Häng med SweClockers till CES 2019

Permalänk
Melding Plague

Häng med SweClockers till CES 2019

Det drar ihop sig till Consumer Electronics Show 2019 – världens största mässa för hemelektronik. Jonas, Kenneth, Emil och Andreas packar väskorna och laddar för Las Vegas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Glöm Ivanho, backhoppning och wienerconserten. Det är CES som ringer in det nya året på riktigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Alltid en höjdpunkt att följa er på CES, och iår är jag extra intresserad då det blir lite köp fram på våren här hoppas jag.
Hoppas ni håller lite koll på TVar och liknande med, gärna stereo också

Sen mer bakom kuliserna, och sånt snack är alltid kul.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Hade ju hoppats på en tävlig där man fysiskt får hänga på. Det hade varit grejer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Gief info om nästa gen Zen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag åker själv dit nu på tisdag via jobbet när mässan egentligen öppnar, men inser att man då redan har missat alla presskonferenser...

Känns ju lite surt, men jag vet inte om man kan gå på presskonferenserna om man "bara" är vanlig deltagare på mässan - någon som vet ?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Dahle86:

Hade ju hoppats på en tävlig där man fysiskt får hänga på. Det hade varit grejer.

Skickades från m.sweclockers.com

Kul uppslag!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Är pepp på att se vad för monitorer som hintas under CES, snälla låt det bli några feta g-sync varianter!

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Pulver:

Jag åker själv dit nu på tisdag via jobbet när mässan egentligen öppnar, men inser att man då redan har missat alla presskonferenser...

Känns ju lite surt, men jag vet inte om man kan gå på presskonferenserna om man "bara" är vanlig deltagare på mässan - någon som vet ?

Det krävs oftast ett presspass för att komma in på de riktigt roliga presskonferenserna och antal platser är begränsat. :/ När vi kommer brukar det redan finnas utskrivna lappar med våra namn och media (SweClockers) vi kommer ifrån.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det krävs oftast ett presspass för att komma in på de riktigt roliga presskonferenserna och antal platser är begränsat. :/ När vi kommer brukar det redan finnas utskrivna lappar med våra namn och media (SweClockers) vi kommer ifrån.

OK, tack - då vet jag

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte om produkterna men ser fram emot ett nytt avsnitt av "hemma hos" på Sweclockers extrakanal, och allt annat extramaterial förstås.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Zen 2 arkitekturen och lanserings datum och hoppas att Amd visar moderkort och lansering Mars/April hör på videon att ni tror på senare lansering

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Introt var ju helt episkt, mer sånt!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Vad AMD visar upp angående Zen2 och nya grafikkort är det mest intressanta. Det är deras första keynote någonsin på CES, så det är bäst om de går all in (råkade bli en ordvits med tanke på att CES är i Las Vegas).

Permalänk
Medlem

Hoppas på nyheter/mer info från AMD för att hypa inför kommande bygge senare i år.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

Kul att få se nya skärmar som ska "komma ut i år" men som blir försenade till 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

Kul att få se nya skärmar som ska "komma ut i år" men som blir försenade till 2020

Framtiden ligger som vanligt - i framtiden.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Undra ifall det blir några nya tangentbord

Permalänk
Inaktiv

Vikbara telefoner, om de ska komma i år bör ni se flera tillverkare.
AMD Zen2 + grafikkort
Intels kommande grafikkort
10 Gbit hemprylar, alltifrån nätverkskort, nas till förhoppningsvis en router.
Skärmar i alla dess former, där ingen riktigt klarar av 4k i 166Hz p.g.a. bandredden.
Det hade inte varit fel och se en ny ssd som prispressar och ni lär nog se några QLC ssd som gör detta.

Det är faktisk det enda riktigt stora som jag kan komma på.
Intel har nyligen släppt deras 9900K och vill nog inte redan nu visa uppföljaren, samma sak gäller Nvidia med 2080Ti.

*edit*
Jag hoppas på nya drönare. Men CES mössan kanske är fel mässa för sånt?

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande!

Hoppas att AMD ger lite hopp om framtiden på GPU marknaden, nya Ryzen ska också bli intressant.

Hade även vart kul om det dyker upp fler TV modeller som separerar panel och övrig hårdvara likt LG Signature, förstår inte poängen med att göra tunn TV som är 5 cm tjock längst ner.

Permalänk
Säkerhetsutbildare
Skrivet av YamahaDGX630:

Introt var ju helt episkt, mer sånt!

