SweClockers sammanfattar 2018

Permalänk
Melding Plague

SweClockers sammanfattar 2018

År 2018 går mot sitt slut och innan dess passar Jonas, Jacob och Kenneth på att sammanfatta årets stora händelser. Samtidigt spår trion om vad som komma skall 2019.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Saknar @emilakered och @laxpudding
Men ser fram emot att fira in det nya året med samma härliga gäng
Ett bra tidigt gott nytt på er alla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hinner inte se denna idag men får bli något att njuta av imorgon, lätt utslagen

Men Gott nytt år alla

Och tack Swec för ett bra år från er sida, fortsätt så

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Förändringarnas vindar blåser.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av RVX:

Saknar @emilakered och @laxpudding
Men ser fram emot att fira in det nya året med samma härliga gäng
Ett bra tidigt gott nytt på er alla

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade inte möjlighet att vara med i år, och tror @Laxpudding satt och svettades med en sista minuten-artikel! Däremot är vi ju med i julhälsningen, och Thomas pratar.. ja, skitiga kalsonger. 🤷‍♂️

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Bloopers börjar vid 49:10. Ni kan tacka mig senare Men satan vilket långt avsnitt. Blir de inte bara längre o längre dessa?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av jnsson:

Bloopers börjar vid 49:10. Ni kan tacka mig senare Men satan vilket långt avsnitt. Blir de inte bara längre o längre dessa?

Äh, 02:04 i fjol! Blir ju kortare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Äh, 02:04 i fjol! Blir ju kortare.

Haha, just det, var det inte du/eller någon annan på SweC som sa att de ville få den under XX antal minuter/timmar?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag hade inte möjlighet att vara med i år, och tror @Laxpudding satt och svettades med en sista minuten-artikel! Däremot är vi ju med i julhälsningen, och Thomas pratar.. ja, skitiga kalsonger. 🤷‍♂️

Julhälsningen var riktigt trevlig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av jnsson:

Haha, just det, var det inte du/eller någon annan på SweC som sa att de ville få den under XX antal minuter/timmar?

Senaste åren har vi väl skämtat om att det vore bra att få ned det till under två timmar.

Öppen fråga när vi ändå pratar om längden – vad tycker ni, är nyårskrönika motsvarande en långfilm för långt? Vad tror ni om att dela upp den och släppa nyårskrönikan i flera delar dagarna inför nyårsafton?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tycker allt i ett stycke fungerar bra, Youtube kommer ihåg vart jag slutade titta om det behövs. Ibland är det kul att kunna dra på något längre när man pillar med saker utan att behöva gå upp och ändra klipp.

Permalänk
Medlem

Tycker längden är bra. Brukar ändå alltid ha på fredagspanelen och liknande i bakgrunden när jag gör annat vid datorn.

Permalänk
Medlem

Mycket härlig sammanfattning!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@Jacob:
Jag hade generellt i era videos som är lite längre uppskattat info om vid vilken minut de olika ämnena tas upp. Gissningsvis borde det inte ta många minuters arbete att lägga till. Är man intresserad av något särskilt ämne kanske att skumma genom 2 h kan ses som en nackdel. Annars är mer helt klart bättre ^ ^

Tack för en riktigt bra video!

Permalänk
Medlem

@olle1884 timestamps finns på youtube, men det vore smutt om dom lades in vid artikeln också tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Saknar en pod version!

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Emil Hansson:

Saknar en pod version!

nu finns det som podversion också!
Tack för tipset, tänkte inte alls på det när jag satt och redigerade klippen.

Permalänk

@Kenneth: Bugar och bockar <3

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Senaste åren har vi väl skämtat om att det vore bra att få ned det till under två timmar.

Öppen fråga när vi ändå pratar om längden – vad tycker ni, är nyårskrönika motsvarande en långfilm för långt? Vad tror ni om att dela upp den och släppa nyårskrönikan i flera delar dagarna inför nyårsafton?

Efter att ha funderat lite fram och tillbaka måste jag säga att jag är nöjd med nuvarande modell.
Runt 2 timmar i ett svep på nyårsafton fungerar väldigt bra
Min enda invändning är att ni borde släppa klippet (senast) kl.12 på dagen.
Denna gång släppets den ju kl.15 vilket var för sent för att jag skulle hinna se den samma dag och hinna med allt annat på nyår

Annat med timestamp och pod är ju bra också men inget jag direkt använder mig av just här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@RVX: Tack! Konstigt, då vore det ju ännu enklare att lägga in dem även på hemsidan.
Eftersom året numer är 2019 hade jag på sveriges ledande sida för datorer förväntat mig klickbara länkar ^ ^

Permalänk
Medlem

@emilakered: Ni kanske redan har varit och titta på den men säger ändå till Jonas: Här är det du såg fram emot på CES (runt eller över 50 000 kr med soundbar):

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av yrfhar:

@emilakered: Ni kanske redan har varit och titta på den men säger ändå till Jonas: Här är det du såg fram emot på CES (runt eller över 50 000 kr med soundbar):

https://youtu.be/sR1EK210xG8

Grymt! Den ska vi försöka kika på. Ping @kenneth som är taggad på de där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S