Phanteks utökar varumärket Metallicgear med tre nya chassin

Permalänk
Melding Plague

Phanteks utökar varumärket Metallicgear med tre nya chassin

Phanteks bjuder på chassinyheter i form av tre nya modeller under varumärket Metallicgear, vilka ska erbjuda hög kvalitet till ett pressat pris.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med RGB och lite detaljer som med dessa chassin tycker jag. Det behövs lite färg och mönster som motvikt till den extrema, nästan kliniska minimalism som finns på så många produkter idag. Av ren nyfikenhet måste jag fråga: Vad är det som är så snyggt med inga detaljer alls?

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Skrivet av waverider:

Kul med RGB och lite detaljer som med dessa chassin tycker jag. Det behövs lite färg och mönster som motvikt till den extrema, nästan kliniska minimalism som finns på så många produkter idag. Av ren nyfikenhet måste jag fråga: Vad är det som är så snyggt med inga detaljer alls?

Det är väl snarare så att RGB har blivit jättepoppis på senare tid... Cleant och stilrent ska det vara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej. Knappt utrymme ovanför moderkortet alls. Men det verkar ju ha mesh i alla fall.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

@waverider: Har till min kännedom varit populärt med "minimalism" och industriell design utan större utsvävningar i majoriteten av produktsegmenten. Skandinavien utmärker sig extremt, enligt min ödmjuka personliga åsikt (exkl. yngre personer).

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Av ren nyfikenhet måste jag fråga: Vad är det som är så snyggt med inga detaljer alls?

Det är ju bara en fråga om smak. Hur mycket detaljer har du t ex på din TV? Ditt köksbord? Folk går ju runt i enkelfärgade kläder hela tiden. (skyldig) Vill jag ha detaljrik konst så skaffar jag saker som existerar av just den anledningen!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Själv äger man ett chassi från den här serien, närmare bestämt Neo G mini, otroligt nöjd med det, tyst, litet och stilrent!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av trikomannen:

Det är väl snarare så att RGB har blivit jättepoppis på senare tid... Cleant och stilrent ska det vara.Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är sant. Men bara en undran i all välmening, vad är det som är så snyggt med cleant? Tycke och smak såklart, själv tycker jag det blir för dött och kliniskt utan detaljer.

Skrivet av Danmyr:

@waverider: Har till min kännedom varit populärt med "minimalism" och industriell design utan större utsvävningar i majoriteten av produktsegmenten. Skandinavien utmärker sig extremt, enligt min ödmjuka personliga åsikt (exkl. yngre personer).

Håller med, verkar vara extremt populärt med minimalism här i norden. Mode förstår jag inte vitsen av, är det inte roligare med en egen stil?

Skrivet av L'ombra:

Det är ju bara en fråga om smak. Hur mycket detaljer har du t ex på din TV? Ditt köksbord? Folk går ju runt i enkelfärgade kläder hela tiden. (skyldig) Vill jag ha detaljrik konst så skaffar jag saker som existerar av just den anledningen!

Jo, sant. För egen del så har jag väl kanske "lagom" mycket detaljer runt mig. Har väl lite svårt för extremer av båda slagen.

Hoppas inte tråden spårat ur p.g.a. mitt inlägg, ber om ursäkt till ev. moderatorer isåfall! Gått och burit på de här frågorna ett tag, haha.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av waverider:

Jo det är sant. Men bara en undran i all välmening, vad är det som är så snyggt med cleant? Tycke och smak såklart, själv tycker jag det blir för dött och kliniskt utan detaljer.

Håller med, verkar vara extremt populärt med minimalism här i norden. Mode förstår jag inte vitsen av, är det inte roligare med en egen stil?

Jo, sant. För egen del så har jag väl kanske "lagom" mycket detaljer runt mig. Har väl lite svårt för extremer av båda slagen.

Hoppas inte tråden spårat ur p.g.a. mitt inlägg, ber om ursäkt till ev. moderatorer isåfall! Gått och burit på de här frågorna ett tag, haha.

Det är i mitt tycke alldeles för få stilrena (minimalistiska) chassin på marknaden. Node 304 och Ghost är de som är närmast men annars njä... Synliga flänsar, svart i olika nyanser och material, minst fem olika material, design som från någon halvdålig sci-fi serie osv. Extremt enkelspårigt chassi design i allmänna lag. RGB trenden skall vi inte prata om, varför vill man ha ett lysande rymdskepp ståendes i sitt hem? Mina ”fem ören”...men smaken är som baken sa Kajsa Varg eller hur det nu var

Visa signatur

DAN A4 - RTX 4070 - Ryzen 5800x3d - 32Gb 3600DDR4 - 4TB NVME m.2 SSD - ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac - Corsair SF450 - Samsung 65Q80

Permalänk

De specificerade inga mått? Ser trevliga ut, håller de ungefär samma storlek som Meshify C så blir det ännu trevligare.