Permalänk
Medlem

Nere för underhåll

Alla vampyrer känner till detta problem. Varför är hemsidan helt avstängd 04:30-5:30 VARJE DAG? Vad är det för jäkla underhåll som måste ske varje dag på morgonen?? Så jobbigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Alla vampyrer känner till detta problem. Varför är hemsidan helt avstängd 04:30-5:30 VARJE DAG? Vad är det för jäkla underhåll som måste ske varje dag på morgonen?? Så jobbigt!

Håller med.
Jobbar ständig natt, får ju abstinens ju så dags VARJE morgon.

Fattar inte vad som händer, har aldrig sett detta på någon annan websida.

Please, explain what's going on!!

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått tas sajten ner då varje natt för backup av databaserna, konstigt dock att alla andra sajter kan göra sånt utan att gå ner

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av webbson:

Vad jag har förstått tas sajten ner då varje natt för backup av databaserna, konstigt dock att alla andra sajter kan göra sånt utan att gå ner

Dags för dem att uppdatera sitt system då kanske? Det är ju 2019 nu..

Permalänk
Medlem

Frukansvärt irriterande dom nätter man ligger sömnlös

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

vad är det för något?

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av AGI:

Alla vampyrer känner till detta problem. Varför är hemsidan helt avstängd 04:30-5:30 VARJE DAG? Vad är det för jäkla underhåll som måste ske varje dag på morgonen?? Så jobbigt!

Förmågan att skriva en vettig rubrik med stora och små bokstäver verkar också vara nere.

Det är minst antal användare på den tiden, har det tidigare förklarats. Hellre då än mitt på dagen

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Ovanligt? Nej, det är väl det klart vanligaste? Sådant här förläggs till tider med minst mängd användare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Ovanligt? Nej, det är väl det klart vanligaste? Sådant här förläggs till tider med minst mängd användare.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men tydligen kan många andra göra detta utan att stänga hela siten i en timme.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttat till rätt forumdel.

Tråden Swec "nere för underhåll" vid 05:00 tiden ? har länkats där detta diskuterats tidigare.
Jag kan dock meddela på att vi har tagit in offert för lösning och ska sikta på implementation här under 2019, men mer exakt än så vet jag inte i dagsläget.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Ja men tydligen kan många andra göra detta utan att stänga hela siten i en timme.

Beror givetvis på vilken typ av underhåll det handlar om också. En vanlig backup görs enkelt utan att behöva stänga ned.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Flyttat till rätt forumdel.

Tråden Swec "nere för underhåll" vid 05:00 tiden ? har länkats där detta diskuterats tidigare.
Jag kan dock meddela på att vi har tagit in offert för lösning och ska sikta på implementation här under 2019, men mer exakt än så vet jag inte i dagsläget.

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Det är för att defragmentera ram-diskarna...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Klorixx:

Flyttat till rätt forumdel.

Tråden Swec "nere för underhåll" vid 05:00 tiden ? har länkats där detta diskuterats tidigare.
Jag kan dock meddela på att vi har tagit in offert för lösning och ska sikta på implementation här under 2019, men mer exakt än så vet jag inte i dagsläget.

Goda nyheter för nattarbetarna på forumet

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||