Biowares onlinerollspel Anthem får gameplay-video

Permalänk
Melding Plague

Biowares onlinerollspel Anthem får gameplay-video

Lanseringen av loot-pangaren Anthem kryper närmare och nu släpper IGN en 15 minuter lång video från spelet, där tre klasser samarbetar mot otaliga fiender.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hatar när dom krämar på med 1080p60fps men har världens sämsta bitrate

Permalänk
Medlem

Alpha gameplay.
Måste faktiskt säga att det inte helt saknar potential i alla fall.

Permalänk
Medlem

Destiny 2.0 , hoppas de slänger in mer content än föregångaren

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Hatar när dom krämar på med 1080p60fps men har världens sämsta bitrate

Verkligen, färgglada explosioner i <500kbit. Tack som fan.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sevenix:

Alpha gameplay.
Måste faktiskt säga att det inte helt saknar potential i alla fall.

Två månader till release och är "alpha" känns ju dock "sådär"

Man har ju sett liknande saker det senaste... verkar bli en ny norm

Permalänk
Medlem

Hade hopp om detta spel tidigare, men ju mer man ser ju mindre gillar jag det. 99% av spelet kommer ju handla om att flyga runt och skjuta och det ser verkligen inte ut som gameplay har det lilla extra som behövs. Får snarare Destiny att se överlägset ut om man jämför gameplay enbart.

Permalänk
Medlem

kommer bli kanon

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Beta om några veckor då för dom som bokade eller har origin-prenumeration. Själv tänkte jag ta en månad och prova, 150kr kan det vara värt?

Anthem ser inte ut som något spel från Bioware. Det ser ut som någon kopia av Destiny och Warframe med robotar. Bioware kommer inte bli sig likt utan veteraner som James Ohlen (Baldurs gate), Mike Laidlaw (känd för Dragon age) samt Drew Karpyshyn (Mass effect) med flera som lämnat studion.

Frågan är, kommer Bioware att överleva detta? Anthem ser för övrigt snyggt ut i frostbite-motorn. Tyvärr är spelet online-only trots om man bara spelar ensam. För allt ska loggas och övervakas. Mikrotransaktioner kommer det att ha med. "Lootshooter" var det någon utvecklare från Bioware som sa. Tror detta spel kommer floppa tyvärr, men jag blir gärna bevisad motsatsen

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Jag tyckte det liknade GW2 i vissa moment, snabb actionfylld strid med många fiender. Inte för att det är dåligt. Gillade att det ett driv i det med snabb förflyttning och strid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sevenix:

Alpha gameplay.
Måste faktiskt säga att det inte helt saknar potential i alla fall.

Den riktiga alphan heter Mass Effect Andromeda.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen det blir ett riktigt bra spel.
Är väldigt nyfiken på spelet , men ändå lite orolig pga alla fiakson som har varit och säkerligen som kommer i framtiden.

Men hoppas att der ska bli grymt !

Står nu i kö för beta testa spelat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Musikälskare

meh, ointressant imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

hm, snygg destiny 2 reskin, hoppas jag har fel

Permalänk
Medlem

Inte länge kvar tills den kommer ut 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trodde det faktist var D2 när videon hade gått 20 sekunder, tänkte nu har nån gjort en rembrandt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

vad är det här... titanfall vs destiny? inte min grej ..

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Beta om några veckor då för dom som bokade eller har origin-prenumeration. Själv tänkte jag ta en månad och prova, 150kr kan det vara värt?

Anthem ser inte ut som något spel från Bioware. Det ser ut som någon kopia av Destiny och Warframe med robotar. Bioware kommer inte bli sig likt utan veteraner som James Ohlen (Baldurs gate), Mike Laidlaw (känd för Dragon age) samt Drew Karpyshyn (Mass effect) med flera som lämnat studion.

Frågan är, kommer Bioware att överleva detta? Anthem ser för övrigt snyggt ut i frostbite-motorn. Tyvärr är spelet online-only trots om man bara spelar ensam. För allt ska loggas och övervakas. Mikrotransaktioner kommer det att ha med. "Lootshooter" var det någon utvecklare från Bioware som sa. Tror detta spel kommer floppa tyvärr, men jag blir gärna bevisad motsatsen

Mikrotransaktionerna ska bara vara för visuella saker som skins, men vilket spel har inte det nuförtiden.

