Hjälp med värdering av spelsamling (Nintendo och playstation)

Permalänk

Hjälp med värdering av spelsamling (Nintendo och playstation)

Tjena sweclockers jag har en hyfsat stor spelsamling och har tröttnat på dem så jag har tänkt sälja dem så vill ha lite hjälp med vad det är värt. (alla spel är kompletta förutom dem jag skriver (lös kassett) på. Alla spel ska säljas i ett paket så jag vill veta vad paketpriset för allt detta är.

PS1:
Final Fantasy VIII (Spelet funkar bra men paketet är lite halvtrasigt, skivorna kan ramla ut och så)

PS2:
Final Fantasy X (Platinum)
Final Fantasy X-2
Jak and Daxter: the Precursor Legacy
Need for Speed Underground
Need for speed Most Wanted
Rayman Raving Rabbids
Resident Evil 4 (Steelbook)
Street Fighter Alpha Anthology
Wipeout Fusion
8mb minneskort (ej officiellt)

Wii:
Animal Crossing Let's Go To The City
Warioware smooth moves

DS:
Lego Batman 1
Lego Batman 2
Lego Star Wars the complete saga
Mario & Luigi Partners in time
Pokémon White
Yoshi Touch & Go (Japanskt)

3ds:
2ds med 4gb minneskort och laddare (lite repor på skärmen. Runt 10 digitala spel om man vill ha det)
Animal Crossing New Leaf
Kirby Triple Deluxe
Monster Hunter 3 Ultimate
Monster Hunter 4 Ultimate
New Super Mario Bros 2
Pokémon X
Pokémon Sun
Star Fox 64 3D

Super Famicom:
Super Famicom med en kontroll och alla sladar som behövs (ström och bildkablar) (Super Famicom är japanskt super nintendo så nästan alla spel är på japanska
Kirby's Super Deluxe
Pac-In-Time
Mega Man X (Lös kassett. Går att spela på engelska)

GBA:
Japanskt Yoshi's universal gravitation
Mario & Luigi Superstar Saga (Lös kassett)
Pokémon Sapphire (Lös Kassett, spelet funkar en bit men vid en viss bossfight så kommer man tillbaka till startmenyn)
Zelda Minish Cap (Lös Kassett, vet ej om det är officiellt då jag köpte det från aliexpress "nytt" utan kartong... spelet funkar dock som det ska)
Final Fantasy Tactics (Lös kassett)
Pokémon Leafgreen (Lös kassett)
Donkey Kong Country 2 (Lös kassett)

GB:
Kirby's Pinball land (europeiskt spel men kartongen är japansk)
Japanskt Game & Watch Gameboy gallery
Japanskt Yoshi's Egg
Japanskt Yoshi's Cookie
Tetris (europeiskt spel men kartongen är japansk)

GCN:
Super Mario Sunshine (PLATINUM!!!)

Det var allt. Tack för svar.

Permalänk
Medlem

Det är nästan helt omöjligt att svara på den frågan!
Då skicket och om allt finns med är minst 50% av värdet ibland betydligt mer.
Och en liten skit repa/vikning i manual/etc som man knappt ser kan göra en hel del i pris.

Så vill du ha ett någorlunda vettigt svar så är det bilder på allt och då bra bilder och även på manualer/etc.
Annars får du nog bara svar där folk säger vad dom är villiga att chansa att det kan vara värt och då troligen med i tanken att det mesta är i halvtaskigt skick men fungerar.

Och med kompletta menar du då kasset heller cd med kartong/fodral manual?
Heller är det verkligen med ALLT som lösa papper/klistermärken/reklam/osv/osv/osv om det följde med när det aktuella spelet såldes vill säga? (detta kan göra mycket på värdet)

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd

Lägg ut paketet på Tradera, det kommer att ge dig det rätta värdet. Endera som ett stort paket eller som uppdelat på respektive enhet.

Starta auktionen(-erna) på en krona utan reservationspris och du kommer att få många bud. Bra bilder är en förutsättning.

Är det så att du skall sälja detta "privat" till någon kompis/typ så sök på varje titel och avslutade auktioner på Tradera så får du en bild av vad spelen ligger på. Sedan lägg dig på 50-60% av summan av alla spel separat för ett vettigt paketpris.

Permalänk

@grizzly666: Tror du 3500 är rätt pris? Jag kollade på tradera och drag av ungefär hälften på allt.

Permalänk

@videopac: jag vill inte frakta för det blir ganska jobbigt plus att det kan bli fraktskada. Så det får nog bli blocket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Its A Rainbow Tree:

@videopac: jag vill inte frakta för det blir ganska jobbigt plus att det kan bli fraktskada. Så det får nog bli blocket.

Om man packar väl så är ju inte fraktskada något som man behöver oroa sig för.

Om du tittade på avslutade auktioner och spelen är i jämförbart skick så låter det väl inte orimligt. Det gäller ju dock att det är en samlare som är intresserad då det spänner över flera system. En variant är ju, som sagt, att dela upp det i poster, att du säljer PS2 för sig, Wii för sig och så vidare. Kan vara enklare att bli av med prylarna på så sätt.