Illalåtande ljud trots nytt headset

Permalänk

Illalåtande ljud trots nytt headset

så jag hade problem med mitt förra headset (artcis 3) så jag fick ett nytt, men nu när jag kopplar in allt så märker jag att jag fortfarande har exakt samma problem... nämligen att om jag kör michrophone 80+ och microphone boost 20+ så är det ett illa låtande ljud... och jag vet inte vad det kan bero på... jag har mina aningar vad det kan vara... men jag vet inte helt säkert... det jag tror att det är, så är det antingen damm någonstans, eller någoting med ljudkortet.... men jag vet inte.......

Permalänk
Medlem

Om du stänger av microphone boost och sänker nivån, vad händer då?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowlingking:

så jag hade problem med mitt förra headset (artcis 3) så jag fick ett nytt, men nu när jag kopplar in allt så märker jag att jag fortfarande har exakt samma problem... nämligen att om jag kör michrophone 80+ och microphone boost 20+ så är det ett illa låtande ljud... och jag vet inte vad det kan bero på... jag har mina aningar vad det kan vara... men jag vet inte helt säkert... det jag tror att det är, så är det antingen damm någonstans, eller någoting med ljudkortet.... men jag vet inte.......

låter lika om man kopplar på frontpanel eller direkt på moderkortet?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av Maxizor:

Om du stänger av microphone boost och sänker nivån, vad händer då?

då hör jag ingenting, så te.x. om jag sänker till allt under 70 typ så hör jaginte ljudet... (det är bara om jag lyssna på den här enheten jag hör det...)

Permalänk
Skrivet av Tawen:

låter lika om man kopplar på frontpanel eller direkt på moderkortet?

Kan inte koppla på baksidan, har så jag kan koppla där men datorn känner inte igen det om jag kopplar där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bowlingking:

då hör jag ingenting, så te.x. om jag sänker till allt under 70 typ så hör jaginte ljudet... (det är bara om jag lyssna på den här enheten jag hör det...)

Menar du att du ska höra dig själv? Eller de andra?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Skrivet av Maxizor:

Menar du att du ska höra dig själv? Eller de andra?

när jag aktiverar den är det för att se hur andra hör mig från min "sida" därför aktiverar jag det... är bara konstigt tycker jag... men det får jag väl leva med för stunden... ska försöka och se om jag kan lösa det.... och om jag sänker till 65 så är det inget brusande ljud utan då kan jag höra mig själv klockrent... är bara lite halvt svårt att spela in med voice (om jag försöker spela in gameplay)... men jag ska prova senare om jag kan lägga in röst efteråt och se hur det blir då...