Permalänk

@Deagzx:

japp det är värt pengarna, men man måste verkligen ha hårdvaran för att avnjuta det.

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk

Instämmer, det är värt pengarna! Learningcurven kan vara lite kämpig i början och prestandan man får pga optimeringen kan diskuteras. Lirat sedan runt ver 0.3 eller 0.4 och spelar det slaviskt i nuläget! Om någon vill lira eller vill ha lite tips och hjälp är det bara att hojta till!

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Avstängd

Intressant spel, men dyrt för att bara vara i beta stadie. Hört rykten om att det ska komma en sale snart, någon som vet någonting om det?
Undrar även om det finns någon information om man kommer att få tillgång till spelet på steam om man köper det via deras hemsida idag.

Hittade svaret på första frågan på deras facebooksida:

"Hello Escapers!

Today we are happy to announce that from August 3rd to August 5th we will be having a discount on all types of pre-order packages and respective upgrades:

Standard - 15%
Left Behind - 15%
Prepare for Escape - 15%
Edge of Darkness - 20%

The Discount start at 00:01 MSK time on August 3rd and will end at 23:59 pm Sunday, August 5th. We will also be posting reminders and announcements at the time of the start of the discount, and shortly before it ends.

The discount does not apply to the Predator book.

We know some of you have eagerly been awaiting such a time, so have fun and enjoy!"

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Är det stor skillnad på versionerna? Behöver man stor stash?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Har sneglat lite på detta lir men är ej ännu helt såld. Antar att det kan vara grymt kul om man går in som en grupp av kompisar och försöker få med sig så mycket gear som möjligt ut? Låter inte som det roligaste av spel att lira själv.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

@Simonnice:

Jag spelar det en hel del själv och har roligt med det. Sen kan jag själv tycka att det blir en mer "avslappnad" känsla att spela med kompisar.

För mig blir det nästan två helt olika spel beroende på om jag spelar själv eller i grupp.

@Shakermaker:

Köpt den minsta och uppgradera senare om du gillar spelet och känner att du behöver större. Själv hade jag inte velat ha mindre stash och jag har den största.

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Finns en svensk discord på www.escapefromtarkov.se många goa gubbar där

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

@Shakermaker: Jag köpte den billigaste pre-ordern. Stash:en är inte enorm, men under spelets gång så kommer du hitta t.ex. lådor som utökar din stash. Rekommenderar att köpa det billigaste alternativet.

Permalänk
Medlem

Låter bra. Jag valde dock att avvakta ytterligare ett tag. Har inte såg mycket speltid och ingen att köra med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Startar upp svenskt eft discord community. Hoppa in på www.escapefromtarkov.se

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Det skall tydligen bli en "open beta" längre fram. Jag inväntar den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Detta är ett av få spel som har imponerat mig med sin vapenfysik och användning.
Tyvärr så är kartorna och spellägen fortfarande spartanska.
Spelade själv ganska mycket Survarium, vilket jag verkligen gillade, men som även var gratis.
Får se hur längre detta håller efter release.

Permalänk
Medlem

ÄR det många här på SC som spelar EFT? Kom nyligen en performance patch 0.10 som gjort mycket åt hitreg. Desync och FPS boost.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Det känns lite väl tidigt att hoppa in. Jag avvaktar nog tills det åtminstone har nått "nästan-klart" skick.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Xyborg:

Det känns lite väl tidigt att hoppa in. Jag avvaktar nog tills det åtminstone har nått "nästan-klart" skick.

Spelmässigt är det ett rätt färdigt spel det är mer innehållet som kommer uttökas och att de kartor som finns skall vara sammanlänkade. Idag är det egna instanser lite som i The Division.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

@jonesg: körde en del förut och bara testat några fåtal gånger på nya patchen. Men tycker defenetivt man känner skillnad mot tidigare och fick lite mer fps speciellt på shoreline som har varit ganska dålig innan patchen.

Kör dock inte så mycket längre eftersom det blir ganska så tråkigt att köra solo efter ett tag... :/

Permalänk

Hur länge är det är det tänkt att fortsätta vara i Early Access? Känns som att det hållt på ett tag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GlitchyAntigrav:

Hur länge är det är det tänkt att fortsätta vara i Early Access? Känns som att det hållt på ett tag nu.

Skulle gissa så länge de fortfarande har folk som köper deras "limited edition" pga fördelarna.

Men med tanke på hur långt kvar de har tills något jag skulle säga är redo att spridas som annat än en beta skulle jag säga 8-12 månader enligt mig

Permalänk

Fan vad jag längtar tills min dator är ihopbyggd och jag kan lira detta spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Spelet verkar nice och realistiskt

Permalänk

Just nu går det att få en 14-dagars free trial.
Har två koder över.
Skicka PM om någon är intresserad.
OBS! Koden måste aktiveras senast idag 6 Januari 2018

Permalänk
Medlem

Det är verkligen inte ett spel för alla. Har testat några rundor tack vare en sådan trial-kod och samtidigt som jag kan se tjusningen så föll jag verkligen inte för det. Sättet man rör sig på gör att det känns som att man rattar runt ett stort kylskåp och jakten på realism gör det lite för informationslöst för min smak (ingen minimap, ammo eller ens idikator över vem som är ens kompis). Kommer man in i det så uppskattar man det förmodligen mer, men det var inte riktigt min kopp

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

Hur är det här spelet att komma in i? Är lärningskurvan brant eller är det bara att hoppa in och köra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Söker medspelare om någon känner för att lira. Discord - HetPåGröten#6717

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oobah45:

Söker medspelare om någon känner för att lira. Discord - HetPåGröten#6717

Hej!

Vi är två till tre "gubbar" som brukar lira lite om kvällarna, kanske hoppar in.
Heter du ingame?

Visa signatur

| i9 12900KS | Ryujin ii 360 | MPG Z690 CARBON
| TUF 4080 OC | DDR5 64gb | 980PRO 1TB | 970PRO 2TB | Corsair Air540 | AX1200i |PG279Q | G915 | SuperlightX| Artics Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvine:

Hej!

Vi är två till tre "gubbar" som brukar lira lite om kvällarna, kanske hoppar in.
Heter du ingame?

Gr0ten är mitt ingame namn

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Skrivet av niklasbmk:

Hur är det här spelet att komma in i? Är lärningskurvan brant eller är det bara att hoppa in och köra?

Skickades från m.sweclockers.com

Rätt komplext skulle jag säga. Rekommenderar att köra Offline först för att lära dig alla maps. Att lära sig vart du kan extracta är A och O. Sen att du får olika extracts beroende på vilken sida av kartan du spawnar på underlättar ju inte. Men annars är det väll rätt straight forward FPS. Vart scav's spawnar är också statiskt, så väldigt viktigt att veta var du kan förvänta dig motstånd.

Permalänk
Medlem

Har fått tummen ur och skaffat spelet nu så skulle vara roligt att lira med andra. Är fortfarande på inlärningsnivå så går lite trögt för mig x). H

eter hellmix ingame och på discord som jag också är ny i.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

@hellmix: Jag kan ta ett game någon dag om du vill? Har spelat en del så kan grunderna i spelet. Men har inte spelat så mycket just den senaste patchen...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan