Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Tack för alla kloka ord ang Nvidia Shield. Blir nog att invänta svenskt kampanjpris istället, har ingen brådska.

Permalänk
Medlem

Har läst ett par gånger här på SweC att abonnemangen hos Tele2 kan sägas upp så fort man har fått telefonen. Stämmer det alltid eller är det bara vid speciella kampanjer?
T.ex. denna, kostar den 191:- x 24 = 4584:- + 1st månadsavgift innan man har sagt upp abonnemanget?

https://www.tele2.se/mobiltelefoner/huawei/huawei-p20-pro

Glömde länk..
Visa signatur

HTPC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arowe17:

Har läst ett par gånger här på SweC att abonnemangen hos Tele2 kan sägas upp så fort man har fått telefonen. Stämmer det alltid eller är det bara vid speciella kampanjer?
T.ex. denna, kostar den 191:- x 24 = 4584:- + 1st månadsavgift innan man har sagt upp abonnemanget?

https://www.tele2.se/mobiltelefoner/huawei/huawei-p20-pro

Du behöver inte ens betala 1 månadsavgift, du ångrar ju dig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Har läst ett par gånger här på SweC att abonnemangen hos Tele2 kan sägas upp så fort man har fått telefonen. Stämmer det alltid eller är det bara vid speciella kampanjer?
T.ex. denna, kostar den 191:- x 24 = 4584:- + 1st månadsavgift innan man har sagt upp abonnemanget?

https://www.tele2.se/mobiltelefoner/huawei/huawei-p20-pro

Du kan väl köpa den där utan abonnemang för 191 kr i månaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Du kan väl köpa den där utan abonnemang för 191 kr i månaden?

Hmm. Lite oklart, jag får testa. Jag sitter samtidigt och kollar på om det kommer någon bra deal i tips-tråden, men det händer inte så mycket där..

Kan man hos Tele2 begära att få en slutfaktura på månadskostnaden för mobilen, eller måste man hålla på att betala i 24 mån?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Just beställt en Ryzen 2600X för 330 spänn på e-bay, får väll se om den dyker upp alls. Har ju dock både e-bays köparskydd, samt det från VISA så ser det inte som någon stor gamble.

Länk för den som känner sig manad, vet inte hur länge dessa finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Hmm. Lite oklart, jag får testa. Jag sitter samtidigt och kollar på om det kommer någon bra deal i tips-tråden, men det händer inte så mycket där..

Kan man hos Tele2 begära att få en slutfaktura på månadskostnaden för mobilen, eller måste man hålla på att betala i 24 mån?

Pratade med Tele2 om just detta på BlackFriday och de påstår att du bara kan betala in hela beloppet på första fakturan om du känner för det och avsluta ditt abonnemang. Fick ett transcript från live-chatten för att ha bevis till detta i framtiden om jag skulle vilja det

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Det fick bli en kontantköpt Samsung S9 64GB på Elgiganten för 5400:-.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Pratade med Tele2 om just detta på BlackFriday och de påstår att du bara kan betala in hela beloppet på första fakturan om du känner för det och avsluta ditt abonnemang. Fick ett transcript från live-chatten för att ha bevis till detta i framtiden om jag skulle vilja det

På tal om faktura från Tele2, är det någon här som fått sin för black friday-dealen? Borde ju dykt upp vid det här laget tycker jag men de kanske fakturerar varje kvartal?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

@EagiZ: Kommer i januari, 30 dagars uppsägningstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

På tal om faktura från Tele2, är det någon här som fått sin för black friday-dealen? Borde ju dykt upp vid det här laget tycker jag men de kanske fakturerar varje kvartal?

Fick min i december som e-faktura i samband med fakturan för mitt abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Just beställt en Ryzen 2600X för 330 spänn på e-bay, får väll se om den dyker upp alls. Har ju dock både e-bays köparskydd, samt det från VISA så ser det inte som någon stor gamble.

Länk för den som känner sig manad, vet inte hur länge dessa finns kvar.

Jag testar med låter lite för bra men man vet aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av tatt2d:

Jag testar med låter lite för bra men man vet aldrig

Haha, samma här!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha, beställde även 32 gig DDR4 för 600 spänn, men den annonsen togs bort för att säljaren var "compromised", fick pengarna tillbaka iallafall.

Även lagt en beställning på ett AM4 moderkort, för 280 spänn, håller tummarna att iallafall någon utav resterande ordrar hittar hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Just beställt en Ryzen 2600X för 330 spänn på e-bay, får väll se om den dyker upp alls. Har ju dock både e-bays köparskydd, samt det från VISA så ser det inte som någon stor gamble.

Länk för den som känner sig manad, vet inte hur länge dessa finns kvar.

Skrivet av tatt2d:

Jag testar med låter lite för bra men man vet aldrig

Skrivet av Olsson80:

Haha, samma här!

Skickades från m.sweclockers.com

Drog också en rövare men tror inte direkt på det.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Just beställt en Ryzen 2600X för 330 spänn på e-bay, får väll se om den dyker upp alls. Har ju dock både e-bays köparskydd, samt det från VISA så ser det inte som någon stor gamble.

Länk för den som känner sig manad, vet inte hur länge dessa finns kvar.

