Permalänk
Medlem

@Biberu: Tack för infon. Har bytt till Stylus nu.

Denna sak skulle upp på hemsidan som en nyhet tack vare alla som använder Stylish på Sweclockers.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Tack för upplysningen, har bytt till Stylus också.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Medlem

Mitt mörka tema verkar har slutat fungera med Stylus, någon som har samma problem?

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Mitt mörka tema verkar har slutat fungera med Stylus, någon som har samma problem?

Japp,har slutat fungera här med

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
99:e percentilen

Hela Blargmodes hemsida är nere.

Citat:

502 Bad Gateway

Certificate verification error for blargmode.se: hostname 'blargmode.se' doesn't match either of '*.one.com', 'one.com'

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Fantastiskt !

Permalänk
Medlem

Nu funkar det igen

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

@Razec: Inte för mig, kör Chrome.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

@Razec: Inte för mig, kör Chrome.

SSL-certet är fel/felkonfat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

@Razec: Inte för mig, kör Chrome.

Jag kör också Chrome.
Det jag gjorde var bara att avaktivera och aktivera stilen igen så funkade det.

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razec:

Jag kör också Chrome.
Det jag gjorde var bara att avaktivera och aktivera stilen igen så funkade det.

Du kör säkert inte SSL/TLS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

SSL-certet är fel/felkonfat.

Nu verkar det funka igen!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Använt detta tema i många år, oerhört uppskattat! På senare tid har jag blivit mer aktiv på FZ men lider varje gång man läser nyheter eller besöker forumet. Har försökt själv knåpa ihop ett tema men får inte ihop det riktigt, deras HTML layout är ganska knepig.

Så jag tänkte lite oförskämt ge ett önskemål på ett FZ dark theme. Det hade varit grymt uppskattat!

Permalänk
Medlem

Någon annan som har fått Stylus inaktiverat och inte kan aktivera igen?

Blev nästan blind när jag öppnade webbläsaren i morse...

Edit: Hoppade igång till slut!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Använt detta tema i många år, oerhört uppskattat! På senare tid har jag blivit mer aktiv på FZ men lider varje gång man läser nyheter eller besöker forumet. Har försökt själv knåpa ihop ett tema men får inte ihop det riktigt, deras HTML layout är ganska knepig.

Så jag tänkte lite oförskämt ge ett önskemål på ett FZ dark theme. Det hade varit grymt uppskattat!

Började knåda ihop något, men har inte gett mig på forumet helt ännu.

Har aldrig laddat upp en stil förut så jag vet inte hur bra det här fungerar men testa

https://userstyles.org/styles/168588/darkfz

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Började knåda ihop något, men har inte gett mig på forumet helt ännu.

Har aldrig laddat upp en stil förut så jag vet inte hur bra det här fungerar men testa

https://userstyles.org/styles/168588/darkfz

Grymt bra jobbat! Ser framemot forumbitarna också!

Kan dela med mig två som jag gjort själv:

Svt: https://userstyles.org/styles/168439/svt-dark
Sydsvenskan: https://userstyles.org/styles/145991/sydsvenskan-dark

Permalänk
Medlem

Är Stylus en integritet vänlig tillägg och samlar inte info om en och inte delar det med andra heller?

Permalänk
Skrivet av socsoc:

Är Stylus en integritet vänlig tillägg och samlar inte info om en och inte delar det med andra heller?

"Privacy Policy

Unlike other similar extensions, we don't find you to be all that interesting. Your questionable browsing history should remain between you and the NSA. Stylus collects nothing. Period."

Källkoden finn publicerad på Github: https://github.com/openstyles/stylus

Stylish-tllägget är en annan femma dock - sök i tråden för mer info om du inte redan har koll på läget.

Permalänk
Medlem

Passar på att rekommendera, särskilt till er som upplevt strul med temat, "Dark mode / night reader" i Chrome Web Store. Pajar en hel del bilder, men i övrigt otroligt hjälpsamt.

Permalänk
99:e percentilen

Jag tror SweClockers har ändrat något så att den "nedtryckta" effekten på knappar inte fungerar med de mörka temana längre (både @Blargmode och @Soitora). Detta märks tydligast när man klickar på Citera flera – knappen "fastnar" inte som den brukar, utan ser bara likadan ut, så det är svårt att se vilka inlägg man markerat. Även när man klickar och håller nere musknappen på vilken knapp som helst (Bra inlägg, Citera, …) saknas den visuella responsen. Kan förvisso inte svära på att detta fungerat tidigare, men reagerade på det iallafall.

Vet @Klorixx eller @jreklund möjligen mer om detta?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alling:

Jag tror SweClockers har ändrat något så att den "nedtryckta" effekten på knappar inte fungerar med de mörka temana längre (både @Blargmode och @Soitora). Detta märks tydligast när man klickar på Citera flera – knappen "fastnar" inte som den brukar, utan ser bara likadan ut, så det är svårt att se vilka inlägg man markerat. Även när man klickar och håller nere musknappen på vilken knapp som helst (Bra inlägg, Citera, …) saknas den visuella responsen. Kan förvisso inte svära på att detta fungerat tidigare, men reagerade på det iallafall.

Vet @Klorixx eller @jreklund möjligen mer om detta?

Fungerar som i olika färg på knappen här, FF 69 win10.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av anon8870:

Fungerar som i olika färg på knappen här, FF 69 win10.

Oj, borde inkluderat mer info! Har problemet i både Firefox 69 och Chrome 76 på Windows 10.

Menar du att om du med det mörka temat aktivt klickar på Citera flera och sedan flyttar muspekaren, så är knappen fortfarande "nedtryckt"?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Ljusskygg

@Alling: Kör på senaste Windows och Chrome, har samma problem. Kollar man i Chrome DevTools så ser man inget ändras förutom att href lägger på/av extra ids för citat. Alltså så finns det inget möjligt sett för mig genom bara .css att ändra detta från min sida så vitt jag är medveten om då jag minns att den satte en active klass eller liknande på varje knapp innan.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alling:

Jag tror SweClockers har ändrat något så att den "nedtryckta" effekten på knappar inte fungerar med de mörka temana längre (både @Blargmode och @Soitora). Detta märks tydligast när man klickar på Citera flera – knappen "fastnar" inte som den brukar, utan ser bara likadan ut, så det är svårt att se vilka inlägg man markerat. Även när man klickar och håller nere musknappen på vilken knapp som helst (Bra inlägg, Citera, …) saknas den visuella responsen. Kan förvisso inte svära på att detta fungerat tidigare, men reagerade på det iallafall.

Vet @Klorixx eller @jreklund möjligen mer om detta?

Ingenting ändrat kring knapparna från vår sidan, inte på ett par månader iaf

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Soitora:

@Alling: Kör på senaste Windows och Chrome, har samma problem. Kollar man i Chrome DevTools så ser man inget ändras förutom att href lägger på/av extra ids för citat. Alltså så finns det inget möjligt sett för mig genom bara .css att ändra detta från min sida så vitt jag är medveten om då jag minns att den satte en active klass eller liknande på varje knapp innan.

Jo då! DOM-ändringen är bara lite ninja (och helt rimlig): Knappen ändras inte vid klick, men själva inlägget får .isSelected. (Samma effekt som Citera flera ger kan även uppnås med den lilla kryssrutan i övre högra hörnet på varje inlägg.) Här är CSS:en för Citera flera-knappar på markerade inlägg:

.forumPost.isSelected .controls .button.multiquote { outline: 0; background: #bab8b3; }

Skrivet av Klorixx:

Ingenting ändrat kring knapparna från vår sidan, inte på ett par månader iaf

OK, tack så mycket för upplysningen!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

@Alling: Nope samma som dig, förstod det som att knappen inte bytte färg alls. Nu på FF 69.0.1 Win10.

Permalänk
Ljusskygg

@Alling: Stämmer! Kan dock minnas att när jag gjorde re-writen på temat så kollade jag om multi-citat fungerade (och det gjorde det) men använder det sällan. Får fixa i en kommande uppdatering.

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen

Är det någon som vet om @Blargmode fortfarande lever? Det är över två år sedan han skrev ett inlägg och han har inte varit aktiv sedan 2018-08-17 enligt profilsidan.

Hans senaste commit på GitHub är från 29 februari i år.

EDIT: Blargmode lever, men är inte aktiv på SweClockers längre/för tillfället.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Är det meningen att det ska se ut så här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Är det meningen att det ska se ut så här?
https://i.imgur.com/L0Szu6J.png?1

Denna uppdateras inte längre, så du får gå över till temat som @Soitora gör. Om du kör genom Stylus kan du konfigurera den också, men går att köra genom Better Sweclockers också.

Den hittar du på SweClockers Dark - Ett modernt mörkt tema

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact