Permalänk
Entusiast

Allt för vattenkylning

Funderar någon här på att göra sin första custom loop eller möjligtvis ytterligare en och är i behov av komponenter för just detta? Är själv på gång att sätta fart med ett nytt bygge med komponenter från en annan tillverkare och kommer sälja av det jag har från Alphacool...

Har en del använda saker som suttit i ett tidigare projekt, samt en hel del oanvända fittings och adaptrar som ej kommit till användning. Samtliga fittings, adaptrar, pluggar osv är av serien "Eiszapfen" förutom 90°-adaptern med "dubbelfitting". 16mm yttre diameter på samtliga fittings och är för hard tube.

Jag har gott om perfekta omdömen i referenstråden: https://bit.ly/2BWcUsX

1st XPX CPU-block: 400kr (använd)
1st 420 Monsta radiator: 900kr (använd)
1st 280 XT45 radiator: 500kr (använd)
14st Använda fittings: 40kr
34st Oanvända fittings: 50kr
4st 90° "dubbelfitting": 60kr (använda)
11st 90° "enkelfitting": 75kr (använda)
4st 45°: 80kr (oanvända)
1st Ball valve: 150kr (oanvänd)
16st 90° adapter Hona/hona: 45kr (oanvända)
2st 90° adapter Hane/hona: 45kr (oanvända)
8st Dubbel 45°: 75kr (oanvända)
1st T-terminal: 40kr (använd)
10 Pluggar: 15kr (använda)
2st Pass through: 35kr (använda)
8st 20mm Riser Hane/hona: 25kr (använda)
4st 10mm Riser Hane/hona: 20kr (använda)
1st VP655 (pump som jag sleevat): 600kr (använd)
1st 4-pack 80cm akrylrör: 200kr (oanvänd)

Utöver detta har jag två reservoarer som jag inte hunnit gå igenom tillbehören till. Finns intresse så skicka pm så kollar jag upp vad jag har till dessa...

Eventuellt har jag någon mer småsak som jag glömt. Är det något ni undrar över så är det bara slänga iväg en fråga så kan jag bifoga mer bild/bilder och/eller förklaring. Priserna är styckepriser såklart...

// Roger

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Argh... Du hade precis inverterade radiatormodellerna mot de jag var ute efter... Söker en 420 XT45 och en Monsta 280...

Visa signatur

ASUS Rampage V Extreme, Intel Core i7-6900K, Corsair Vengeance 4x8GB 3200C17, Corsair 1000HX, ASUS RTX3080Ti STRIX OC, WD SN850 2TB SSD, Intel 730 256GB SSD x2 RAID-0

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hamilton:

Argh... Du hade precis inverterade radiatormodellerna mot de jag var ute efter... Söker en 420 XT45 och en Monsta 280...

Aj fan... synd för oss båda då

Permalänk
Medlem

Tjena! Är det styckpris eller paketpris på fittings? Mvh. Lowe

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Loweirst:

Tjena! Är det styckpris eller paketpris på fittings? Mvh. Lowe

Styckepris. Skulle du vilja ha ett större gäng så kanske vi kan lösa nåt med frakten eller liknande.

Permalänk

Vad är det för reservoirs?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jokanevad:

Vad är det för reservoirs?

Skickades från m.sweclockers.com

Lite hopkok med plexitoppar... 60mmx20mm och 60x11. Det till höger om röda linjen är använt

Permalänk

Vad ska du ha för en använd res? Har du vägarna förbi stockholm inom en nära framtid skulle vi kunna skippa att skicka den.

Permalänk
Entusiast

Den liggande på bilden tänkte du på då? Du vet om att det bara finns spot för en fitting per sida med tillhörande topp och botten. Eller skulle du vilja ha den i detta utförande?

Alternativt detta utförande...

Har tyvärr ingen planerad resa neröver...

Permalänk
Medlem

Hej! Är ute efter en 280 mm radiator, 6 stycken 90° med fitting, akrylrör (alla) o valve. Är radiatorn koppar? Vilken storlek är det på rören? Och är det vanligt G1/4 fittings? Om pumpen är DDC /D5 märkt är jag intresserad av den också! Mvh///Hampus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är intresserad av ett gänget fittings. Kan du mötas i Uppsala?

Permalänk
Medlem

Hej
Vad har du för fittings stlk??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vilket paket pris för allt ?