Permalänk
Medlem
Skrivet av Eazy:

Tappade min E-cig så glaset gick sönder. Hade inget reservglas. Letade runt hela huset efter något runt jag kunde ersätta det med som hade exakt dimension i diameter. fick syn på ett Treorör och det passade perfekt. Sågade av med bågfil i rätt längd. Inte ett läckage! Nackdelen är att man inte ser hur mycket E-juice som finns kvar.

http://www.bronsaldersvagen.se/Eazy/treoecig.jpg

kan man vapa Treo ?
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3389&art...

Permalänk
Medlem

Har alldeles för få bilder på alla miljarder saker jag gjort men vem har inte haft problem med ett grafikkort som böjs lite för mycket på grund av större kylning? Jag har iaf;

Här har vi, i otrolig potatis-kvalitet, en bild på vad man bör göra när nätadaptern till routern dör.
Då köper man inget 149-kronorshittepå på Kjelle, nej då tar man ett AT-nätagg och skalar lite kablar bara. Garanterat minst 50% effektivitet, vad ska man med guld och platina till?

Man kan köpa en svinbillig klass T-förstärkare på eBay och byta hälften av komponenterna i den så att det blir skapligt bra ljud för inga pengar alls, tricket är att ta de största komponenter du kan hitta oavsett om de pallar i chassit det kommer i...

Kyla en slottad Pentium 2 adekvat kanske?

Slutligen det jag först tänkte posta, men hittade ovanstående under sökandet efter nedanstående bild;

Detta är alltså ett Compaq-desktower från P4 Prescott-tiden. I originalutförande blev den så varm, trots att den bara hade en fjuttig Celeron i sig, att den lät som ett halvt serverrum för att ens boota.
Dessutom hade moderkortet en del svullna kondensatorer, därav låg den i en vrå på mitt dåvarande jobb där vi blivit varslade så jag tog löneförmånen att få förbarma mig över den. Nybliven arbetslös ung man i ett kollektiv behöver en HTPC såatteeh...
* Bytte kondensatorerna på moderkortet
* rotade fram en Prescott 3.4 GHz
* hitta den största kylfläns som på något sätt går att få på proppen
* klipp bort 3.5"-platsen med en plåtsax och sätt HDDn där floppyn skulle vara
* bunta dit en Noctua 120 mm, låt lövblåsarfläkten i fronten sitta kvar för dubbel kylning
* hitta det fetaste grafikkort du kan sätta i en dator som enbart har AGP 2x och ett custombyggt nätagg som inte hade många watt kvar längre
* tryck ihop burken med båda händer och ena benet tills det magiska klickandet hörs och öppna ALDRIG den igen
* släng in den bakom TVn där man inte stör sig på fläktljudet så mycket.
Den höll som HTPC ända tills kraven gick upp till över 720p faktiskt, ser att DVI-adaptern är från AMD så det kan nog ha varit ett 9600 SE eller något sånt.

Hoppas att nån finner lite underhållningsvärde i detta, om inget annat har jag fått fram många bortglömna skatter ur bild- och hjärn-arkivet.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0ad:

Problem:
Ruggigt dålig oem-kylare på ett gtx1060.

Lösning:
Liten vattenkylare till en CPU från en fyndhörna + borrmaskin + m3-bult från järnhandeln = riktigt tyst och effektiv kylare
https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/192177?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjE5MjE3NyIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiI5ZDIxZGY4MGRkNDU3NjEwY2I2NWM3ZTg3YzM2ZGQwNSJ9

Du behöver ingen fläkt på vrm?

Prova en sådan här annars https://www.coolerkit.se/shop/zalman-fb-123-3829p.html

Eller en sådan här. https://www.ebay.co.uk/itm/Evercool-PB-01-PCI-slot-Fan-bracke...

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Ville få lite mer luftflöde i mitt gamla chassi för ett antal år sedan, tyvärr har jag ingen bild när jag fick kapa ut en ruta för fläkten i fronten på chassit. Hade inga skruvar till fläkten så buntband blev det!

Grafikkortets (560 Ti) fläktar lät som ett jetplan, därmed byttes fläktarna mot en 92 mm fläkt som gjorde sitt jobb

Ghettomod

Visa signatur

5600 - 3600 MHz 16 GB - B550-F - 2060 SUPER - ENTHOO EVOLV - NH-D15

Permalänk

Lite fler ghettomoddade grafikkort (uppe i 3 st nu):

Kort 1 (Radeon 5850):

Kort 1 installerat, kort 2 sitter ovanför i CrossFire. Fläkten skar på det kortet ~2 år efteråt, inga bilder från den operationen...men det gick inte att ha två kort i burken efteråt.
Se även den påbörjade moddandet av chassit på vänster sida (plåtsax), det var sugpassning för att få dit korten när strömkontakterna satt på baksidan.