Helt klart. Jag gissar att @Laine varit i farten.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Dahle86:

Hade ju hoppats på en tävlig där man fysiskt får hänga på. Det hade varit grejer.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja - varför inte. Vad är mer intressant att resa till: CES eller Computex?

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

HTC har hintat om att de ska dyka upp nå nytt relaterat till Vive på mässan.
Räknar inte med att det är vive 2,men det är vad jag hoppas på ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

HTC har hintat om att de ska dyka upp nå nytt relaterat till Vive på mässan.
Räknar inte med att det är vive 2,men det är vad jag hoppas på ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan tänka mig att det är en sorts variant med inbyggd maskinvara. Finns redan en på Asiens marknad har jag för mig.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det finns två aspekter som jag hoppas att se AMD gör på CES.

1: Visar upp Navi och gör det extremt svettigt och lidande för NVIDIA.

2: Visar upp ZEN 2 och gör det ytligare svettigt och plågsamt för Intel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Vänta nu kära resande till CES.. är ni Intel Nvidiafansboys?.. Allvarligt.. lite i förbifarten nämner ni att AMD kanske ska ev nämna nåt om nåt grafikort som kanske kommer och lite om ryzen som inte är nåt viktigt.... Menar ni allvar?!!!.. AMD är på G med en processorfamilj som troligen kommer ge Intel på tafsen om man läst o följt alla rykten mm ... samt att det kan verkligen vara så att de kommer med nåt överraskande inom grafikfronten.. Visst.. TV nyheter mm i all ära.. men det kan vara på så att AMD kommer med nåt som ruskar om i datorbranschen så det sjunger om det och ni är inte ens intresserade?.....LOL!!! sover ni? Ni dalkade en himla massa nvidianyheter dock... så det säger mycket

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Jag åker själv dit nu på tisdag via jobbet när mässan egentligen öppnar, men inser att man då redan har missat alla presskonferenser...

Känns ju lite surt, men jag vet inte om man kan gå på presskonferenserna om man "bara" är vanlig deltagare på mässan - någon som vet ?

Konferenser kostar rätt mycket om jag tolkar deras hemsida rätt (kanske inte är samma som rena presskonferenser?). Mellan 9 000 och 17 000 kronor beroende på hur många konferenser man vill gå på. Är det lika dyrt för Sweclockers eller sponsras det?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av EvonS:

Vänta nu kära resande till CES.. är ni Intel Nvidiafansboys?.. Allvarligt.. lite i förbifarten nämner ni att AMD kanske ska ev nämna nåt om nåt grafikort som kanske kommer och lite om ryzen som inte är nåt viktigt.... Menar ni allvar?!!!.. AMD är på G med en processorfamilj som troligen kommer ge Intel på tafsen om man läst o följt alla rykten mm ... samt att det kan verkligen vara så att de kommer med nåt överraskande inom grafikfronten.. Visst.. TV nyheter mm i all ära.. men det kan vara på så att AMD kommer med nåt som ruskar om i datorbranschen så det sjunger om det och ni är inte ens intresserade?.....LOL!!! sover ni? Ni dalkade en himla massa nvidianyheter dock... så det säger mycket

Vi följer alltid alla rykten, men de är just rykten och i dagsläget lösa sådana. Det förefaller sig naturligt att det pratas mer om saker som är konkreta och mer troliga, exempelvis är Geforce RTX-serien verklighet idag och med allt som är känt vore det konstigt om RTX 2060 inte visas på plats.

Vi pratar så klart mer om saker det finns förhandsinformation om och mindre om saker som är mindre troliga, men vi blir givetvis positivt överraskade om AMD säger något konkret om modeller, specifikationer, osv. på plats. Däremot räknar vi med att de kommer prata om nästa generation, men vi får väl se hur mycket eller lite fluff de lindar in det i. Ingen är gladare än oss över att AMD är tillbaka i matchen och gör datorbranschen spännande igen efter åratal av total Intel-dominans, det var många år av ren tristess att testa processorer när det bara fanns ett givet val.

Det som gör dessa mässor roliga är just överraskningarna! Det hade ju inte varit värt att åka dit för varken oss eller ni som läser om vi redan på förhand var bergis på vad som skulle släppas.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av yrfhar:

Konferenser kostar rätt mycket om jag tolkar deras hemsida rätt (kanske inte är samma som rena presskonferenser?). Mellan 9 000 och 17 000 kronor beroende på hur många konferenser man vill gå på. Är det lika dyrt för Sweclockers eller sponsras det?

För pressackrediterad media är det gratis. När vi har en sponsor i ryggen kan jag garantera att det i alla sammanhang framgår tydligt, om inget nämns bekostar vi kalaset själva.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner