Apple förutspår lägre intäkter till följd av låg efterfrågan för Iphone

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Svindyrt på en vanlig ultrabook med.

På bättre datorer så är det bara jobba på, om man har tid kan man torka av vattnet. Men man kanske sitter i en tuff deadline och ej hinner detta:
https://www.youtube.com/watch?v=d7cvi00OZDM
https://www.youtube.com/watch?v=0U5n2WaMMHo
Inget som man dock rekommenderas att testa!

Angående utltrabook så en stor del av köparna av såna gör inget större på det, jag ser då framtiden arm-baserade laptops med något vettigt os. Där man har supersnabb uppstart, batteri som varar i ett dygn, lätt och ändå hyffsat billig.

Permalänk
Medlem

Funktionen kontra priset är helt orimligt, således kommer undertecknad aldrig köpa en iphone sålänge nuvarande förhållande gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Nej nej, bara upp till 18 395 kr.

Du vill också köpa ett par bättre laddsladdar till som kan ladda med full kräm (de som man får med duger inte), samt ett skal som skyddar den. Blir nog i slutändan ändå runt 20 papp.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Pocophone ligger runt 3-4k går inte att få bättre telefon idag. Antar att det är enkelheten hos iphone som lockar samt att folk tenderar att köpa vad andra köper bara för att.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heatmix:

Mobilen är ett verktyg för mig och det 'ska bara fungera' vilket det också gjort alla dessa år jag kört med iPhone. Är sugen att byta ut min SE, som iofs fungerar väldigt bra fortfarande, men vore kul med något nytt och lite större skärm. Något Apple är riktigt bra på tycker jag, är att 4-5 år gamla telefoner fortfarande får uppdateringar detta stämmer tydligen inte med några Android telefoner.

Är priset för högt? Absolut, därav man velar fram och tillbaka inför ett eventuellt köp. Jag misstänker att försäljningen inte bara varit dålig i Kina, det köper jag bara inte.

Är helt beredd att hålla med dig.

Märkligt att Tim skyller på god ekonomi i USA (stark dollar) och svag ekonomi i Kina, men missar helt att nämna att en trolig anledning till minskad försäljning skulle kunna vara pga. att Apple själva höjt priserna på sina redan dyra telefoner, och även helt skippat mellanprismodeller (typ SE).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Samma gäller macbook. En stor del av de som köper en sådan gör knappt mer än att använda webbläsaren och ordbehandlingensprogrammet. Nu när Windows är som det är med uppdateringar, så kan en macbook ändå motiveras. Men jag tror de i framtiden kommer få problem med Chromeos eller motsvarande.

Jag håller inte alls med.

De som behöver datorer behöver de oftast just för att de har behov av den utökade funktionaliteten hos mer avancerade och fullständiga operativsystem så som macOS och Windows (och gällande utvecklare även Linux). Då duger inte Chrome OS på långa vägar.

Resten av allmänheten och privatpersoner klarar sig fint med telefoner och surfplattor.

Däremot så är priserna på dagens premiumtelefoner galen tycker jag. Vill inte betala mer för en telefon än vad en hel dator kostar (som man också förmodligen kan ha i många fler år än en telefon, även om också telefoner börjar mogna och plana ut i utvecklingen).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Förutom det sjukt höga priset så tror jag också att folk inte behöver uppgradera sina telefoner lika ofta längre. Jag köpte en iphone 6s i slutet av 2015 och bytte batteri i slutet av förra året för runt 300 spänn, nu har min mormor den telefonen och den är som ny. Om man jämför med min iphone 4s som släpptes 2011 så var den totalt skrot efter ett par år bara, seg som sirap och helt oanvändbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Fruktansvärt bra prylar, speciellt deras iPad också finns ingen annan som är närheten.

Samma sak med Pixel 3 och Mate 20 pro och alla andra top segment prylar, skillnaden här är att går du utanför telefonen och ska ha in laptop, workstation och vill börja synca ha dig så blir det mycket mer personligt pill än om du skulle köra OSX +iOS etc

Apple vinner på ekosystem och enkelhet.

Håller med helt. Även om jag tycker priserna på Apples telefoner idag är omotiverat(sjukt) hög, så är fortfarande ekosystemet en jättestark och positiv fördel.

Sedan har inte varken Chrome OS eller Android (också idiotiskt att Google kör med två helt olika system) någon maskin som är i närheten av så mycket kraft i ett så litet paket som iPad Pro.

