EVGA Geforce RTX 2080 Ti FTW3 Ultra – påkostat grafikkort som inte övertygar

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av tvelander:

Kartong is very bad

Vet att stock är det man testar på review men 1x custom fläkt profil med temp target så är allt löst

Det brukar lösa sig om man själv går in och lagar det
Med en prislapp runt 18 000 kr och solsystemets största kylare så borde det vara löst från fabrik, kan man tycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Jag skulle säga två saker, det är absolut ingen majoritet och en site som försöker att vända sig till "vanligt" folk och "extrema" användare på samma gång får det svårt. inte omöjligt, men svårt. Precis som ett bilprogram som primärt recenserar svenssonbilar inte friktionsfritt börjar recensera supersportbilar sammtidigt.

För det andra, försäljningen av dessa kort visar o det tydligaste att det även för oss som köper high-performance (jag köpte ett 1080Ti när det var vad som fanns) har börjat få nog och att dessa kort ligger utanför den ram som även denna typ av konsumenter känner är ok.

Sedan finns det alltid en liten del som ALDRIG kommer ry sig om pris. En del för att de har hur mycket pengar som helt och andra för att de, av någon anledning, måste ha det "snabbaste" av allt (och ofta knappt vet hur det fungerar). Men detta är återigen en skara som en site som riktar sig till den "vanliga" konsumenten per definition i så fall egentligen inte riktar sig till.

Njae pengar i sig är inte direkt det de handlar om utan om man vill ha det bästa måste det finnas tester på det innan man köper. så är jag iaf. Sen finns det folk som även köper mobiltelefoner, bärbara datorer, surfplattor för 18+k.
Det gör att det finns en marknad och folk som köper detta.

Sen finns det folk som köper tex 2080ti på avbetalning 24mån, sen när dessa 24mån passerat kommer ny gen och de köper det för avbetalning och säljer sitt gamla värstingkort. Så går dem runt, och lever på detta sätt och prioriterar sitt spelande.

Så finns ingen anledning att en Techsite enbart riktar sig mot budget/midrange.. dom kommer snarare få det tufft bland läsare som faktiskt tycker det är intressant att läsa.

Sen om det kommer en GPU för 100k som presterar som 20x 2080ti absolut hade jag läst det, men jag hade aldrig i mitt liv köpt det.
Men det är ballt det finns, och man vill se tester på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mame:

nVidia referens "Från 5 690 kronor".

Var hittar man det nånstans?

"Oavsiktlig" läcka angående kommande prisfall?

Nu när Nvidia skördat av plånboksmassan hos alla penningstinna, okritiskt plånbokskastande, pengtusiaster samt antagligen fått upp produktionsvolymerna så är det läge att justera ner priserna för att sälja kort på volym till massorna. Prisfallet kommer dessutom sannolikt att öka om AMD lyckas skapa intresse för sina kommande grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Banana for scale Internet måttet för allt ^^

Vilken är normalstor? ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motofinne:

Jag som sitter på ett sunkigt R9 280 skulle uppgradera till 2070 eller 2080 men så som priserna ser ut just nu så tror jag inte det. Jag kommer förmodligen köpa ett begagnat 1070 eller något med liknande prestanda och vänta på att denna galenskap som vi ser just nu får ett slut.

Är ju inte många dagar kvar till CES, själv väntar jag och se vad AMD har att erbjuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nej du tvingar den, är inga som helst problem.

Med custom BIOS då, inget annat eller så har jag världens sämsta kort...

När mitt ligger runt 40-50 grader och jag precis startar ett spel så boostar det svinhögt men så fort det når 50 grader så klockar det ner sig och sen en gång till vid 70 grader. Det klockar ner sig ytterligare om det blir varmare eller om GPU load samt Power load är intensiva.

Så har det varit med mina tidigare kort också (1080 samt 980Ti).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motofinne:

Jag som sitter på ett sunkigt R9 280 skulle uppgradera till 2070 eller 2080 men så som priserna ser ut just nu så tror jag inte det. Jag kommer förmodligen köpa ett begagnat 1070 eller något med liknande prestanda och vänta på att denna galenskap som vi ser just nu får ett slut.

Avvakta tills 7nm-korten släpps. Då finns i alla fall tekniska förutsättningar för ett hyfsat steg. Vad som händer på marknaden får vi se. Om Nvidia kan sälja sina kort till de här priserna är jag rädd att det etablerats nya prisnivåer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det brukar lösa sig om man själv går in och lagar det
Med en prislapp runt 18 000 kr och solsystemets största kylare så borde det vara löst från fabrik, kan man tycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen människa lägger 18k på ett grafikkort utan att använda dess enkla funktioner för överklockning och fläktstyrning. Då köper man den billigaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Den är inte lång, men den är smal?

Jag är ful, men jag är dålig på att dansa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Ingen människa lägger 18k på ett grafikkort utan att använda dess enkla funktioner för överklockning och fläktstyrning. Då köper man den billigaste.

Man köper ett sådant dyrt för att slippa sånt. Maxat från fabrik. Vad är poängen med dem annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Man köper ett sådant dyrt för att slippa sånt. Maxat från fabrik. Vad är poängen med dem annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Man köper det för att det har påkostad PCB, idetta fallet förbättrad strömförsörjning, en bunt extra temperatursensorer och bättre kylning samt fläktstyrning. Om man vet med sig att man inte kommer överklocka kan man lika gärna köpa ett billigare kort. Det är min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Man köper det för att det har påkostad PCB, idetta fallet förbättrad strömförsörjning, en bunt extra temperatursensorer och bättre kylning samt fläktstyrning. Om man vet med sig att man inte kommer överklocka kan man lika gärna köpa ett billigare kort. Det är min åsikt.

Problemet här är nog framförallt att prestandaskillnaden mellan ett påkostat kort och ett billigt referenskort är försumbar. Det här är bara ännu en av märkligheterna med 20-serien, och även om jag säkert kommer köpa ett 2080 om några månader när priserna kommit ner till rimligare nivåer så tänker jag inte betala extra för plastkåpor, RGB och en så marginell prestandaökning att man behöver köra benchmarks för att märka av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Problemet här är nog framförallt att prestandaskillnaden mellan ett påkostat kort och ett billigt referenskort är försumbar. Det här är bara ännu en av märkligheterna med 20-serien, och även om jag säkert kommer köpa ett 2080 om några månader när priserna kommit ner till rimligare nivåer så tänker jag inte betala extra för plastkåpor, RGB och en så marginell prestandaökning att man behöver köra benchmarks för att märka av den.

Ja detta håller jag med om. Nvidia har ju börjat konkurrera med tredjepartstillverkarna iom att man hottat upp sin egen kylare och erbjuder "fabriköverklockat" i referensutförande.

Permalänk
Medlem

Så bananer är den nya måttenheten?
Ett kort som är två bananer långt och en banan högt, är det ett bra kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av obbeluff:

Alltså allt man läser om 20xx korten får en att rycka på axlarna. Vilket jag inte vill göra! Då jag var så sjukt sugen att uppgradera från min 980ti till just 2080ti /2080, vad nu skulle vara "top of the line" när de kom. Känner att jag vill ha lite mer prestanda när jag spelar med en 1440p 144hz gsync skärm.

Men med alla artiklar och saker man läser om korten och tillråga med priset (pengarna finns, det är inte problemet) Så finns inte motivationen där. Men jag vill inte vänta till nästa generation heller riktigt för det kan ju dröja länge.. Var det inte ganska precis 2år mellan Pascal och Turing? eller ja, 1080ti kom väl ca 6-12mån efter release av pascal.

Och i och med att jag har en Gsync skärm vill man ju ta del av den tekniken också, så AMD känns mindre lockande, men det visar sig väl vad de kan visa upp härnäst! Annars struntar jag i vad det är för märke liksom.

Går det inte att köpa ett 1080ti?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mocka:

Med custom BIOS då, inget annat eller så har jag världens sämsta kort...

När mitt ligger runt 40-50 grader och jag precis startar ett spel så boostar det svinhögt men så fort det når 50 grader så klockar det ner sig och sen en gång till vid 70 grader. Det klockar ner sig ytterligare om det blir varmare eller om GPU load samt Power load är intensiva.

Så har det varit med mina tidigare kort också (1080 samt 980Ti).

Mina 1080 på luft boosta 2190MHz
i heaven 8K

Tyvärr är GPU boost broken så man får gå in trixa lite för att få det max bosta oavsett temp

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kenneth:

Det brukar lösa sig om man själv går in och lagar det
Med en prislapp runt 18 000 kr och solsystemets största kylare så borde det vara löst från fabrik, kan man tycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar oftast aldrig va bra från stock oavsett kort, dom enda som är topnotch från fabrik är Kinpin / classy kort och HOF LN2 / deras top kort eller MSI Lightning

Men tyvärr så har dom någon konstig stock bios som är katastrof.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kelthar:

Man köper ett sådant dyrt för att slippa sånt. Maxat från fabrik. Vad är poängen med dem annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Att man ska leka /pilla med dom och maxa dom.

Detta är inget en vanlig person köper sådär.

Samma sak köpa en X299 CPU i stock 3.4GHz när den klarar 4.8 +.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Mina 1080 på luft boosta 2190MHz
i heaven 8K

Tyvärr är GPU boost broken så man får gå in trixa lite för att få det max bosta oavsett temp

Du hade custom BIOS på dem?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mocka:

Du hade custom BIOS på dem?

Nope inte atm, bara gå in tvinga boost köras max hela tiden, krävs lite custom spel profiler och nvidia inspector.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nope inte atm, bara gå in tvinga boost köras max hela tiden, krävs lite custom spel profiler och nvidia inspector.

Intressant, aldrig hört eller läst om detta tidigare någonstans.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Intressant, aldrig hört eller läst om detta tidigare någonstans.

Samma.

Tar gärna en förklaring.

Vad får du för score i 1080p extreme i Superposition med dina 1080s på 2190 @tvelander

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Verkar som bra skit bortsett från priset då

https://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/evga_rtx_208...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Går det inte att köpa ett 1080ti?

Klart det går, men att köpa ett nytt verkar vara mer eller mindre obefintligt i svenska ÅF. och hitta ett beg. här på swec marknad är inte heller det lättaste då alla vill ha ett.

Permalänk
Medlem

Tycker 1080TI är bästa alternativet ett tag framöver. Kommer inte köpa annat tills nästa generation kommer ut.
Bra teknik i 2080 men det känns som att detta är bara ett test försökt till ett riktigt bra kort i nästa version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Man köper det för att det har påkostad PCB, idetta fallet förbättrad strömförsörjning, en bunt extra temperatursensorer och bättre kylning samt fläktstyrning. Om man vet med sig att man inte kommer överklocka kan man lika gärna köpa ett billigare kort. Det är min åsikt.

Skrivet av tvelander:

Att man ska leka /pilla med dom och maxa dom.

Detta är inget en vanlig person köper sådär.

Samma sak köpa en X299 CPU i stock 3.4GHz när den klarar 4.8 +.

Tror nog att det är många vanliga personer som köper för att de vill ha det bästa och slippa syssla med OC själva. Som t.ex att köpa en dyraste processorn ur den senaste generation, etc.

Att köpa något som är OC från fabrik är väl just den anledningen? Hade de släppt en produkt med bättre kylning, bättre PCB och en massa extra saker helt utan OC, så hade jag kunnat köpa det argumentet. För då hade det varit riktat till endast sådana som pillar själv.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Tror nog att det är många vanliga personer som köper för att de vill ha det bästa och slippa syssla med OC själva. Som t.ex att köpa en dyraste processorn ur den senaste generation, etc.

Att köpa något som är OC från fabrik är väl just den anledningen? Hade de släppt en produkt med bättre kylning, bättre PCB och en massa extra saker helt utan OC, så hade jag kunnat köpa det argumentet. För då hade det varit riktat till endast sådana som pillar själv.

Vanliga personer? Är det samma människor som LO riktar sig till i sina reklamkampanjer? 😁 Skämt åsido, visst är det nog så. Men som entusiast saknar jag väl en svensk hårdvarusida som går på djupet. Lite tråkigt att man är hänvisad till utländska sidor för att få läsa om kortens fulla potential.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kelthar:

Tror nog att det är många vanliga personer som köper för att de vill ha det bästa och slippa syssla med OC själva. Som t.ex att köpa en dyraste processorn ur den senaste generation, etc.

Att köpa något som är OC från fabrik är väl just den anledningen? Hade de släppt en produkt med bättre kylning, bättre PCB och en massa extra saker helt utan OC, så hade jag kunnat köpa det argumentet. För då hade det varit riktat till endast sådana som pillar själv.

Håller inte med, det är bara ett BIOS.

Man matar in full power sen kör man

Eller går in i EVGA persion X och drar lite sen klar, man köper inte detta för 18200kr som vanlig person och tror allt ska va det bästa som finns ur boxen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Håller inte med, det är bara ett BIOS.

Man matar in full power sen kör man

Eller går in i EVGA persion X och drar lite sen klar, man köper inte detta för 18200kr som vanlig person och tror allt ska va det bästa som finns ur boxen.

Min granne gör så. Han köper det bästa, för han har momspengar över i slutet på sitt företag som han annars måste skatta bort. Men han kan inte ett skit. Han tog tillbaka sin nya dator för att de glömt att partitionera hans 3:e hårddisk och han såg bara att det bara fanns 2 i systemet, han vet inte vad disk management i windows är. Han kan inte bygga ihop den själv, utan det fick det göra i affären. Han vet inte ens vad överklockning är när jag pratade med honom om Afterburner och core / memory clocks. Han är så kompetent som gemene man är, men älskar att spela, som så många andra.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kelthar:

Min granne gör så. Han köper det bästa, för han har momspengar över i slutet på sitt företag som han annars måste skatta bort. Men han kan inte ett skit. Han tog tillbaka sin nya dator för att de glömt att partitionera hans 3:e hårddisk och han såg bara att det bara fanns 2 i systemet, han vet inte vad disk management i windows är. Han kan inte bygga ihop den själv, utan det fick det göra i affären. Han vet inte ens vad överklockning är när jag pratade med honom om Afterburner och core / memory clocks. Han är så kompetent som gemene man är, men älskar att spela, som så många andra.

Ja det finns såna men vet du va man gör då? man frågar, man går till Inet eller frågar i en chatt av en butik och säger jag vill ha bästa gaming kortet som finns som om man skulle göra med vilken annan produkt som helst.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240