Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem

@Usling: Locket "grillen" blir RIKTIGT varm då jag testade innan hela schabraket fick bluescreen. Är nog rätt temperatur för att ha stekt köttbullar och prinskorv faktiskt.

Permalänk
Medlem

Nu är SF750 listad i en del butiker.
https://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=corsair%20sf750

Tänkte införskaffa den till Ghosten. Hade för mig att jag läste någonstans att fläkten håller sig passiv mer på denna än tex, SF450,SF600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

Nu är SF750 listad i en del butiker.
https://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=corsair%20sf750

Tänkte införskaffa den till Ghosten. Hade för mig att jag läste någonstans att fläkten håller sig passiv mer på denna än tex, SF450,SF600.

Har en SF600 V1 till min i5-5675C (överklockad till 4.2 GHz) och strömtörstiga GTX 780, och fläkten går inte igång under spel eller load (Prime95 + Unigine Heaven eller Valley) så skulle nog inte vara så orolig för detta.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Kör en M "ass hat" så fläkt i utsnittet under PSU och sen radiatorn i asshaten

Vet du om noen har fått det til å funke?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

Vet du om noen har fått det til å funke?

Jag fick det inte att funka. Rent utrymmesmässigt så går det, men temperaturerna blir ohanterbara. Jag tror det beror på att nätagget hindrar luftflödet. Jag provade på min cpu sen också och får samma prestanda som nh-l12. Däremot blir VRM på moderkortet tokvarma, återigen brist på luftflöde. Inte ens med två fläktar I toppen som itsug funkade det att kyla gpu..

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Skrivet av xdrive:

Nu är SF750 listad i en del butiker.
https://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=corsair%20sf750

Tänkte införskaffa den till Ghosten. Hade för mig att jag läste någonstans att fläkten håller sig passiv mer på denna än tex, SF450,SF600.

Har du sett den här? Helpassivt!

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem

@Falukorvig: Jo, det är ju trevligt, men jag tror jag håller mig till Corsair. Dessutom kan jag använda en 750w nätdel till en hel del mer än en 450w. Man vet aldrig vad man gör i framtiden :), men tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

@Falukorvig: Jo, det är ju trevligt, men jag tror jag håller mig till Corsair. Dessutom kan jag använda en 750w nätdel till en hel del mer än en 450w. Man vet aldrig vad man gör i framtiden :), men tack för tipset.

Planerar du att köra Crossfire/SLI i det lilla spöket?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: Heh, nej, men det känns bra att ha drag i nätdelen, och vem vet, kanske använder den till ett annat bygge i framtiden, är ju 7års garanti på den så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xdrive:

@Falukorvig: Jo, det är ju trevligt, men jag tror jag håller mig till Corsair. Dessutom kan jag använda en 750w nätdel till en hel del mer än en 450w. Man vet aldrig vad man gör i framtiden :), men tack för tipset.

Jag sitter på ett SF450 V1 eftersom jag fick ett gratis som bara var uppackat.
Jag har funderat på att köpa Sf600 V2 bara för att vara säker på att det "räcker till".
Jag lekte precis med en effektmätare av det bättre slaget för att se vad min dator drar från väggen och blev förvånad hur lite den drar.
En ryzen 7 2700 klockad till 4,1ghz på alla kärnor och ett GTX 1070 överclockat.
Min Cpu drar 162W i intel burn test och 88W i prime95 på alla kärnor, furmark drar 155W på min gpu och när jag körde allt samtidigt drog min dator 321W från väggen.

Jag trodde att jag skulle vara nära att maxa mitt 450 men det verkar inte så, nu vet jag inte hur alla linor belastas så det kan ju vara så att min 12V är nära gränsen men jag har ändå över 100W till godo.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

SECOND BATCH – WE ARE GETTING READY
You are receiving this mail because you have placed an order for the 2:nd production batch of the Ghost S1. We would like to inform you about the status.

QUALITY AND REFINMENT

We have made several updates based on the feedback we have received from the first batch. Some of the updates are:

PCB thickness increased to avoid bending
PCB cable length extended
Flatness control of all side panels (Case and TopHats)
SSD mounting holes behind PSU increased in size
TopHat mounting screws replaced
Rear gable updated to better work with fixed IO MoBos
New packaging for grills and TopHats

UPDATING ORDER OR SHIPPING ADDRESS

Many of you have contacted us wanting to change your orders, changing color, size or simply add more items to the order.

You will get the chance to do all those changes after the next mail send-out where we will send you a summary of all your orders and the shipping address we currently have. This will be sent next week.

PROGRESS

The production is complete, assembly and packaging is on ongoing. All the production will be ready before the end of January and shipping will start. Deepening on your location definite delivery times will vary but no later than late February.

Many of you would want to know exactly when the case is planned to be shipped, this is unfortunately nothing we can tell you yet. Only after the individual packages have been shipped and we have received tracking numbers we will be able to tell you. Tracking number will be sent out as soon as we get them.

THANK you all for your support!

// LOUQE TEAM​

Permalänk
Medlem

kanske skulle fråga om nya skruvarna så jag kan bygga ihop spöket på riktigt snart

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Entusiast

Nyfiken på om man arbetat något med färgerna, jag har en smärre kulörskillnad på mitt chassi när jag jämför stommen med min tophat. Syns rätt tydligt med blotta ögat, lite tråkigt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freffo:

@Usling: Locket "grillen" blir RIKTIGT varm då jag testade innan hela schabraket fick bluescreen. Är nog rätt temperatur för att ha stekt köttbullar och prinskorv faktiskt.

ni skulle valt koppargrillen den håller sig sval som ett kylskåp....... (baksidan)

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Nån som vet vad som hände med överraskningen som skulle följa med? Samt vad som hände med dammfiltren som var på gång?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Nån som vet vad som hände med överraskningen som skulle följa med? Samt vad som hände med dammfiltren som var på gång?

Skickades från m.sweclockers.com

Fick svar från @PaChalski tidigare att överraskningen inte medföljer Batch 1 men de jobbar på att få ut den vid ett senare tillfälle till Kickstarter-backers. Dammfilter tror jag de arbetar med fortfarande, kanske efter att Batch 2 är klar och levererad.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Jag fick det inte att funka. Rent utrymmesmässigt så går det, men temperaturerna blir ohanterbara. Jag tror det beror på att nätagget hindrar luftflödet. Jag provade på min cpu sen också och får samma prestanda som nh-l12. Däremot blir VRM på moderkortet tokvarma, återigen brist på luftflöde. Inte ens med två fläktar I toppen som itsug funkade det att kyla gpu..

Tusen takk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Fick svar från @PaChalski tidigare att överraskningen inte medföljer Batch 1 men de jobbar på att få ut den vid ett senare tillfälle till Kickstarter-backers. Dammfilter tror jag de arbetar med fortfarande, kanske efter att Batch 2 är klar och levererad.

Har det sagts något om att uppgraderingar av chassit likt dammfiltret kommer skickas till de som redan har beställt? Eller är det så att man fick det man betalade för och framtida uppgraderingar inte är en del av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugoW:

Har det sagts något om att uppgraderingar av chassit likt dammfiltret kommer skickas till de som redan har beställt? Eller är det så att man fick det man betalade för och framtida uppgraderingar inte är en del av det?

Precis, man fick det man betalade för. Dammfilter ingick aldrig i priset och existerade inte heller då, så man får nog köpa till det senare.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Jag fick det inte att funka. Rent utrymmesmässigt så går det, men temperaturerna blir ohanterbara. Jag tror det beror på att nätagget hindrar luftflödet. Jag provade på min cpu sen också och får samma prestanda som nh-l12. Däremot blir VRM på moderkortet tokvarma, återigen brist på luftflöde. Inte ens med två fläktar I toppen som itsug funkade det att kyla gpu..

Hei!

Kan du si litt om hvordan du routet radiatorslangene til CPUen? tror du det vil være plass til en vifte under mobo i det hele tatt?

Permalänk
Medlem

@moreempty: Låter inte helt dumt. Var inne på koppar men den matcher inte Ash direkt. Mycket snyggare på Pangea eller Limestone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadline:

Hei!

Kan du si litt om hvordan du routet radiatorslangene til CPUen? tror du det vil være plass til en vifte under mobo i det hele tatt?

Med en M ass hat skulle det inte få plats en fläkt under mobot. Eller jo kanske en 15mm slim! Räkna med att du har 26mm utrymme då du inte behöver den där mounting platen, det ger 11mm kvar till slangen till aion.
Problemet med en aio är att ena slangen hamnar på fel sida om mittstycket, the spine.. Oavsett hur du gör så kommer en av slangarna att behöva dras under mobot. Jag använde en H55 eftersom den är rund, det innebär att du kan montera pumphus/cold platen lite hur som helst. Det medför att du kan få slangarna att falla ganska naturligt och utan för mycket tvång.

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem

ingen som testat skruva av orginalfläktar från gpu och sätta på ett par t.exx Noctua NF-A12x15 PWM 120mm istället? Känns som de hade gjort stora förbättringar på kylningen.

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

ingen som testat skruva av orginalfläktar från gpu och sätta på ett par t.exx Noctua NF-A12x15 PWM 120mm istället? Känns som de hade gjort stora förbättringar på kylningen.

känns som det skulle bli väldigt svårt att få plats med, och skulle det gå lär det vara väldigt nära chassit, och ge turbulenseljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

känns som det skulle bli väldigt svårt att få plats med, och skulle det gå lär det vara väldigt nära chassit, och ge turbulenseljud.

Får se om jag testar de i framtiden 😁

Är det någon som köpt nya skruvar eller vet vilken storlek man ska köpa? Installerade L-tophat med aio och skruvarna var lite väl korta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Skrivet av Royael:

Får se om jag testar de i framtiden 😁

Är det någon som köpt nya skruvar eller vet vilken storlek man ska köpa? Installerade L-tophat med aio och skruvarna var lite väl korta.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du menar skruvar för att fästa TopHat i chassit så verkar konsensus vara M3 x 8 mm. Inte den lättaste dimensionen att få tag på ute i handeln men Clas Ohlson har M3 x 10 mm vilket även funkar https://www.clasohlson.com/se/Spårskruv/11-1124-310

Visa signatur

Case: Louqe Ghost S1 Limestone w/o TopHat Motherboard: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac CPU: Intel Core i7 9700K 4,0GHz @ 1,01V RAM: Ballistix Sport AT DDR4 3000MHz 2x8GB GPU: INNO3D GeForce RTX 2080 X2 OC SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX500 2TB PSU: Corsair SF600 v2 Heatsink: Noctua NH-L12 Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Keyboard: CM Storm Quickfire Rapid (Cherry MX Red) Mouse: Razer Deathadder Laptop: MacBook Air 13" mid-2012 Phone: iPhone SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bearolverine:

Om du menar skruvar för att fästa TopHat i chassit så verkar konsensus vara M3 x 8 mm. Inte den lättaste dimensionen att få tag på ute i handeln men Clas Ohlson har M3 x 10 mm vilket även funkar https://www.clasohlson.com/se/Spårskruv/11-1124-310

Tackar!

Hade lyckligtvis både M3x8mm och M3x10 på jobb

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Nån som provat vända på CPU-fläkten i sin NH-L12 (eller liknande) så att varmluften trycks ut i sidan istället för att blåsa in varm luft på moderkortet och kringliggande komponenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

Tackar!

Hade lyckligtvis både M3x8mm och M3x10 på jobb

har du fingäng 0.5 mm också ? ganska viktigt att tänka på så man ej skruvar sönder helicoils

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

har du fingäng 0.5 mm också ? ganska viktigt att tänka på så man ej skruvar sönder helicoils

du menar att gängorna skiljer sig? vet ej, får väl jämföra dem hemma.

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini