Brain Drain III RetroLan i Skedala utanför Halmstad den 18/1-20/1 2019

Permalänk

Om någon av er som ska ha med er egna dator saknar någon del eller behöver reserv så går det bra att höra av er. Jag har en hel del reserv skrot, grafik kort, ljudkort och minnen med mera. Går att låna, ev. köpa eller så idkar vi byteshandel.

Kommer dessutom att ha med mig ett tiotal Realtek RT8139 PCI 10/100 nätverkskort som funkar perfekt i Windows 9x, om någon behöver eller får problem med sitt.

Permalänk
Permalänk
Entusiast

Om en vecka är det dags!!!

Lite info.
Senaste dagen för att köpa biljett med hyrdator vilket kostar 500kr är onsdag nästa vecka. Då vi behöver tid för att plocka ihop och packa alla datorer som vi skall kånka bort till byggdegården.

Vanlig biljett som kostar 200kr är det inget stopp på.

Permalänk
Medlem

Såg detta för sent annars hade det varit skitskoj med retroLAN.
Kanske ska försöka skruva ihop min gamla dator så man har den redo för nästa gång i varje fall.
Den borde vara passande med dual Celeron 366(@554Mhz) på Abit BP6 från sent 90-tal. Saknar nog bara grafikkort och sen så är lådan en Lian li från 2001 så gissar att den inte är plastig nog .

Permalänk
Medlem

@Necrodude Klart och betalt!

Vi har några platser kvar i bilen från Malmö. Kör på fredagen upp mot halmstad! Släng iväg ett PM om någon vill ha skjuts.

Permalänk
Medlem

Fan att man såg det först nu på förstasidan.
Hade lätt varit på om jag fått reda på det tidigare.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Ahh, såg på förstasidan nu, med lite bättre planering så hade det varit givet!

Ha det så trevligt och glöm inte att lyssna på:

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lodisen:

Fan att man såg det först nu på förstasidan.
Hade lätt varit på om jag fått reda på det tidigare.

Skrivet av squix:

Ahh, såg på förstasidan nu, med lite bättre planering så hade det varit givet!

Ha det så trevligt och glöm inte att lyssna på: https://www.youtube.com/watch?v=PfioTwxLvHw

Det blir självklart fler tillfällen.
Vi kör i regel ett större retroLan om året.
Ni är hjärtligt välkomna

Permalänk
Medlem

Äntligen dags!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

undrar vad man hade fått för reaktioner om man tog med sig denna datorn från linus tech tips xD
https://www.youtube.com/watch?v=R_h63IsmvSQ

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem

Kul initiativ! Synd att man har så lite tid numera med jobb, familj etc.

Kommer ihåg när jag praoade 1998 på en datorbutik och fick bygga massa Intel slot-1 burkar. Jävligt smidig montering med slot istället för sockel. Vissa kunder beställde datorer med lap power whisper lådor. Svor gjorde man över de sylvassa kanterna dessa lådor hade, speciellt vid montering av hårddisk, CD-ROM etc.

Ett retrosystem i en sån låda hade varit kul idag.

1995-1999 var verkligen guldåldern för datorer och IT, det gick så sjukt fort.

Ni borde lira Codename Eagle, föregångaren till Battlefieldspelen. Sjukt bra minnen från det på LAN

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag inte hade två småbarn och aning närmare än 1150 km till Halmstad så har det varit klart som korvspad! Lycka till med länet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ju datorn och allt (saknar dock crt, hojta om nån har en över) men ingen möjlighet att komma även om jag bara bor en knapp timma bort. Får försöka komma nästa gång, ser sjukt roligt ut!
Ha så sköj nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Särimner:

Om jag inte hade två småbarn och aning närmare än 1150 km till Halmstad så har det varit klart som korvspad! Lycka till med länet!

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar!

Skrivet av acious:

Har ju datorn och allt (saknar dock crt, hojta om nån har en över) men ingen möjlighet att komma även om jag bara bor en knapp timma bort. Får försöka komma nästa gång, ser sjukt roligt ut!
Ha så sköj nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Du är väldigt välkommen nästa gång!

Permalänk
Entusiast

Om någon har nån kär gammal lanlåt från back in the day som ni vill höra så är det bara att hojta till så ska jag försöka hitta den och lägga in den i spellistan

Permalänk
Entusiast

Lödstation och tillbehör kommer att finnas på plats, så om det är någon som behöver löda något eller få hjälp med något så är det inte omöjligt att det går att lösa

Permalänk
Entusiast

Vi har satt en deadline på att köpa biljett med hyrdator. Den är Torsdag morgon. På torsdagen så kommer hyrdatorerna packas för transport så då behöver vi veta hur många som skall tas med.

VAnlig biljett utan hyrdator kan köpas fram till eventet är slut

Permalänk
Entusiast

3 dagar kvar. Glöm inte att det är torsdag morgon som är deadline för biljett med hyrdator, då vi börjar packa vid den tiden.

Permalänk
Medlem

I morgon bär det av och då ska det lanas så det heter duga!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrodude:

Om någon har nån kär gammal lanlåt från back in the day som ni vill höra så är det bara att hojta till så ska jag försöka hitta den och lägga in den i spellistan

Hell March on den inte redan ligger med!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

den är med på listan

Permalänk
Medlem

Snart gäller det! Beräknar vara framme omkring 18:00.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mysigt !

Permalänk
Medlem

Tack för ännu ett lyckat lan allesammans! Hoppas ni aldrig slutar med att arrangera dessa.

Permalänk
Medlem

Får tacka alla som var där och arrangörerna!
Riktigt skoj var det =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av PUTTEFAR:

Får tacka alla som var där och arrangörerna!
Riktigt skoj var det =D

Episkt event! Får också tacka Arrangörerna och alla besökare! Worms-turnering nästa gång

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Blir det fler LAN?

Skickades från m.sweclockers.com