Permalänk
Skrivet av magma86:

Tyvärr är spelet online-only trots om man bara spelar ensam. För allt ska loggas och övervakas. Mikrotransaktioner kommer det att ha med. "Lootshooter" var det någon utvecklare från Bioware som sa. Tror detta spel kommer floppa tyvärr, men jag blir gärna bevisad motsatsen

Om det bara är single player så kommer det garanterat att floppa, varför inte satsa på multiplayer..

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Om det bara är single player så kommer det garanterat att floppa, varför inte satsa på multiplayer..

"trots om" var en märklig formulering. Men det kommer finnas multiplayer, men ingen offline singleplayer.

Permalänk
Medlem

sist bioware gjorde något bra var väl mass effect 3...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Skrivet av femkantig:

sist bioware gjorde något bra var väl mass effect 3...

Jag började spela Mass Effect Andromeda i somras, kan inte sluta spela det.
Mest underskattade spelet jag spelat.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur folk tänker destiny när dom ser detta, kontroll och gameplay påminner om något om ME Andromeda, inte D2. Enda sammankopplingen med D2 vore att det är lootcentriskt och sci-fi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sevenix:

Alpha gameplay.
Måste faktiskt säga att det inte helt saknar potential i alla fall.

Skrivet av Chromatic:

Två månader till release och är "alpha" känns ju dock "sådär"

Man har ju sett liknande saker det senaste... verkar bli en ny norm

Alpha är det inte.

Ett spel i Alpha stadie har inga texturer och dylikt öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Hatar när dom krämar på med 1080p60fps men har världens sämsta bitrate

Skrivet av Masyve:

Verkligen, färgglada explosioner i <500kbit. Tack som fan.

Går även att se på IGN's egna spelare på deras hemsida.

https://nordic.ign.com/anthem/21685/video/anthem-15-minutes-o...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Alpha är det inte.

Ett spel i Alpha stadie har inga texturer och dylikt öht.

Nej du, riktigt så fungerar det inte. Det vanliga som kallas alpha är en spelbar version som man släpper till en liten skara testare. Ibland är grafikerna klara ett år innan bandesigners o programmerare. Ibland tvärt om.

Finns inga måsten på vad som ingår o skiljer ett alfa o betatest. Mer än att alfa kommer före beta. Men det är allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Nej du, riktigt så fungerar det inte. Det vanliga som kallas alpha är en spelbar version som man släpper till en liten skara testare. Ibland är grafikerna klara ett år innan bandesigners o programmerare. Ibland tvärt om.

Nej.

Alpha och Beta idag har samma funktion när det gäller spel som t.ex. Battlefield. Det är ett sätt att marknadsföra och skapa hype då man tillåter pelle 11 och bertil 53 spela spelet. Det är demos och ingenting annat.

En riktig Alfa är i princip ospelbar, en alfa lägger man endast till funktioner och dylikt.

Det är väl Prototyp -> Alfa > Beta (inte något fånigt Battlefield trams) -> Öppet Test om man nu måste ha ett -> Spelsläpp.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det är mycket RPG och variation i endgame, men är väll ganska stor chans att det är som D2 med väldigt repetitiva events i en halv-stor värld som inte innehåller något av substans och 2 timmar efter att man nått max-lvl så har man gjort allt och det är bara att börja att repetera.

Combat och level-design ser dock väldigt bra ut och spelet kommer säkert vara roligt i ett par veckor iallafall.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte_e_:

Mikrotransaktionerna ska bara vara för visuella saker som skins, men vilket spel har inte det nuförtiden.

För att nämna några: Horizon zero dawn, Super Mario Odyssey, resident Evil 7, Zelda - breath of the wind samt wolfenstein 2. Tycker detta tar tid från utvecklarna som man istället kunnat lägga på att ge oss en bättre produkt vid release.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Lego Master

Flådigt och svulstigt iaf. Jag tycker de får tona ner effekterna för att kunna göra det spelbart när det händer extremt mycket samtidigt, det gick ju inte att se vad som siktades på under de mest hektiska striderna.

I övrigt, kul att kunna flyga runt som Iron Man i nån öppen scifi-värld, men utöver det vet jag inte riktigt vad som skulle locka mig att köpa det. Eller ja, det faktum att det finns riktiga NPCer (I'm looking at you, Fallout 76...) är ju ett plus.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield