Huawei P20 Pro för 3600:- hos Telenor, går det att säga upp abonnemanget? (utbruten tråd)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sebbe_a:

Ja precis, här är skärmbild när jag beställde.
https://ufile.io/5v2xo

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är det där för skumrasklänk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vad är det där för skumrasklänk?

Haha laddade upp skärmbilden där, visste inte var jag ska ladda upp den annars från telefonen. Inget skumt, jag lovar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall erbjudandet för Huawei P20 Pro på Telenor finns kvar för 3800 kr? Samt om det fortfarande går att byta in en telefon för få det ännu billigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xandyr:

Någon som vet ifall erbjudandet för Huawei P20 Pro på Telenor finns kvar för 3800 kr? Samt om det fortfarande går att byta in en telefon för få det ännu billigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja erbjudandet ligger fortfarande kvar med det priset. Kika på: https://www.telenor.se/handla/mobiler/huawei/p20-pro/#color=#...

Däremot vet jag ej hur det fungerar med en inbytestelefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xandyr:

Någon som vet ifall erbjudandet för Huawei P20 Pro på Telenor finns kvar för 3800 kr? Samt om det fortfarande går att byta in en telefon för få det ännu billigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Ringde kundservice för att säga upp abonnemanget och be om slutfaktura på 2619kr, handläggaren ansåg att det var felaktig minsta totalkostnad ch bad mig maila in bekräftelsen till dem. Har mailat och nväntar svar.

Delar av min bekräftelse:

Huawei P20 Pro

I lager. Leverans 1-2 dagar.

150 kr/mån
Abonnemang 3 GB
219 kr/mån
Rabatt för inbytt telefon
-50 kr/mån
Fri uppläggningsavgift
0 kr/mån
Månadskostnad
319 kr/mån
Minsta totalkostnad
2 619 kr/mån

Telefonnummer till abonnemang
Huvudägare
Du kommer att bli tilldelad ett nytt nummer.

Engångsavgifter
Dras en gång på första fakturan Expressleverans 1-2 dagar:
0 kr
Uppläggningsavgift:
0 kr

Permalänk
Medlem

Stod väl att inbytestelefonen gav rabatt på abonnemanget. Så antagligen inte rabatt på själva telefon.

Permalänk
Medlem

Var i butiken idag och fick det accepterat att rabatten var på hårdvaran och att man kunde begära slutfaktura och sen säga upp abonnemanget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Stod väl att inbytestelefonen gav rabatt på abonnemanget. Så antagligen inte rabatt på själva telefon.

Men minsta totalkostnad är och bör vara den den faktiska minsta totalkostnaden.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/regler-per-omradeb...

"Totalkostnad för mobiltelefon med abonnemang
Vid ett kombinationserbjudande om att köpa en mobiltelefon tillsammans med ett abonnemang ska den minsta totala kostnaden redovisas. Den minsta totala kostnaden ska omfatta samtliga obligatoriska kostnader för erbjudandet. I det ingår engångskostnaden vid köp av mobiltelefon, tecknande av abonnemang och den fasta månadskostnaden under eventuell bindningstid. Mer information om detta finns i Konsumentverkets föreskrifter om prisinformation."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Sebbe_a:

Ja då får de skylla sig själva.

Permalänk
Hedersmedlem

*** Utbruten tråd ***

Blev lite väl mycket Huawei P20 Pro/Telenorsnack i "Dagens fynd — Diskussionstråden" så vi fortsätter här istället

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Vart på telenors hemsida så lägger jag in "inbytestelefon" för 1200 i rabatt? hittar inte den bitem för att få ner priset från 3819 kr till 2619 kr. Gäller det bara i fysisk butik?

Permalänk

Så roligt att mitt tips uppskattades! , jag hoppades på att det skulle fungera att teckna telefonen med abonnemang och sedan säga upp den för att Telenor inte har biningstid.

Kunde dock inte bekräfta detta då jag förnyade mitt abonnemang hos Telenor och tog telefonen på abonnemanget.

Men har läst hela tråden nu och glad är jag att det fungerade och att ni fick denna telefon så billigt!.

Såg också att man kunde lämna in en gammal telefon och få rabatt, det var mer än jag visste när jag tecknade abonnemanget. Vet ni om det fungerar och göra det i efterhand?? :D.

Med vänlig hälsning / David

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Vart på telenors hemsida så lägger jag in "inbytestelefon" för 1200 i rabatt? hittar inte den bitem för att få ner priset från 3819 kr till 2619 kr. Gäller det bara i fysisk butik?

https://www.telenor.se/kundservice/vanliga-fragor/byt-in/hur-...

Tryck på den blåa texten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Verkar inte fungera längre? Blir skickad till sidan med rabatter bara.

Permalänk
Medlem

Funkar det här fortfarande? Minsta totalkostnad jag får upp är 5019:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xandyr:

Verkar inte fungera längre? Blir skickad till sidan med rabatter bara.

Ja de verkar inte fungera längre. Tidigare kom du in på en sida där du fick skriva in ditt IMEI-nummer och fylla i telefonens skick för en värdering.
Efter det så fick man en rabattkod som låg automatiskt när man valde vilken telefon som skulle köpas.

Synd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av keitaro:

Funkar det här fortfarande? Minsta totalkostnad jag får upp är 5019:-.

Ja nu verkar de även höjt priset på telefonen från 150x24 = 3600 (+abonnemang 219) till 200x24 = 4800 (+abonnemang 219)

Jag som tänkte skriva att 3819 fortfarande är bra pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebbe_a:

Ja nu verkar de även höjt priset på telefonen från 150x24 = 3600 (+abonnemang 219) till 200x24 = 4800 (+abonnemang 219)

Jag som tänkte skriva att 3819 fortfarande är bra pris.

Inte så konstigt kanske, tanken med erbjudandet måste väl ändå vara att locka abonnenter och om det visar sig att många utnyttjar "kryphålet" bara för att få en telefon billigt så kan jag förstå att man täpper till det hålet en del i alla fall.

Permalänk
Medlem

Sjukt bra pris för en riktigt grym telefon, nu önskar man att man väntade med köp haha....

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Tråkigt att huawei inte tillåter upplåsning av bootloader längre bara

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Ni som köpte Huawei P20 Pro från Telenor under rean och INTE hade Telenor som operatör, fick ni betala för en månad av abonnemanget även fast ni ringde in och slutfakturera telefonen direkt?

Permalänk
Medlem

Fan va gött. 2619kr för en p20 pro. Först tveka supporten lite med att gå med på det men jag fick som jag vela

Visa signatur

PC ASUS ROG STRIX Z390-F | i9 9900K | Gigabyte 1080 8Gb | Corsair 8GB x 2 | Corsair 650w | Fractal Design Define R3 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeBron:

Ni som köpte Huawei P20 Pro från Telenor under rean och INTE hade Telenor som operatör, fick ni betala för en månad av abonnemanget även fast ni ringde in och slutfakturera telefonen direkt?

Har inte Telenor 1 månads uppsägnings tid? Så det låter rimligt att man får betala för 1 månad.

Visa signatur

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Answer: General Failure is the cousin of General Protection Fault. They both from a Bad Sector of town, and engage in Illegal Function Calls.

When General Failure shows an interest in your disk drive, you probably should just replace the drive to get rid of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeBron:

Ni som köpte Huawei P20 Pro från Telenor under rean och INTE hade Telenor som operatör, fick ni betala för en månad av abonnemanget även fast ni ringde in och slutfakturera telefonen direkt?

Ja jag fick betala totalt 3819 kr, inkluderat en månads uppsägningstid.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade skrivit fel summa, nu redigerat.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Ja jag fick betala totalt 3819 kr, inkluderat en månads uppsägningstid.

Skickades från m.sweclockers.com

OK, tänkte dubbelkolla bara så att det inte är killen i telefon som försöker tjäna en extra slant Tack!

Permalänk
Medlem

Hmm, så om man ångrar så måste man skicka tillbaka telefonen.
Men säger man upp det får man betala en månadgsavgift.

Eftersom Tele 2 slipper man måndagsavgiften.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Hmm, så om man ångrar så måste man skicka tillbaka telefonen.
Men säger man upp det får man betala en månadgsavgift.

Eftersom Tele 2 slipper man måndagsavgiften.

Jag vet inte hur det är med ångerrätten på detta, men tekniskt sett ska ett abonnemang och telefon anses vara 2 avtal. Ett för telefonen och ett för abonnemanget. Finns fall i ARN där det tagits upp i olika fall att det är 2 avtal.
https://telekomradgivarna.se/regler-och-beslut/domar-och-besl...

Så tekniskt sett borde du ju kunna använda dig av ångerrätten på avtalet?
Nu är dock denna kampanj slut men kanske kommer i framtiden något liknande om du kan pröva på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med min p20 pro. Det enda som är lite irriterande är att den automatiskt ändrar brightness på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrmys:

Riktigt nöjd med min p20 pro. Det enda som är lite irriterande är att den automatiskt ändrar brightness på skärmen.

Det är väl bara en inställningsfråga? Inställningar > Visning/skärm eller liknande och bocka ur att den gör det automagiskt.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

@macmann1:
https://youtu.be/gTV2oLF3sTI?t=73

Verkar som skärmar och allt annat. Vissa tycker 60hz med vsync av i spel flyter skitbra, eller en mp3 i 96kbps låter skitbra.

Märkligt dock att huawei lyckas med att strula till det med att skärmen dimmar ner lite sedan urminnes tider. Kanske att de lyckas lösa det 2019?