Det är främst telefonerna, och priserna på dessa, som är orsaken till Apples stora tapp skulle jag gissa.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag håller inte alls med.

De som behöver datorer behöver de oftast just för att de har behov av den utökade funktionaliteten hos mer avancerade och fullständiga operativsystem så som macOS och Windows (och gällande utvecklare även Linux). Då duger inte Chrome OS på långa vägar.

Resten av allmänheten och privatpersoner klarar sig fint med telefoner och surfplattor.

Däremot så är priserna på dagens premiumtelefoner galen tycker jag. Vill inte betala mer för en telefon än vad en hel dator kostar (som man också förmodligen kan ha i många fler år än en telefon, även om också telefoner börjar mogna och plana ut i utvecklingen).

Jag håller med. Fler och fler inser att de klarar sig med light versioner av laptop med mera, som just Chromebook. Inte minst för att de ofta är billigare, allmänt säkrare (ChromeOS) och ett gränssnitt som inte avviker väldigt mycket från telefon/tablet . Däremot ryggar en del för avsaknaden av fullständigt tangentbord på Chromebook, vilket jag upplevt många gånger, och andra konstigheter relaterade till hur man hanterar dem jämfört med Windows laptop. Tror tyvärr att före detta användare av Apple har en liten fördel, då de till exempel är vana vid ett större antal olika tangent och funktionskombinationer, samt konstigheter med båda fingrarna på plattan, än många Windows användare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eftersom konsumenter brukar köpa Apple oavsett vilket pris som de sätter så undrar jag om detta speglar något annat i den globala ekonomin. Det kanske inte har så mycket med Apple att göra utan pekar på en recession i den globala ekonomin, något som många förutspår.

Vissa hållar fast vid Apple, många av de som har Apple som jag vet är non-techies. De har hittat nått som de gillar, investerat i ekosystemet och vant sig vid hur det fungerar. Allt annat känns främmande. De är vanemänniskor och gillar inte förändring. Jag tror Apple har några som är lojala till sitt märke.

Det skulle också kunna vara så att efter alla år av "fanboyism" till Apple att alla droppar av memes till slut har tagit sig igenom stenen och fått märket att falna i vissas sinnen. Eller så kanske alla hipsters ironiskt skaffar sig Androids :).

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Jag håller med. Fler och fler inser att de klarar sig med light versioner av laptop med mera, som just Chromebook. Inte minst för att de ofta är billigare, allmänt säkrare (ChromeOS) och ett gränssnitt som inte avviker väldigt mycket från telefon/tablet . Däremot ryggar en del för avsaknaden av fullständigt tangentbord på Chromebook, vilket jag upplevt många gånger, och andra konstigheter relaterade till hur man hanterar dem jämfört med Windows laptop. Tror tyvärr att före detta användare av Apple har en liten fördel, då de till exempel är vana vid ett större antal olika tangent och funktionskombinationer, samt konstigheter med båda fingrarna på plattan, än många Windows användare.

Nu hänger jag inte alls med riktigt.

Blev lite snurrigt där (för mig ivf.).

Vad jag menar är att för professionella yrkesfolk så är det fortfarande datorer med macOS, Windows (och för utvecklare även Linux) som krävs. Där räcker inte Chrome OS till i närheten för att vara kapabel att lösa dessa uppgifter.

Företag är ju inte beskyddare av och stödjer datorindustrin för att vara vänliga. De använder helt enkelt dessa verktyg för att deras anställda har ett rationellt behov av de för att kunna utföra sina uppgifter.

För privatpersoner och hemmabruk så räcker oftast telefoner och surfplattor med iOS och Android väl till för de flesta behov (ser inget behov av att byta till Chrome OS där).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Spekulerar lite i aktier när det börjar våras för deras bil, men ett par år bort minst

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu hänger jag inte alls med riktigt.

Blev lite snurrigt där (för mig ivf.).

Vad jag menar är att för professionella yrkesfolk så är det fortfarande datorer med macOS, Windows (och för utvecklare även Linux) som krävs. Där räcker inte Chrome OS till i närheten för att vara kapabel att lösa dessa uppgifter.

Företag är ju inte beskyddare av och stödjer datorindustrin för att vara vänliga. De använder helt enkelt dessa verktyg för att deras anställda har ett rationellt behov av de.

För privatpersoner och hemmabruk så räcker oftast telefoner och surfplattor med iOS och Android väl till för de flesta behov (ser inget behov av att byta till Chrome OS där).

jo, men det är ju det jag säger.... fast utan fokus på företag respektive vanligt folk utan snarare användare generellt.

I aim to confuse.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Man kan bara hoppas. Helt sjukt att folk köper skiten.

Vilka produkter tänker du på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

jo, men det är ju det jag säger.... fast utan fokus på företag respektive vanligt folk utan snarare användare generellt.

I aim to confuse.

Ok, var nog främst jag som inte var riktigt så här pigg vid lunch under första arbetsdagarna. Tar lite tid att ställa om sig från ledighet och långa sovmorgonar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot
Min tur på måndag.... försöker lägga om sovtiderna redan, men resten av familjen ligger och snusar, inklusive hund och katt, så känns lite brutalt att stiga upp i ottan och riskera att väcka dem....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kom att tänka på uttrycket "Inga träd växer upp i himlen". Det kanske är så att det inte kan gå uppåt hela tiden.

Permalänk
Medlem

Trade wars are good and easy to win, eller hur var det nu.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Fruktansvärt bra prylar, speciellt deras iPad också finns ingen annan som är närheten.

Samma sak med Pixel 3 och Mate 20 pro och alla andra top segment prylar, skillnaden här är att går du utanför telefonen och ska ha in laptop, workstation och vill börja synca ha dig så blir det mycket mer personligt pill än om du skulle köra OSX +iOS etc

Apple vinner på ekosystem och enkelhet.

Håller med att Apples största styrka är just deras ECO-system, men vid jämförelse en enskild enhet typ telefon,Tablet, bärbar dator i samma prisklass så finns bra alternativ, till och med bättre i vissa fall.

Tyvärr så gillar jag inte deras OS, känner att jag är för låst/instängd inte att de gör dåliga produkter. Men jag är inte deras typ av kund heller.
Gillar Android/Windows mer bara.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Fruktansvärt bra prylar, speciellt deras iPad också finns ingen annan som är närheten.

Samma sak med Pixel 3 och Mate 20 pro och alla andra top segment prylar, skillnaden här är att går du utanför telefonen och ska ha in laptop, workstation och vill börja synca ha dig så blir det mycket mer personligt pill än om du skulle köra OSX +iOS etc

Apple vinner på ekosystem och enkelhet.

Ja det är väldigt enkelt om man håller sig i apples ekosystem.
däremot är det väldans dyrt också, vet flera ställen arbetsplatser/kommun där man kört med Apples system i allt men helt plötsligt lagt om för att det kostar för mycket, då började även tjorvet när andra system blandas in som android och windows.
Kan endå tycka att kostar det så mycket så borde det vara enkelt även att blanda.
Men man kan inte få allt.

Ang apples och deras varning känner jag ingen sorg, enbart över småsparare som ev går med förlust.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

orimligt höga priser, utvecklingen av smartphones är stagnerad och har mognat, handelsstrul med kina? ja, inte så konstigt...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

..

Hoppade på Andriod tåget innan jul, byte från Xs max till Mate20 pro.
Jag saknar små detaljer från en IOS.
Med Apples pris utveckling är det inte alls konstigt att iPhone säljs sämre, de är nog för optimism..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Fruktansvärt bra prylar, speciellt deras iPad också finns ingen annan som är närheten.

Samma sak med Pixel 3 och Mate 20 pro och alla andra top segment prylar, skillnaden här är att går du utanför telefonen och ska ha in laptop, workstation och vill börja synca ha dig så blir det mycket mer personligt pill än om du skulle köra OSX +iOS etc

Apple vinner på ekosystem och enkelhet.

Varför är det så jävla dyrt om det är så enkelt och finns ett så bra ekosystem? Ett språk överallt borde betyda lägre utvecklingskostnader och enkelhet med färre funktioner likaså? Orimligt om du frågar mig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nuvarande iPhone blir förmodligen den sista. Tänker inte betala några 8000-19000SEK för en telefon.

Permalänk
Medlem

Skulle dom få för sig att lägga priset mer kring high end Android telefoner så kommer det nog gå väldigt bra.
Gillar personligen inte iOS eller macOS, men kvaliteten och funktionen i deras prylar är jävligt sköna. Kameran på telefonen är otrolig.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag betala för en ny mobil när Iphone 6S presterar lika bra idag som dagen jag köpte den? De får hitta på nya användningsområden för en telefon. Hur tunna kanterna kan bli skiter jag ärligt talat i.

Planned absolesence tror jag (tack och lov) inte att de vågar testa då media granskar dem med lupp och gärna skriker "x-gate," oftast innan fakta finns på bordet.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Fruktansvärt bra prylar, speciellt deras iPad också finns ingen annan som är närheten.

De billigare surfplattorna är Huawei Mediapad M5 en konkurrent
https://www.mobil.se/tester/j-mf-rande-tester/duell-apple-ipa...
De dyrare surfplattorn, ja marknaden för dyrare surfplattor bortsett från apple hos konsumenter är i princip obefintlig, då de ej har behov av marginellt bättre för otroligt mycket mer pengar.

Skrivet av tvelander:

Apple vinner på ekosystem och enkelhet.

Apple ekosystem kan en stor del av befolkningen köpa om de köper de enklaste grejerna, men priserna skenar fullkomligt iväg om man ska ha lite bättre presterande prylar.

Permalänk
Medlem

Ja det börjar kanske gå upp för en och annan att en telefon är en förbrukningsvara idag som håller runt 2-3år, antingen batteriet som ska bytas(om man inte ska göra det hos någon skuttfirma där vattenskyddet blir värdelöst så kostar det) eller så börjar den kännas seg av nya uppdateringar.

Känns helt enkelt inte värt betala över 18kkr mot vad den ger och som i praktiken närmar sig 20kkr med lite tillbehör.

Som det har varit med priser och subventioner/avbetalning av telefoner så har detta fungerat så att man byter till en ny värsting vartannat år, men med dessa nya dyra priser så går det inte längre dölja att telefonen blir en dyr affär då månadskostnaden för telefon+ abb drar iväg rätt rejält.

Är oftast så att man får lägga till och ta snäppet dyrare abb för att få tillräckligt med data och då börjar det kännas med över tusingen i månaden mot de fem-sexhundra i månaden på ett jämförbar toppmodell med 24mån avtal som det kostade för ett par år sedan.

Om man sedan tänker till alla kostnader för alla olika streamingtjänster folk ofta har så börjar det svida lite i plånboken för många.

Även företag som tidigare lät högre medarbetare fritt välja en värstingtelefon har satt klackarna i backen när priset på några år stigit till det dubbla för toppmodellerna, och särskilt många svenssons köper ej till de priserna då de tycker att smärtgränsen är nådd.

Alltfler väljer även något annat än Apple då man upptäcker att man kan göra i stort sett samma saker oavsett IOS eller Android ofta till betydligt lägre pris.

Både IOS och Android är idag bra fungerande system och funktionsmässigt har de närmat sig varandra så om man inte redan har en mängd prylar i Apples ekosystem så spelar det inte så stor roll.

Problemet är också att telefonerna knappast tillför något nytt revolutionerande för varje ny generation, de har varit "tillräckligt bra" ganska länge nu sett till normalanvändande och efter Jobs bortgång har Apple stagnerat lite när det gäller innovationer.

Förvisso är även Android "tillräckligt bra" men konkurrensen är hårdare där så även om Samsung försöker göra en "Apple" och pressa upp priserna är det betydligt mer som håller emot då det finns så många olika tillverkare där.

Dessutom kostar Apples instegstelefoner minst 2-3 tusen mer än motsvarande Android så även i den änden tappar de mark särskilt som Apple är mer beroende av dem som vill "flasha" med en flådig mobil i sin livsstil och då kan man inte gärna vifta med instegsmodellen.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon159643:

De billigare surfplattorna är Huawei Mediapad M5 en konkurrent
https://www.mobil.se/tester/j-mf-rande-tester/duell-apple-ipa...
De dyrare surfplattorn, ja marknaden för dyrare surfplattor bortsett från apple hos konsumenter är i princip obefintlig, då de ej har behov av marginellt bättre för otroligt mycket mer pengar.

Apple ekosystem kan en stor del av befolkningen köpa om de köper de enklaste grejerna, men priserna skenar fullkomligt iväg om man ska ha lite bättre presterande prylar.

Håller med 100 %
därför jag inte äger hela deras ekeosystem för det är sjukt dyrt!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mocka:

Varför är det så jävla dyrt om det är så enkelt och finns ett så bra ekosystem? Ett språk överallt borde betyda lägre utvecklingskostnader och enkelhet med färre funktioner likaså? Orimligt om du frågar mig.

För att Apple tar sjuka marginaler på allt, dom vill tjäna pengar.

Dom har högst marginaler i branschen.

Tror på iPhone va runt 70-80 % vinst och rent teoretiskt skulle dom kunna sälja nya iPhone Xs med vinst för 3500kr isch

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240