Häng med SweClockers till CES 2019

Permalänk
Medlem

För egen del hoppas jag att AMDs Lisa Su ger oss mer info om Zen 2 och Navi 😊👍❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Konferenser kostar rätt mycket om jag tolkar deras hemsida rätt (kanske inte är samma som rena presskonferenser?).

Nej, "conference" här syftar snarare på föreläsningar inom olika ämnen som man betalar för att lyssna på.
Presskonferenserna sker innan själva mässan startar från stora bolag som Samsung och Sony och presenterar de nyheter som kommer visas upp under mässan, de är garanterat gratis för pressfolk.

Vet ej hur pass "sponsrade" Sweclockers är eller hur de finansierar sin CES-resa, men det är ju inte direkt billigt att flyga hit och bo på hotell - speciellt inte under mässdagarna när hotellpriserna stiger rejält. (edit: såg inte Jacobs svar på förra sidan innan jag skrev)

Som en anekdot tyckte jag det var intressant att titta på Teknifiks resa till Apple event där man ser att Apple bjöd 3st svenska journalister till New York (buisness class flyg och hotell) för att rapportera från det senaste Apple Eventet.

I mitt fall betalar myndigheten jag arbetar på min (budget) resa för att rapportera om diverse teknikframsteg som vi kan ha nytta av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

...
Som en anekdot tyckte jag det var intressant att titta på Teknifiks resa till Apple event där man ser att Apple bjöd 3st svenska journalister till New York (buisness class flyg och hotell) för att rapportera från det senaste Apple Eventet.

Hittade inget i artikeln om att de fick allt betalt. Fast läste inte jättenoga men det verkar vara en glad beskrivning om detta event.

@Jacob Sedan att jag frågade om Sweclockers var sponsrade så menar jag inte av tillverkarna. Syftade mer på Inet, Webbhallen, Dustin mm. Men tackar för informationen NH gick förra året, eller om det var året före, tydligt ut med att Corsair var med och sponsrade deras resa. Känns helt okej tycker jag.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Hittade inget i artikeln om att de fick allt betalt. Fast läste inte jättenoga men det verkar vara en glad beskrivning om detta event.

Det berättas om du tittar på filmen som finns i artikeln.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av yrfhar:

Hittade inget i artikeln om att de fick allt betalt. Fast läste inte jättenoga men det verkar vara en glad beskrivning om detta event.

@Jacob Sedan att jag frågade om Sweclockers var sponsrade så menar jag inte av tillverkarna. Syftade mer på Inet, Webbhallen, Dustin mm. Men tackar för informationen NH gick förra året, eller om det var året före, tydligt ut med att Corsair var med och sponsrade deras resa. Känns helt okej tycker jag.

Det spelar ingen roll om det är en tillverkare, återförsäljare, distributör, bredbandsleverantör eller något annat. Finns en sponsor med framgår det tydligt i artikeln via sponsormärkning, i texten och i videoklippet. Här finns inga undantag då vi tycker det är viktigt att vara tydliga och transparenta mot er. Att vara hysch-hysch om samarbeten skulle bara skada det förtroende vi byggt upp genom åren och vore långsiktigt en rent utsagt jävligt dum idé. Med det sagt skulle jag inte bli förvånad om en framtida mässresa görs med en eller flera samarbetspartner, men i sådana fall är vi tydliga med att det framgår och med vem/vilka.

Oavsett sammanhang; det framgår alltid om vi gör något med en samarbetspartner. I alla andra fall är så inte fallet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Det berättas om du tittar på filmen som finns i artikeln.

Bra 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant vad amd visar upp och om det kommer nya mobos till nya zen2 eftersom jag även funderar på att slå på stort och överge x370 mobot jag har till zen1 nu.

Får se om dom lyckas skaka om gpu marknaden något, kanske priserna sjunker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

AMDs processorer för bärbara datorer vore kul om ni kan kolla på och skriva något om.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Om Topre har -något- att visa öht hoppas jag få se det!

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Snälla kolla in:
" Ubers tillverkningspartner Bell har i samband med CES-mässan visat upp en fullskalig modell av den flygande taxi som man har under utveckling och som ska börja användas av taxitjänsten inom några år.
Farkosten kommer till en början att användas för Uber-resor i Texas, Kalifornien samt en ännu ospecificerad internationell region. Den flygande taxin beräknas vara i drift runt 2023. "
Http://omni.se/a/VRnznW

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem

IBM visar tydligen upp en demo av kvantdator som ska massproduceras. Jävligt intressant.

https://www.nyteknik.se/innovation/ibm-visar-forsta-kvantdato...

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi