Throwback Thursday – SweClockers besöker CES för första gången

Permalänk
Melding Plague

Throwback Thursday – SweClockers besöker CES för första gången

Årets upplaga av CES blir den tionde som SweClockers närvarar på, och vi passar därför på att titta tillbaka på första besöket år 2010.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Konstigt att bara jag slutade åldras 2010
Sjukt kul med retroinslag!

Visa signatur

HTPC/Light gaming: Chassi: Fractal Design Node 605 PSU: SEASONIC X-460 MODULAR FANLESS MB: ASUS Maximus V Gene CPU: Intel Core I5 3570K CPU Fan: NOCTUA NH-L12 GPU: ASUS GeForce GT1030 Passive Memory: CORSAIR XMS3 2x8Gb SSD: SAMSUNG 830 128Gb HDD: SEAGATE DESKTOP Fans: Be Quiet! SilentWings 2 120mm PWM OS: WINDOWS 10

Permalänk
Gallerikonnässör

Andra charmiga klipp är tidiga fredagspaneler:

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
99:e percentilen

Haha, detta är ju helt underbart! Kunde inte hjälpa att associera till en viss annan reporter när jag såg 2009-Jonas direkt från Las Vegas i 240p med en färgtemperatur varmare än själva solen.

Ser för övrigt att "skärmen" som videon är inbäddad i tydligen är en platt AG322QC4.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vill se rapportering om AMD:s 3xxx-serie!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av lalush:

Vill se rapportering om AMD:s 3xxx-serie!

Radeon HD 3xxx menar du väl?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Sjukt roligt att se

"Vad som helst kan hända, vi är ju trots allt i syndernas stad"

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

ska bli kul att se vad AMD's nya cpu och gpu serie kommer se ut och bli. nästan givet att jag kommer köpa cpun OM dom håller som lovat att den kommer passa i mitt 370 kort, kommer det mer än 8a kärnor så kan man inte förvänta sig att det ska fungera men 8 iallafall.

kanske dyker upp något annat kul också.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FLAXMANNEN:

Associerar fortfarande den där stenväggen med HD5870 som fan... Och Bad Company 2 av ngn anledning..

Permalänk
Inaktiv

Det finns många gamla minnen. Under de 20 åren tänker jag på.
DVD brännare blev populär.
Sata ersatte IDE.
PCI-E ersatte AGP
Alla usb portar.
Pentium 4 som blev varma.
Förväntan på AMD 64 bit Athlon, sedan Athlon dual core.
När Intel svarade med core duo 2 som imponerade.
Bulldozer floppen.
Intels första i3,i5, i7 processorer.
När ssd kom och de var svindyra och folk skrattade åt den, som 1TB för över 30 000kr.
Plattskärm vs CRT. Jag minns otroligt många gamers även på elitnivå hade crt, undra när gamers egentligen övergick crt?
DDR2,3 och 4. Där folk var skeptiska i början då de var så dyra.
Windows Vista, vilka förväntningar det var då majoriteten satt med windows XP. Folk pratade om sjukligt höga systemkrav som 2GB ram, 128MB videominne för Areo. Artiklar gjordes vilka ramminnen som stödde Vista readyboost: https://www.sweclockers.com/nyhet/5717-innodisk-lanserar-usb-...
Windows 7,8 och 10.
Apples lanseringar, när de gick över till Intel. Deras G3 som nog har missat någon: https://en.wikipedia.org/wiki/IMac_G3
Blu Ray/HDdvd kriget, där vinnaren blev? -Jag kollar i mina datorer och ser ingen optisk läsare alls.

Det finns en hel del att tänka tillbaka på.

Permalänk
Medlem

Känner man sig som en rookie när man bara varit här i 12,5 år.

Skulle inte förvåna mig om några av min hårdvara som sitter datorn lanserades på det CESet. Byggdes ju 2011.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Härligt, nu blir ju torsdagar veckans höjdpunkt! Ska bli riktigt spännande att se vad som dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Jacob Fanboy

Kul att se, hoppas man stöter på någon från redaktionen på CES så man kan göra polarna hemma avundsjuka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Saknar när radarparet stod för fredagspanelerna, det var en fin tradition inför helgen att sätta på fredagspanelen på jobbet och chilla lite i skymundan. Det har nästan blivit lite för effektivt och proffsigt numera, jag gillade de lite mer flummiga utsvävningarna från manus

Skrivet av sgtspiff:

Känner man sig som en rookie när man bara varit här i 12,5 år.

Skulle inte förvåna mig om några av min hårdvara som sitter datorn lanserades på det CESet. Byggdes ju 2011.

Fick samma tanke! Även om det inte är den primära längre, så tuggar "skyrim-bygget" på fortfarande.