Kort 3 (GTX770):

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Coolt
Men kommer inte grafikkortet suga damm så in i H........

Möjligen, men å andra sidan syns det tydligt när det blir dammigt

Skrivet av kaput:

Ser ju riktigt bra ut. Lite svart U-list längs kanten och tillfilning + målning där det inte funkar med list, så skulle det se mer eller mindre fabriksgjort ut

Bra tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Genialiskt.

Men det hade varit kul att se hur den står sig mot moderna block idag.

Hehe, det är inget snack om att den skulle få totalpisk av ett modernt system med korrekt dimensionerade pumpar och linor, vattenblock helt i koppar med mycket större gränssnitt mot vattnet, etc, som är konstruerat för att kyla bort hundratals watt

Till en gammal K6-2, som i värsta fall maxar ut på kanske 30-40W TDP med rejäl överklock och överspänning, så räckte det dock. Märk också väl att det på den tiden inte fanns några färdiga vattenkylningsgrejor att köpa. Det fanns knappt ens vettig luftkylning faktiskt, hela konceptet att kyla processorer var relativt nytt, 486:orna som var top of the line bara ett par år innan klarade sig helt utan det. Det var mest bara enkla små kylflänsar med ylande småfläktar, ingenting ens i närheten av de prestandaorienterade och genomtänkta grejor som började komma några år senare.

De grejer vi hade på den tiden var kort sagt ett skämt jämfört med det som finns idag

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Skulle montera nya fräscha h60 kylaren för nått år sen, är dum i skallen och glömmer vad korsdrag innebär och drar muttrarna till blocket för kung och fosterland. Vad händer då? Jo pinnbulten går av såklart. Hmmm, hur löser vi detta? Fick syn på gäng buntband i rummet så på med en sådan och sedan mer försiktigt dra åt de andra muttrarna. Stabila temperaturer (om man inte överklockar) som funkat länge.

Inte nog med det så lyckades jag böja några cpu-pins vid demontering av moderkortet för att byta chassi, tog den då till plugget och lånade ett mikroskop samt insektstänger för att försöka böja tillbaka pin:en. Lyckades inte med detta utan att få den att kortsluta så knäckte hela skiten istället så nu har jag bara enkelkanal på ramet

Permalänk
Medlem

Mer random ghetto mods. Osorterad efter 20 som PC gamer

Lego torn mot "card sagging"

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Är en stolt ghettomodare, mina bästa verk är nog när jag satte två 120mm radiatorer i serie(alltså fläkt-radiator-fläkt-radiator-fläkt) i mitt lilla silverstone ft03mini.

En annan mod som jag var ganska nöjd över var när jag hade två kort, ett sapphire 7850 med fungerande kylare som artifactade och ett sapphire 7870 med en trasig fläkt. Så jag flyttade över kylaren från 7850 till 7870 men pcb layouten var inte samma så fick ta hammaren till kylaren för att den skulle cleara vrmen. Första gången jag använt en hammare i ett datorbygge och är ytterst stolt över detta.

Det tråkiga här är då att jag inte har kvar bilder på mitt ft03 och mitt 7860(som jag kallade det) ligger nergrävt i någon kartong. Men jag kan bjuda på en fager mod som en deltagare på dh kom in med till support(tror han är medlem men är inte säker). Killen i fråga hade då uppgraderat till am4 men ville använda sin h60 som han hade,då han saknade monteringshårdvaran för am4 så tog han och slaktade den inkluderade stockkylaren och smällde på den, sen satte han vattenkylaren på detta och på något mirakulöst sätt så fick han ändå decent temperaturer.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av creepyshadow:

Är en stolt ghettomodare, mina bästa värk är nog när jag satte två 120mm radiatorer i serie(alltså fläkt-radiator-fläkt-radiator-fläkt) i mitt lilla silverstone ft03mini.

En annan mod som jag var ganska nöjd över var när jag hade två kort, ett sapphire 7850 med fungerande kylare som artifactade och ett sapphire 7870 med en trasig fläkt. Så jag flyttade över kylaren från 7850 till 7870 men pcb layouten var inte samma så fick ta hammaren till kylaren för att den skulle cleara vrmen. Första gången jag använt en hammare i ett datorbygge och är ytterst stolt över detta.

Det tråkiga här är då att jag inte har kvar bilder på mitt ft03 och mitt 7860(som jag kallade det) ligger nergrävt i någon kartong. Men jag kan bjuda på en fager mod som en deltagare på dh kom in med till support(tror han är medlem men är inte säker). Killen i fråga hade då uppgraderat till am4 men ville använda sin h60 som han hade,då han saknade monteringshårdvaran för am4 så tog han och slaktade den inkluderade stockkylaren och smällde på den, sen satte han vattenkylaren på detta och på något mirakulöst sätt så fick han ändå decent temperaturer.
https://i.imgur.com/vGyy4WN.jpg

Ändå rätt getto med AIO kopplad på stockkylaren! XD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@creepyshadow: Hahahaha jag dog lite när jag såg detta

Älskar denna tråden. Kommer bli bästa tråden på Sweclockers om folk fortsätter dela. <3

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Hehe, det är inget snack om att den skulle få totalpisk av ett modernt system med korrekt dimensionerade pumpar och linor, vattenblock helt i koppar med mycket större gränssnitt mot vattnet, etc, som är konstruerat för att kyla bort hundratals watt

Till en gammal K6-2, som i värsta fall maxar ut på kanske 30-40W TDP med rejäl överklock och överspänning, så räckte det dock. Märk också väl att det på den tiden inte fanns några färdiga vattenkylningsgrejor att köpa. Det fanns knappt ens vettig luftkylning faktiskt, hela konceptet att kyla processorer var relativt nytt, 486:orna som var top of the line bara ett par år innan klarade sig helt utan det. Det var mest bara enkla små kylflänsar med ylande småfläktar, ingenting ens i närheten av de prestandaorienterade och genomtänkta grejor som började komma några år senare.

De grejer vi hade på den tiden var kort sagt ett skämt jämfört med det som finns idag

Jag vill minnas att min k6-2 550 gick rätt så varmt, men jag kunde inte mäta det.

Jag saknar den burken körde med ett voodoo2 i. Gick att lira det mesta.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Hur fasen sitter den AiOn på stockkylaren där egentligen?

Får den kontakt med CPUn? Fattar inte riktigt, haha.

Skall knäppa ett kort på min Arctic Accelero Xtreme IV med 2x Noctuafläktar som sitter fast med gummiband när jag kommer hem om ett par dagar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Kabeltrissa till min Vive, det är två (olika) sådana nyckel/korthållare från clas ohlson & kjell, rullarna med lödtråd hänger där för jag behövde lite vikt på den trissan som hänger i taket så att den inte skulle ge för mycket motstånd

Permalänk
Skrivet av frong:

Hur fasen sitter den AiOn på stockkylaren där egentligen?

Får den kontakt med CPUn? Fattar inte riktigt, haha.

Skall knäppa ett kort på min Arctic Accelero Xtreme IV med 2x Noctuafläktar som sitter fast med gummiband när jag kommer hem om ett par dagar.

Tydligen matchar hållarna till plastshrouden på stockkylaren upp med intels monteringshål så han skruvade fast vattenkylaren i dem och iochmed att det är en ren metalkärna på stockkylaren så är värmeledningen decent(är ju som att ha en riktigt tjock heatspreader), om jag inte minns fel var det runt 70c på en 2700x.

Edit: De matchar ju inte riktigt upp men du kan få i 2 skruvar vilket uppenbarligen räcker

Permalänk
Medlem

Fläkten på mitt 5970 gick sönder i veckan. Kåpan togs bort och kartong sattes in för att leda luft direkt från chassifläkten in i kylflänsen

Permalänk
Medlem

@Körgan: Hehe lysande ^^
Hur funkar det?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

@Frida denna måste ju kvala in! Buntband, öl och en dremel kan det behövas annat?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1473281-comhemmodem-ov...

Minns den som forumets bästa modem-moddning sedan jag gick med, det är så vackert att man nästan blir gråtfärdig

Permalänk
Medlem

Denna passar in antar jag ?

Hade trökigt hemma med en testburk jag plockade ihop, asus p5q pro med dött inbyggt ljudkort, core 2 duo e6600 @ 3.0 ghz och ett nvidia 8300 gs 128 mb samt en gammal arctic vga silencer kylare från ett dött ati x1600 pro eller x1300 256 mb utan fläktkåpan.

Gick från ca 10k poäng i 3dmark 2001se till 14753 poäng
Överklockade från 459 mhz core till 680 mhz
400 mhz vram till 480 mhz
shader 918 till 1420 mhz
inga mods i övrigt på grafikkortet heller för att nå dessa nummer förresten, endast nvidia inspector.

Behöver leta på skruvar som passar till kylaren igen och testa med ett geforce 210 jag fick för inte så länge sedan.

kommer ta lite fler bilder på lite blandat skrot man lött ihop och pysslat med lite senare ikväll eller imorgon.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Entusiast

Jag delar med mig av ett galleri som legat o skrotat här på Sweclockers ett tag. Blir också dags att uppdatera det galleriet med en hel del nya ghetto-mods som tillkommit under de senare åren.

Skrivet av SysGhost:

Vi alla gillar enkla, men smidiga lösningar.

Modifiering av chassin, tillbehör som inte alltid passar, nått är ivägen, kablar är för korta eller för långa...
Problemen är små, men många. I synnerhet om man inte har tillgång till en verkstad eller är så händig.
-"Man tager vad man haver" var det någon som sa.
Strapes, eltejp, snöre, katten, slakta brödrosten, en bit planka... Resultat blir inte alltid det bästa, men dem fungerar.

Jag själv gillar lösningar som inte kräver en hel verkstad och 5 års arbete och planering.
Jag vill lösa mitt problem här och nu!
Genom tiderna har jag hittat på diverse MacGyver-lösningar som fungerat bättre än förväntat.
Jag brukar i regel kliva ner till Clas Ohlson, Kjell&Co, den lokala järnhandeln med flera andra närliggande butiker och köper det som finns tillhands och löser mitt problem.
Gärna med så lite verktyg som möjligt.

Vad jag kommer att göra med detta album är att posta bilder på dem diverse MacGyver-lösningar jag hittar i min dator-vardag och dela med mig av dem till er.
Håll till godo.

https://www.sweclockers.com/galleri/5353-sma-enkla-losningar

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS: Det funkar okej! Idle strax under 50°C. I nuläget spelar jag inte så mycket, men testade lite sc2 och då låg temperaturen strax under 90°C. Det får duga tills jag får tummen ur och bygger nytt system i mitt Ncase M1 som jag haft liggandes alldeles för länge

Permalänk
Medlem

@Körgan: Det brinner ju nästan, men nästan funkar ju haha.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hej!

Nej det har faktiskt funkar utmärkt med enbart luftflödet i burken, men ett 1060 drar ju inte så mycket ström heller. Hade nog satt dit nåt sånt om jag haft ett mer törstigt kort

Visa signatur

MB/Case: Gigabyte B550M Aorus Pro-P || 4000D Airflow
CPU/Cooler: Ryzen 5600X || Full custom loop
RAM: G.Skill TridentZ neo 2x16 GB @ 3600 CL16 (Dual rank Hynix DJR)
GPU/Monitor: Radeon RX 5700 || AOC G2590PX
Storage: WD SN750 1 TB || Samsung QVO 860 1 TB

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Detta är väl vad jag har att bistå med just nu.

Får man inte plats med radiatorer i chassit sätter man dom utanför.

Klassisk accelero mod.

Hårddiskarna lät för mycket. Så kan man ju inte ha det.

Sen var man ju tvungen att forcera luftflödet genom den lappade TRUE kylaren.

Och sist men inte minst, min introduction till vattenkylning. Som var undermålig när jag skulle OCa, så jag slängde i lite frusna grejer titt som tätt i baljan med vatten och körde systemet med en dränkpump.

Finns dock mycket roliga grejer man gjort genom åren, får ta och kolla igenom alla bilder snart.

Permalänk
Medlem

Min första dator för många år sedan hade riktigt kass luftcirkulation så jag plockade bort akrylskivan i sidopanelen och ersatte den med en mesh panel och slängde i 4x 120mm fläktar.
Fläktarna satte jag dit med hjälp av industriell dubbelhäftande tejp som min far hade tagit hem lite av från sitt jobb.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Körgan:

Fläkten på mitt 5970 gick sönder i veckan. Kåpan togs bort och kartong sattes in för att leda luft direkt från chassifläkten in i kylflänsen

https://i.imgur.com/R9TyKpp.jpg

Pluspoäng för excellent chassismak!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av martinke:

Gjorde en "Ghettomod" på mitt chassi igår!
Mätte och kollade verkligen så att grafikkortet gick in på längden i mitt lilla chassi. Tyvärr tänkte jag inte på tjockleken, kylaren var verkligen stor.
Fram med Dremeln och kapa ur chassikåpan. Ser inte allt för illa ut!

https://i.imgur.com/qhFSWsi.jpg

Såg ju faktiskt riktigt snyggt ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Och om inte nätagget får plats där det är tänkt... så sätter man det någon annanstans.

https://i.imgur.com/urtN8dy.jpg

Haha, väldigt lik min gamla P200-MMX-retroburk... där hade jag för kort kabel från chassifläktarna och fick löda på längre, men det syns ju knappt. Däremot är en 120MM fläkt som är uppsatt bakom 5,25"-platserna med två buntband och ja... lite rosa skumplast här och där som ljudisolering.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Frida 🥐

Ghettomod med en Snowball och gammal Ikea-lampa! Fungerar utmärkt. Blev trött på att slå ned micken varje gång jag spelar.

Visa signatur