Razer Raptor är påkostad spelskärm med IPS-panel och 144 Hz

Permalänk
Melding Plague

Razer Raptor är påkostad spelskärm med IPS-panel och 144 Hz

Razer smygstartar CES 2019 genom att presentera skärmen Raptor, som bjuder på en 27 tum stor IPS-panel med upplösningen 2 560 × 1 440 pixlar och ett påkostat stativ i aluminium. 

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant look

Permalänk
Medlem

Ful som stryk men Razer har ju iallafall visat sig duktiga när det kommer till deras nya områden och släppa produkter som håller hög kvalité. Synd bara att deras pc-tillbehör är fullkomligt skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och priset för fulaste skärmfot går till....

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Fel sorts 8K-skärm.

Permalänk
Medlem

Uppskattar att dom kör på kodnamn, dvs "Raptor" istället för något kryptiskt som XB271Y0VH.
Mycket enklare att hålla reda på, och gör ju inget om dom döper uppföljaren till Raptor2.

Om man kan stänga av RGB-svamlet så tycker jag den ser rätt stilren ut ändå.

Permalänk
Medlem

Nej den där var inte vacker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Inväntar Laxpuddingens review!! xD

Permalänk
Medlem

Ful OCH dyr.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Fattar inte vad ni dillar om. Snyggaste skärmen, typ ever Stäng av RGB går ju alltid, men min Predator-skärm med sin Transformers-design ser ut som skräp i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Ful som stryk men Razer har ju iallafall visat sig duktiga när det kommer till deras nya områden och släppa produkter som håller hög kvalité. Synd bara att deras pc-tillbehör är fullkomligt skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker personligen att designen är snyggare än t.ex Acer Predator (saknar dock att den inte har vesa-fäste som det ser ut).

Angående deras PC-tillbehör så tycker jag personligen att Razer Deathadder är den bästa mus jag haft (jämför med R.A.T 7, och Razer Ouroboros), Blackwidow Chroma v2 har de skönaste switcharna jag använt (jämför med Cherry Blue från BW Ultimate 2013, Razer/Kailh Green från BW Chroma och Razer Green fån BW chroma v2), och de razer kraken headset jag använt (7.1, 7.1 Chroma och Kraken Pro) har hållt mycket högre kvalitet än det steelseries-headset jag köpte som första gamingheadset.

Tycker alltid det är intressant att man i kommentarer på facebook (och andra forum) ser folk som skriver att Razers produkter faller sönder bara man tittar på dem, och samtidigt har min högst personliga empiriska undersökning kommit fram till att de har minst fail-rate av de märken jag testat (trots att de inte alltid varit dyrast) och dessutom varit de som jag tyckt presterat bäst.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Å herre jävlar, måste vara det absolut fulaste ur skärmväg nånsin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tyckte designen var bra, och jag gillar ju RGB.

Men foten var lite väl bred, och nästan 8000 för en skärm utan G-Sync, nej tack.

Och sen är ju Synapse inte mycket att hurra för.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Å herre jävlar, måste vara det absolut fulaste ur skärmväg nånsin.

Skickades från m.sweclockers.com

Ville precis avyttra samma kommentar. Förbannat ruggig! Vet inte varför man går så hårt på att "framtidssäkra" med alla dessa kulörer och "nytänkande" ang. stativet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Uppskattar att dom kör på kodnamn, dvs "Raptor" istället för något kryptiskt som XB271Y0VH.
Mycket enklare att hålla reda på, och gör ju inget om dom döper uppföljaren till Raptor2.

Om man kan stänga av RGB-svamlet så tycker jag den ser rätt stilren ut ändå.

Håller med. Följer skärmnyheterna då jag skall köpa ny gamingskärm. Men det är så jobbigt
varje gång man ska diskutera skärmarna.

"Jag funderar på en apiojp3klqrj33591 men vet inte om den är bättre än lökidjfgo8i4888492419.
Eller kanske en h7492hsdmb?"

Permalänk
Skrivmaskin

Stativet ser ju ut att vara lite otympligt, men funktionen för att kunna vinkla skärmen och komma åt kontakterna skulle jag gärna se på fler stativ! Hittade inga bilder som illustrerar det, men det syns tydligt i Hardwarecanucks video.

Permalänk
Medlem

Går det att stänga av RGB så blir det kanske en riktigt stilren skärm om man går efter hur den ser ut på bilderna, onödigt stort stativ dock.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk

Nä, detta är inget för mig.

Jag har haft sjukt många Razer möss som har gått sönder (oftast dubbelklick när man enkelklickar).

Det var dock många år sedan nu, så kanske de har bättre kvalitet idag. Dock sitter den sura eftersmaken kvar ett tag till för min del.

Snygg skärm i övrigt. Gillar att de vågar sticka ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Nä, detta är inget för mig.

Jag har haft sjukt många Razer möss som har gått sönder (oftast dubbelklick när man enkelklickar).

Det var dock många år sedan nu, så kanske de har bättre kvalitet idag. Dock sitter den sura eftersmaken kvar ett tag till för min del.

Snygg skärm i övrigt. Gillar att de vågar sticka ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Senaste Chroma, Mouse3 slutat fungera helt efter 1 år.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den ser snygg och stilren ut.

Det jag kan klaga på är att den sägs bara bli tillgänglig för försäljning i USA och Kanada. Då undrar man lite vad för nyhetsvärde den har för svenskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Senaste Chroma, Mouse3 slutat fungera helt efter 1 år.

köpte ett begagnat black widow ultimate 2013 år 2013, kör fortfarande perfekt idag, så är nog som med allt annat, ibland skiter det sig.

edit: fått 2 koppar kaffe och ett glas vatten i sig under denna tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Tycker personligen att designen är snyggare än t.ex Acer Predator (saknar dock att den inta har vesa-fäste som det ser ut).

Angående deras PC-tillbehör så tycker jag personligen att Razer Deathadder är den bästa mus jag haft (jämför med R.A.T 7, och Razer Ouroboros), Blackwidow Chroma v2 har de skönaste switcharna jag använt (jämför med Cherry Blue från BW Ultimate 2013, Razer/Kailh Green från BW Chroma och Razer Green fån BW chroma v2), och de razer kraken headset jag använt (7.1, 7.1 Chroma och Kraken Pro) har hållt mycket högre kvalitet än det steelseries-headset jag köpte som första gamingheadset.

Tycker alltid det är intressant att man i kommentarer på facebook (och andra forum) ser folk som skriver att Razers produkter faller sönder bara man tittar på dem, och samtidigt har min högst personliga empiriska undersökning kommit fram till att de har minst fail-rate av de märken jag testat (trots att de inte alltid varit dyrast) och dessutom varit de som jag tyckt presterat bäst.

Smaken är som baken men i mina ögon jämför du en hög med hundbajs med en hög brinnande hundbajs mellan de två skärmarna - båda (och de allra flesta gamingskärmar) är katastrof. Men det är högst personligt och alla får tycka som de vill, produkterna säljer så antingen är jag i minoritet eller så finns det inte speciellt många snygga kvalitativa skärmar.

Gällande deras tillbehör däremot så är Razer absolut överrepresenterade i RMA hos de svenska återförsäljarna, jag jobbar i branschen så den punkten har jag koll på. Jag älskade Diamondback v1 och Naga v1 men båda byttes ut 4x på 2 år.
Att du föredrar deras brytare o dyl har inget med kvalitén att göra, funkar det för dig så go for it!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

3000kr för dyr. Skärmar och grafikkort måste ner i pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd

klart en av de snyggaste skärmarna

Permalänk
Medlem

Tja den är snyggare än världens allra första G-Sync, 1440p, 144Hz, IPS skärm som jag har.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

3000kr för dyr. Skärmar och grafikkort måste ner i pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns skärmar i alla prisklasser.. Bara välja det som du har råd med precis som för alla andra produkter i hela världen.

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av NaturMackan:

Jag tycker den ser snygg och stilren ut.

Det jag kan klaga på är att den sägs bara bli tillgänglig för försäljning i USA och Kanada. Då undrar man lite vad för nyhetsvärde den har för svenskar.

Pressmaterialet nämner att skärmen blir tillgänglig i Kanada och USA under året, men det är inte omöjligt att den dyker upp i Sverige vid ett senare tillfälle. I maj 2018 släpptes exempelvis bolagets bärbara datorer i Blade-serien med nordiskt tangentbord i Sverige, och en skärm kräver ju färre förändringar än så för att funka här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Smaken är som baken men i mina ögon jämför du en hög med hundbajs med en hög brinnande hundbajs mellan de två skärmarna - båda (och de allra flesta gamingskärmar) är katastrof. Men det är högst personligt och alla får tycka som de vill, produkterna säljer så antingen är jag i minoritet eller så finns det inte speciellt många snygga kvalitativa skärmar.

Ja, jag tycker att skärmfoten på Acern är brutalt ful (även om man vänjer sig efter ett tag), därför skaffade jag vesa arm att sätta den (och andra monitorn) på.
Men jag tycker Razern är överlägset snyggare (och inte alls hundbajs) OM man kan stänga av RGBn. Även om jag själv tycker RGB är något som förhöjer så kan jag acceptera att det är något som ska vara valbart för att något "objektivt" skall kallas snyggt.
Men utan RGB så blir displayen i min ögon riktigt clean (om man använder svarta kablar), med inga utstickande detaljer (host, host, Asus o Acer) och diskret branding på baksidan.
Vet inte riktigt vad man skulle kunna gjort annorlunda för att ge den ännu mer "clean" utseende då den breda foten gör att kabeldragningen blir snyggare än på en vanlig skärm.

Skrivet av Dumbullen:

Gällande deras tillbehör däremot så är Razer absolut överrepresenterade i RMA hos de svenska återförsäljarna, jag jobbar i branschen så den punkten har jag koll på. Jag älskade Diamondback v1 och Naga v1 men båda byttes ut 4x på 2 år.
Att du föredrar deras brytare o dyl har inget med kvalitén att göra, funkar det för dig så go for it!

Skickades från m.sweclockers.com

Är det i förhållande till hur mycket de säljer de är överrepresenterade (högre % RMA). Försöker inte ifrågasätta på något sätt, tycker att det är intressant att veta
Speciellt som det alltid verkar vara två läger på folk som använder Razers produkter; de som i princip går sönder när de öppnar lådan, och de (som jag) som ägt nio stycken razer-produkter utan att en enda av dem gått sönder (kuddarna på mina razer kraken pro krakelerade vid 5 års ålder efter att legat två veckor i havsluft, så bara mig själv att skylla )
På vilket sätt är du involverad i branchen om man får fråga?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Tyckte designen var bra, och jag gillar ju RGB.

Men foten var lite väl bred, och nästan 8000 för en skärm utan G-Sync, nej tack.

Och sen är ju Synapse inte mycket att hurra för.

Å andra sidan så har ju nVidia meddelat att de ska stödja freesync (från 10xx-serien om jag inte minns fel), så G-sync lär inte leva så länge till som jag ser det (utom för att stödja äldre skärmar med det)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Det var en snygg skärm. Borde dock kosta 2k mindre om ingen g sync finns med.

Skickades från m.sweclockers.com