Phanteks presenterar chassit Eclipse P600S – baseras på samma stomme som Evolv X

Permalänk
Melding Plague

Phanteks presenterar chassit Eclipse P600S – baseras på samma stomme som Evolv X

Med en lyckad lansering av Evolv X i ryggen passar Phanteks på att spinna vidare på chassistommen med Eclipse P600S, där fokus ligger på tystnad och en mer attraktiv prislapp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Evolv X mATX, hallå?

Permalänk
Medlem

Hur funkar ett chassi utan RGB?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Evolv X mATX, hallå?

Ge mig.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Hur funkar ett chassi utan RGB?

Vet inte. Får gå en kurs. Hahahaha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Moderator
Testpilot

Nej vad gör dom.

Jag gillar Phanteks för det avskalde och stilrena. Vet inte vad jag tycker om denna riktigt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Första chassit på länge som ser intressant ut. Ljuddämpat, ingen jävla RGB och ingen töntig glassida, ja tack. Verkar ju vara en rak uppgradering från P400S som jag använder nu, och enda egentliga problemet med det chassit är ju luftflödet som är rätt dåligt.

Med detta kunde man ju t.ex. ha på alla luckor när datorn knappt gör något för minsta möjliga oljud, och plocka bort luckan i fronten när man ska spela nåt för bättre temps.

Helt klart intressant. Om det kommer i mATX format skulle det bli ännu mer intressant

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av LeVvE:

Evolv X mATX, hallå?

Skrivet av ronz:

Ja för fan! mATX utav båda dessa chassin, där har vi något jag garanterat skulle bygga nästa dator i!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Snudd på bigtower, fortfarande inte plats för 3,5-tummare på ett vettigt vis. Hur svårt ska det vara att ta fram åtminstone 4 st hotswaplösningar snyggt på insidan. Har sett en lösning på ett riktigt fult chassie på Amazon, annars helt tomt i princip.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Vänta va? Ingen RGB? 2019?

Permalänk

Ser fram emot testet. Behöver byta chassi så behöver fler alternativ

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Här är ett förslag: @JonasT tar chassit under armen och sätter av mot utgången, kvar står en intet ont anande @emilakered som får agera fall-guy. När chassit är säkrat kan ni köra en recension från hotellet.

Ser fram emot en recension av detta. Fortfarande skeptisk till utseendet, men att de skippar RGB och annat strunt för att fokusera på det väsentliga och dra av på priset... det går helt i linje med mina önskemål. Det var precis vad som var fel med Evolv X.

Permalänk
Medlem

Wow... Kärlek....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P