MSI introducerar Geforce RTX 2080 Ti Lightning Z – värstingkort med OLED-skärm

Permalänk
Melding Plague

MSI introducerar Geforce RTX 2080 Ti Lightning Z – värstingkort med OLED-skärm

MSI tar siktet på överklockare och entusiaster med RTX 2080 Ti Lightning Z, som bestyckas med tre 8-pins PCI Express för strömförsörjning och OLED-skärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trodde Nvidia begränsar hur mycket ström man kan skjuta till? Går det att kringgå på något sätt? Annars är det inte så stor idé med 3x8 och 19 faser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lichad3:

Trodde Nvidia begränsar hur mycket ström man kan skjuta till? Går det att kringgå på något sätt? Annars är det inte så stor idé med 3x8 och 19 faser.

Skickades från m.sweclockers.com

Det hindrar inte "entusiaster" från att köpa dyrast möjliga kort.

Permalänk
Medlem

Riktigt fräsigt utseende på Lightning kortet!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av lichad3:

Trodde Nvidia begränsar hur mycket ström man kan skjuta till? Går det att kringgå på något sätt? Annars är det inte så stor idé med 3x8 och 19 faser.

Skickades från m.sweclockers.com

MSI skall hittat sätt att kringå detta, snackades även om att Nvidia skulle släppa helt upplåst bios till dessa kort. Gamers Nexus gafflar om det i sin video.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Föredetting
Skrivet av lichad3:

Trodde Nvidia begränsar hur mycket ström man kan skjuta till? Går det att kringgå på något sätt? Annars är det inte så stor idé med 3x8 och 19 faser.

Skickades från m.sweclockers.com

De med rätt kontakter har alltid fått upplåsta BIOS till Lightningkorten.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre ha en OLED-skärm ansluten till grafikkortet än på detsamma...

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
LG 32GK850G 1440p 165 Hz, 32" VA | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE

Permalänk

Tror Galax HoF kort är de dyraste och bästa RTX kort som finns eller ?

Permalänk

Ska bli intressant att se vad Oled tycker om LN2 då det är vad korten är gjorda för

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Ska bli intressant att se vad Oled tycker om LN2 då det är vad korten är gjorda för

OLED och rgb är idag viktigare än komponenternas prestanda?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Kortet var lite för billigt så man slängde dit en Oled-skärm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Avstängd

jävlar vad bortkastad energi när man sätter en oled-panel på grafikkort.
pengar i sjön.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tumvanten:

jävlar vad bortkastad energi när man sätter en oled-panel på grafikkort.
pengar i sjön.

Verkar kosta runt 50 kr för MSI alltså 0,3% av kortets kostnad.

Fyfan vad dyrt för dom som köper såna kort, lider verkligen med dom. xD

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lichad3:

Trodde Nvidia begränsar hur mycket ström man kan skjuta till? Går det att kringgå på något sätt? Annars är det inte så stor idé med 3x8 och 19 faser.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta kort och EVGAs Kingpin kort ska ha upplåsta bios enligt vad det lät från Linus och Jayz videos om dem.

Permalänk
Medlem

Man såg Emils fingeravtryck back i backplåten eller om det är andras också.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag ogillar sättet som korten hanteras. Jag tycker inte det är värdigt en hårdvaruredaktion.

Det har såklart ingen betydelse för korten i fråga då de är demoex. Men jag tycker det sätter fel ton.

Även om man bortser från ESD så är det i synnerhet Emils upprepade belastning på fläktarna jag reagerar på.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Om det är samma upplägg som på Trio x så är det en "fejkad" tredje strömkontakt. Alltså fullständigt onödig utan någon som helst nytta. Bara i vägen då man behöver 50% mer kablar till pci-e.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Skrivet av crew seven:

OLED och rgb är idag viktigare än komponenternas prestanda?

Tror du missade poängen, Lightning korten används flitigt av extremöverklockarna som använder LN2 då de alltid legat i det absoluta toppskiktet. Frågan är alltså hur OLED skärmen ska reagera på LN2 då korten i övrigt typ är designade för att köras med just LN2

Permalänk
Medlem

@LeonHart: En sådan där oled-skärm kostar mig 20kr på ebay, så har svårt att tro att MSI betalar mer än typ 3kr för samma skärm.
Men ja, köparen tror ju ofta det och betalar gladeligen mångdubbelt mer för skärmen

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PsyCor:

Detta kort och EVGAs Kingpin kort ska ha upplåsta bios enligt vad det lät från Linus och Jayz videos om dem.

Finns väl inget Kingpin på RTX än?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Finns väl inget Kingpin på RTX än?

Presenterades härom dagen

https://www.sweclockers.com/nyhet/26889-evga-visar-grafikkort...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Pengar i sjön!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd

Se på fan! Var ju dock inte lika snyggt som de tidigare Kingpin-korten

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

Se ut som mitt grafikkort på steroider, damn

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lanbonden:

Tror du missade poängen, Lightning korten används flitigt av extremöverklockarna som använder LN2 då de alltid legat i det absoluta toppskiktet. Frågan är alltså hur OLED skärmen ska reagera på LN2 då korten i övrigt typ är designade för att köras med just LN2

Vet inte om jag missförstår dig, men skärmen är ju en del av fläkthöljet som ändå måste tas bort om du ska kyla med flytande kväve.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Hmmm, om plånboken var oändlig så hade det väl stått mellan detta och Kingpin modellen från EVGA. Fast jag ser ingen direkt nytta med OLED skärmen om jag ska vara ärlig, mer som en gimmick för att få kortet att sticka ut lite extra,

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@LeonHart: En sådan där oled-skärm kostar mig 20kr på ebay, så har svårt att tro att MSI betalar mer än typ 3kr för samma skärm.
Men ja, köparen tror ju ofta det och betalar gladeligen mångdubbelt mer för skärmen

Tänkte väl som du själv resonerar mer på slutpriset mot kund

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Riktigt fräsigt utseende på Lightning kortet!

Jodu, det fräser till i plånboken också...:P