Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Är det ens möjligt!? Det existerar, mig veterligen, inga utrymmen som är så små att en katt inte kan få plats där...

He, he, du har rätt!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

får katten igenom huvudet så går det att sova där

Det är samma sak när det gäller att ta sig fram - får katten igenom huvudet genom en trång passage så brukar de också pressa igenom resten av kroppen också, de dom dock inte är bra på är att backa...

Permalänk
Medlem

Attityd på den här damen.. kan inte få nog av kontakt, men fan om man försöker lyfta upp henne.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Gosigkatten Kara:

Kan dagligen ägna sig åt våld ihop med de andra kissarna:

Idag fredag förmiddag har det varit extra action hemma i lägenheten (mest Kara vs Spock):

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

@Bascule666: du klipper klorna på dina katter va? Med tanke på hur mycket de busar skulle jag bli orolig annars

Mina katter är utekatter och får inte sina klor klippta, så de kan klättra och ta djur. Däremot blir jag ju lite orolig när de busar (händer inte jätteofta) att de ska riva sönder varandra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Mina katter är utekatter och får inte sina klor klippta, så de kan klättra och ta djur. Däremot blir jag ju lite orolig när de busar (händer inte jätteofta) att de ska riva sönder varandra...

Katter slåss väldigt sällan på riktigt allvar, eftersom de är fullt medvetna om att deras vapen (tänder & klor), kan orsaka stor skada, däremot så kan det flyga hårtussar omkring.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

@Bascule666: du klipper klorna på dina katter va? Med tanke på hur mycket de busar skulle jag bli orolig annars

Mina katter är utekatter och får inte sina klor klippta, så de kan klättra och ta djur. Däremot blir jag ju lite orolig när de busar (händer inte jätteofta) att de ska riva sönder varandra...

Yepp, klipper framklorna ungefär var tredje vecka. Har sedan Zelda flyttade in bara haft en incident och det var ett ytligt sår på Kara. Jag tror att slagsmålen inte är på riktigt allvar. Hade de verkligen velat skada varandra så vore det ganska enkelt men det har aldrig hänt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Några minuter innan Nyårssmällarna. Bilden blev inte den bästa men de kommer överens utan Feliway friends.

Det är skillnad på pälsen.

Permalänk
Rekordmedlem

Sotis är vare sig sotig eller min men hon tyckte tvättstället var en bra plats att lägga sig på ändå.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@Tiamat: Häftigt litet nytillskott i familjen och härligt att katterna kommer överens så fort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Några minuter innan Nyårssmällarna. Bilden blev inte den bästa men de kommer överens utan Feliway friends.
http://oi68.tinypic.com/24wc2s5.jpg
Det är skillnad på pälsen.
http://oi64.tinypic.com/2qwh9ag.jpg

Din lilla Varulv fortsätter att fascinera mig men din Bengal är finast!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Spock har kommit fram till att istället för att ligga inne i igloon så är det betydligt bättre att krossa den och lägga sig på toppen (har för mig att jag tidigare i tråden sett ett liknande foto från @mrgaffe), spelar noll roll om Zelda ligger i igloon vid tillfället:

Spock har även fått för sig en massa andra intressanta saker sedan han flyttade in till mig i juni. Ett axplock: att öppna lådor och riva ut innehållet är kul, att äta upp mina fina Porsche Magasin är gott, att riva sönder min säng är nödvändigt och att sätta en massa dammiga tassavtryck på min TV är extra ball. Dessutom talar han med övertygelse om för mig att det han gör är helt rätt.

Knappast långsamt hemma med en Oriental som samtidigt som han fullständigt älskar mig också vill riva min lägenhet.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Sotis är vare sig sotig eller min men hon tyckte tvättstället var en bra plats att lägga sig på ändå.
https://i.imgur.com/CLMJ0c2.jpg

Hur kommer det sig att du har en superfin svart katt i ditt tvättställ?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Hur kommer det sig att du har en superfin svart katt i ditt tvättställ?

Det är en väns katt, katter verkar hursomhelst gilla att lägga sig i tvättställ och diskhoar när man inte har vattnet strilande så att de kan dricka och leka med det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är en väns katt, katter verkar hursomhelst gilla att lägga sig i tvättställ och diskhoar när man inte har vattnet strilande så att de kan dricka och leka med det.

Stämmer bra det (bild postad tidigare i tråden)!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Lugn fredagskväll hemma hos mig:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Lugn fredagskväll hemma hos mig:

https://i.imgur.com/ujKz3DO.jpg

Så underbara och fina katter du har

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OttO36:

Så underbara och fina katter du har

Tack, ja du de är rätt suveräna faktiskt.

I ordning från längst bort i bild:

1. Spock, snart 10 månader, Oriental: Smartast av alla, rena Einstein och så kelig, sover i min säng varje natt, men busar som attan. Bara man petar på honom så spinner han som ett ånglok.
2. Zelda, drygt 3 år, Ocicat: Nyfiken som i en strut, gillar närkontakt, har slagit sönder nästan alla min prydnadssaker. En gläjdespruta. Första katten (se första inlägget i tråden) som lade grunden.
3. Kara, drygt 2 år, Turisk Van: Stora kissen som är snäll som Bamse utan när han blir irriterad, världens finaste svans. Ett blått och ett brunt öga gör honom speciell.

De har blivit min familj sedan jag skaffade Zelda 2015. Tycker att de sköter sig bättre än fru och barn

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Tycker att de sköter sig bättre än fru och barn

Och behöver framför all inte lika mycket bekymmer
Mat, omsorg och kärlek räcker för att de ska vara glada & nöjda.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte bestämt mig om jag kommer skaffa katt igen eller inte. Just nu har jag väckarklockan på katternas klösbräda, så jag behöver inte kasta den.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Klart du ska ha katt igen, tänk bara hur tomt det känns utan dem. De små liven med absolut egna drivkrafter och sina egna personligheter, du kommer att älska dem!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

God morgon kissarna!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Det är väl i 2019 som fyrverkerier (eller enbart raketer) ska förbjudas? läste det någonstans. Bra för djurens skull. I Västervik körde dom med laser istället

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det är väl i 2019 som fyrverkerier (eller enbart raketer) ska förbjudas? läste det någonstans. Bra för djurens skull. I Västervik körde dom med laser istället

Raketer med pinne som skjuts upp i luften kommer kräva speciella tillstånd f.o.m 2019, övrigt kommer tyvärr vara kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Raketer med pinne som skjuts upp i luften kommer kräva speciella tillstånd f.o.m 2019, övrigt kommer tyvärr vara kvar.

Ok, då vet jag det. För mig kunde dom tagit bort allt det där

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Lite bilder från gårdagen:

Beta teh Cat

Lord Vader

Xena - teh warrior kitten

Permalänk
Medlem

Raketer med pinne

@MacAllan: Nu är smällare förbjudna. Men då smäller raketerna i stället. Nu skulle någon form av fyrverkeri bli tillåtna. Tårtor tror jag dom kallades. Då är lätt att räkna ut hur "tårtorna" kommer att låta. Synd att det inte är ljudnivån som begränsas. Att jag bryr mej är för att jag har en son med Aspergerdiagnos. Han lider också svårt av smällarna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stigw:

@MacAllan: Nu är smällare förbjudna. Men då smäller raketerna i stället. Nu skulle någon form av fyrverkeri bli tillåtna. Tårtor tror jag dom kallades. Då är lätt att räkna ut hur "tårtorna" kommer att låta. Synd att det inte är ljudnivån som begränsas. Att jag bryr mej är för att jag har en son med Aspergerdiagnos. Han lider också svårt av smällarna.

Raketerna har smällt innan också. Det har ju inte kommit några direkt nya fyrverkeripjäser pga förbuden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

@MacAllan: Nu är smällare förbjudna. Men då smäller raketerna i stället. Nu skulle någon form av fyrverkeri bli tillåtna. Tårtor tror jag dom kallades. Då är lätt att räkna ut hur "tårtorna" kommer att låta. Synd att det inte är ljudnivån som begränsas. Att jag bryr mej är för att jag har en son med Aspergerdiagnos. Han lider också svårt av smällarna.

Tårtor har ju funnits länge och visst smäller dom, men det gör ju alla fyrverkerier.

Bästa vore om dom förbjöd allt fyrverkeri för allmänheten och istället anordnade kommunala fyrverkerier på ett antal platser vid nyår.
På så sätt kan alla som vill titta göra det och de som vill undvika kan göra det, platserna man väljer skall då givetvis inte vara inne bland bostadsområdena men väl synliga för de som bor runt omkring.
Visst kommer även detta låta lite, men man slipper ha smällande runt varje hörn och precis utanför huset varje nyår och vet man vilka platser man kommer använda är det lättare att undvika helt för dom som vill det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

Katter slåss väldigt sällan på riktigt allvar

Och när det är på allvar så hörs & syns det. Helt annan ljudnivå och intensitet än när de leker.

Det är bra att klippa klorna på innekatter, annars blir det lätt så att när de leker och brottas blir det mer och mer på allvar eftersom de gör illa varandra med klorna. Plus att det skonar möblerna.