ända vi inte vet är ju vad priset blir. Och skulle det landa på runt 5-600:- eller nån löjlig summa för en tämligen enkelt stol, matta och ett par skor så fine... Då kan man börja låta negativ i min mening. Men utan att ens ha testat det 🙄?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Octo:

Vart har ni hört det? Enligt andra som testat skorna går det utmärkt att strafe-a.

I den här artikeln står det "Produkten bygger på två plattor som fästs på skorna och tar emot inmatning via ett rullhjul på respektive fot som översätter gångfarten till applikationen. Hjulet kan bara hantera en axel och kan därmed enbart gå framåt och bakåt, med möjligheten att titta åt vilket håll som önskas."

Permalänk
Medlem

@RVX: Står ju i artikeln att det hamnar på $299

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

I den här artikeln står det "Produkten bygger på två plattor som fästs på skorna och tar emot inmatning via ett rullhjul på respektive fot som översätter gångfarten till applikationen. Hjulet kan bara hantera en axel och kan därmed enbart gå framåt och bakåt, med möjligheten att titta åt vilket håll som önskas."

Ni har rätt, jag blandade ihop den här produkten med 3Drudder, en annan fotstyrd VR kontroll.
https://www.youtube.com/watch?v=9RNvgmmDeX8&t=1s

Permalänk
Medlem

Läste Cyberhoes, ytterst besviken..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Octo:

Vart har ni hört det? Enligt andra som testat skorna går det utmärkt att strafe-a.

Jag har ingen aning men påpeka det till artikelförfattaren för jag uppfattade det som att det bara fanns en axel.

Permalänk
Medlem

Är en backer. Var riktigt skeptisk till dessa först, men är nu riktigt sugen. Jag tror man vänjer sig fort vid den udda gångstilen så att det känns mer naturligt än att stå still och trycka på en knapp för att gå framåt.

Anledningen det bara är en axel är för att när det fanns fler blev folk åksjuka, så de tog helt enkelt bort det.
Huka/crouch ska dock gå att göra i den senaste versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vad är det exakt som är dumt? Enligt @Kenneth så verkar det ju funka relativt bra, ända vi inte vet är ju vad priset blir. Och skulle det landa på runt 5-600:- eller nån löjlig summa för en tämligen enkelt stol, matta och ett par skor så fine... Då kan man börja låta negativ i min mening. Men utan att ens ha testat det 🙄?

Skickades från m.sweclockers.com

Mmh sen hoppas jag att RTX3080 släpps för 1999 kr, sen är min VR-rigg säkrad.

Ett par ocolus 3 glajor för 899 kr skulle också sitta fint.