Va fan... slår till. Tänkte bygga begagnat till grabben. Men nu blir det kanske nybygge istället. Grymt tips. Får börja leta deals på moderkort och minne. Länge sedan jag byggde AMD. Kan bli kul det här. Bara att hålla tummarna.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

@KoAoL: Kul! Jag kände att min 4770K har gjort sitt, funderade på nästa Ryzen men om denna är legit så är det så otroligt värt det.

Här är moderkortet jag köpte, känns kul att CPU+mobo går loss på typ 600kr totalt, om sakerna nu kommer fram dvs.

Permalänk

första gången ni är på ebay eller? detta är en scam och endast en snabb cash grab. finns minst en i varje kategori. ebay brukar ta bort dom inom nån timme. så sluta stödja dessa scammers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Father ted:

första gången ni är på ebay eller? detta är en scam och endast en snabb cash grab. finns minst en i varje kategori. ebay brukar ta bort dom inom nån timme. så sluta stödja dessa scammers.

Skyddad av Paypal så spelar ingen större roll för köparen.. Kan lika gärna vara ngn som räknat fel på kursen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Inte nu igen, varför försöker folk ens.......SUCK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Just beställt en Ryzen 2600X för 330 spänn på e-bay, får väll se om den dyker upp alls. Har ju dock både e-bays köparskydd, samt det från VISA så ser det inte som någon stor gamble.

Länk för den som känner sig manad, vet inte hur länge dessa finns kvar.

Kollade på länken och läste lite om den. Bläddrade till Prisjakt och kollade på priset i Sverige. Skulle logga in och beställa en jag med två minuter senare men då var länken död. Hoppas ni får varan eller åtminstone pengarna tillbaka. Bör ju inte vara några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Olsson80:

Skyddad av Paypal så spelar ingen större roll för köparen.. Kan lika gärna vara ngn som räknat fel på kursen.

Skickades från m.sweclockers.com

aa dom med noll sålda varor innan måste vara riktigt dåliga på att räkna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Just beställt en Ryzen 2600X för 330 spänn på e-bay, får väll se om den dyker upp alls. Har ju dock både e-bays köparskydd, samt det från VISA så ser det inte som någon stor gamble.

Länk för den som känner sig manad, vet inte hur länge dessa finns kvar.

Skrivet av Olsson80:

Skyddad av Paypal så spelar ingen större roll för köparen.. Kan lika gärna vara ngn som räknat fel på kursen.

Skickades från m.sweclockers.com

Pengar växer ju bara på trän....

När ni och andra betalar helt uppebara bedrägerier och sedan får pengar tillbaka från VISA/Mastercard/paypal/etc så är det inte pengar som uppstår ur ingenting, de kommer från de avgifter som bolagen tar ut, vare sig det gäller månadsavgifter eller växlingskurser. Och tvingas de betala ut mer så går ju avgifterna upp...
Och samtidigt så har ni även skickat pengar till en bedragare...

Att tillägga, säljaren som länkas till i det första citatet har 13 omdömen, varav endast ett det senaste året, trots att denne varit medlem på ebay sedan 2011.... En inte så vild gissning, en bedragare har köpt eller kapat någon annans konto....

Edit: Också mycket väl troligt att man kan förlora sitt ebaykonto om för många av ens köp slutar upp med att man kräver pengar tillbaka för att man blivit lurad. Det är ju inte en rättighet att ha ebaykonto....

Permalänk
Medlem

Det är ett uppenbart bedrägeri, jag fattar inte varför folk ens försöker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@filbunke: du menar avgifter de hade tagit ut ändå?

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Inaktiv

Synd folk går på detta och ger pengar till kriminella.
Tänk efter en gång innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@filbunke: du menar avgifter de hade tagit ut ändå?

Paypal, VISA, Mastercard, etc vill ju uppenbart göra en vinst, vilket är varför de har avgifter.

Om deras kostnader ökar tror du att de sänker sin vinst eller ökar avgifterna?

Permalänk
Skrivet av filbunke:

Pengar växer ju bara på trän....

När ni och andra betalar helt uppebara bedrägerier och sedan får pengar tillbaka från VISA/Mastercard/paypal/etc så är det inte pengar som uppstår ur ingenting, de kommer från de avgifter som bolagen tar ut, vare sig det gäller månadsavgifter eller växlingskurser. Och tvingas de betala ut mer så går ju avgifterna upp...
Och samtidigt så har ni även skickat pengar till en bedragare...

Att tillägga, säljaren som länkas till i det första citatet har 13 omdömen, varav endast ett det senaste året, trots att denne varit medlem på ebay sedan 2011.... En inte så vild gissning, en bedragare har köpt eller kapat någon annans konto....

Edit: Också mycket väl troligt att man kan förlora sitt ebaykonto om för många av ens köp slutar upp med att man kräver pengar tillbaka för att man blivit lurad. Det är ju inte en rättighet att ha ebaykonto....

I paypals fall ger dom vill inte ens ut pengar (är vad jag vet viss fördröjning)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har sett videos på youtube om personer som beställer billiga processorer, och oftast får de ett paket med en helt annan processor i sig, typ en gammal core duo.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Här är min näsa, jag slutar tänka där den slutar!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|