Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Sett några som tipsat om PSVR bundles för 1990 kr, vilket även Inet har: https://www.inet.se/produkt/6609450/sony-playstation-vr-psvr-...

Det som skiljer detta paket från resten är att det finns ens liten liten ruta på Inet som säger att Astro bot följer med, värde ca 400 kr. Astro bot har fått 90/100 på Metacritic och beskrivs av många som en lika revolutionär spelupplevelse som Mario 64 först var.

Alltså en mycket bättre deal än de andra som säljer för 1990 kr utan några extraspel! Slut i lager nu men fler ska komma in på måndag. Det är även PSVR V2, till skillnad från 6-spelsbundle som sålts för ca 2400 kr.

Samma deal från cdon som nämnts tidigare i tråden, får vr worlds och Astrobot där med. Dock är ju inet helt klart bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Står ju ovan att vi fått ett mail men att vi bara kommer till mellandagsrean och folk bad ändå om länken.
Då kanske man inte ska ha jättehöga förväntningar

Hoppsan, läste lite slarvigt. Konstigt att Elgiganten fortfarande hänvisar till en mellandagsrea efter nu efter nyår dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Jallle: Jaså, my bad. Kollade de flesta när jag skulle köpa men skippade Cdon pga Qliro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

@Jallle: Jaså, my bad. Kollade de flesta när jag skulle köpa men skippade Cdon pga Qliro.

Ja, de har gömt andra betalsätt. Finns PayPal (via Qliro...) om man väljer fler betalsätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte hålla mig längre utan slog till på Webhallens mellandagsrea och en Samsung 860 EVO 500 GB. Min nuvarande SSD på 60 GB är inom bristningsgränsen.

Dock fortfarande bitter över att jag missade Inets supererbjudande på samma disk med några minuter...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag kunde inte hålla mig längre utan slog till på Webhallens mellandagsrea och en Samsung 860 EVO 500 GB. Min nuvarande SSD på 60 GB är inom bristningsgränsen.

Dock fortfarande bitter över att jag missade Inets supererbjudande på samma disk med några minuter...

Inte för att jag behöver någon just nu, men vad såldes den för hos Inet?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Inte för att jag behöver någon just nu, men vad såldes den för hos Inet?

Samsung 860 EVO 500 GB såldes då för 599 kr under Inets Sweclockers-exklusiva Black Friday-sale. Slutsåld efter ca 50 min.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Halloj!

Kan detta paket vara värt att uppgradera till?

https://www.komplett.se/product/1007144/datorutrustning/dator...

Idag har jag en i5 4670k med 16Gb ram och grafikkort Nvidia 980.
Kommer jag märka någon prestanda skillnad i spel eller är det bättre att lägga pengarna på nytt grafikkort?

Mvh Jocke

Permalänk
Medlem

Du kommer märka skillnad i vissa spel, framförallt typ battlefield 5 som är optimerat till flera trådar.
Jag sitter själv och funderar på att köpa ett nytt kit till min bror men tror jag kör på vanliga 2600, tomahawk moderkortet verkar ha fått bra reviews.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejmah:

Halloj!

Kan detta paket vara värt att uppgradera till?

https://www.komplett.se/product/1007144/datorutrustning/dator...

Idag har jag en i5 4670k med 16Gb ram och grafikkort Nvidia 980.
Kommer jag märka någon prestanda skillnad i spel eller är det bättre att lägga pengarna på nytt grafikkort?

Mvh Jocke

Det beror ju på spel, vissa spel är ju mer cpu krävande än andra. Spelar du cs go och world of tanks är det gpu man ska ha spelar du gta V eller horizon 4 är nog cpu vättre val, men nya spel tenderar att favorisera flera kärnor.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@Lejmah: Beror ju på vad du spelar, jag sitter på samma processor och mängd ram, har inte ens klockat processorn än. Köpte förvisso ett GTX1060 i våras, men det presterar väl sämre än ditt 980. Jag spelar mest farming simulator och andra gamla spel så ser inte uppgraderingsbehovet än, kommer troligtvis klocka lite om jag får för mig att spela nåt nytt tungdrivet.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Tack för snabba svar!

Spelar väldigt casual och just nu är det subnautica. Dock kör jag på upplösning 3440x1440 om det förändrar saken?

PS. Tanken med uppgraderingen är även att "säkra" framtiden. Men om man bara ser det utifrån spelprestanda så kanske skillnaden är så liten så att det inte riktigt är värt att uppgradera?

Mvh Jocke

Förtydliga
Permalänk
Medlem
Skrivet av Weiman:

Ännu bättre, tur att jag han läsa detta innan jag köpte fler nycklar! Kan bekräfta att det funkar. Nöjde mig dock med två Personal plus det jag hade kvar sedan tidigare

Det där med inkorgen funkade inte nu när jag skulle handla mer. Men lyckades i stället genom att byta till kontokort och tillbaks till Swish. Helt obegripligt.

Fungerade helt utan problem med Swish i Chrome/Win10 x64 för mig ikväll.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Nu är Elgigantens januarirea uppe: https://www.elgiganten.se/cms/mellandagsrea/mellandagsrea/?sc...

Den som tidigare bara visade mellandagsrean alltså

edit: Annonsbladet: https://annons.elgiganten.se/januarirea-2a-januari/#/

Hittar inget nytt egentligen, verkar mest va kampanjer från mellandagsrean som fortsätter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av letshack:

@dabman: Hur lyckas du ens handla Office Home från Elgiganten? Jag har nog testat allt utan framgång.

(olika webbläsare, inloggad/inte inloggad, privat läge i webbläsare, avaktiverade tillägg, swish, handla med fler produkter i korgen, ta bort övrigt från korgen i köpläget, modifiera domen live för att aktivera köpknappen, vpn, från mobiltelefon)

Om du nöjer dig med Office 2016 eller tidigare kan man köpa nycklar på Ebay och sedan ladda ner Office via https://setup.office.com/?ms.officeurl=setup
Nycklarna som säljs är lagliga och fungerar, jag köpte själv Office 2016 pro plus för runt 100:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Om du nöjer dig med Office 2016 eller tidigare kan man köpa nycklar på Ebay och sedan ladda ner Office via https://setup.office.com/?ms.officeurl=setup
Nycklarna som säljs är lagliga och fungerar, jag köpte själv Office 2016 pro plus för runt 100:-

Det är själva OneDrive storaget som lockar mig mest, Office är dock bonus!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dabman:

Det är själva OneDrive storaget som lockar mig mest, Office är dock bonus!

Skickades från m.sweclockers.com

Finns även med lagring
Jag köpte office 365 pro för 5 datorer med tot. 5tb lagring på Ebay.
Vääääldigt billigt, men det funkade (£3.49)

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__ASUS TUF GAMING RTX 3080 OC
2xM.2 512GB 1xM.2 1TB + 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__ASUS ROG PG348Q_ASUS ROG CHAKRAM
Logitechprylar: G25, Z-4, G815 TACTILE

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Det är själva OneDrive storaget som lockar mig mest, Office är dock bonus!

Skickades från m.sweclockers.com

Du har ju annars G suite (Google drive) för 80 pix i månaden med obegränsad lagring.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Lodisen:

Du har ju annars G suite (Google drive) för 80 pix i månaden med obegränsad lagring.

Lät för bra för att vara sant, så kollade upp det då jag blev intresserad av att skaffa om det stämde, vilket det tyvärr inte gjorde.
Först är G suite endast för företag, och sedan är det bara obegränsad lagring om man har fler än 5 användare.
8€ x 5 = 408kr avrundat nedåt. Så tyvärr inga 80 pix

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Du har ju annars G suite (Google drive) för 80 pix i månaden med obegränsad lagring.

Njae? "konton med färre än 5 användare får 1 TB per användare"

Eller funkar det ändå? Isåfall uppdraderar jag direkt till det. Jag har deras 100gb för 19sek i mån och kör alla bilder från mobilen dit i original upplösning!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Njae? "konton med färre än 5 användare får 1 TB per användare"

Eller funkar det ändå? Isåfall uppdraderar jag direkt till det. Jag har deras 100gb för 19sek i mån och kör alla bilder från mobilen dit i original upplösning!

Inget som tillämpats någonsin.

Jag är ensam användare och har över 25TB där för tillfället.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Lät för bra för att vara sant, så kollade upp det då jag blev intresserad av att skaffa om det stämde, vilket det tyvärr inte gjorde.
Först är G suite endast för företag, och sedan är det bara obegränsad lagring om man har fler än 5 användare.
8€ x 5 = 408kr avrundat nedåt. Så tyvärr inga 80 pix

Skickades från m.sweclockers.com

Det stämmer väldigt bra, jag kör en själv för 8 Eur i månaden.
Det står att du behöver 5 användare men det stämmer inte, allt du behöver göra är att köpa en domän för 100kr typ sedan kan du skaffa det.
Inget krav på företag men du måste bara bevisa att du är admin för en domän så godkänner google dig.

Jag kör min Plex server mot min gdrive så jag har säkert 5-6TB av mina bluray filmer liggandes där krypterat.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Inget som tillämpats någonsin.

Jag är ensam användare och har över 25TB där för tillfället.

Oho! My bad then! Går det där att använda ihop med Google Photos osv då eller är man "utelåst" från "privata" appar?

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stacks:

Oho! My bad then! Går det där att använda ihop med Google Photos osv då eller är man "utelåst" från "privata" appar?

Du kör precis som vanlig med samma appar. Du får dessutom tillgång till hela google suit som "företag"

Visa signatur

Blank

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Det beror ju på spel, vissa spel är ju mer cpu krävande än andra. Spelar du cs go och world of tanks är det gpu man ska ha spelar du gta V eller horizon 4 är nog cpu vättre val, men nya spel tenderar att favorisera flera kärnor.

Cs go är cpu krävande*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferociousness:

Xbox One S 1TB Konsole - Bundle inkl. 2. Controller + 3 Monate Gamepass + 14 Tage Live Gold
Pris 1900:-

https://www.amazon.de/dp/B07GQ3LTBH

Passa på, innan det tar slut.

Köpte detta paket, och fick då även ett erbjudande om att få köpa Forza Horizon 4 digitalt för 9,99€. Detta verkar dock bara fungera om det ska levereras till Tyskland. Någon som har en lösning på detta, eller är det kört?

Nähere Informationen: Herzlichen Glückwunsch! Ihre Bestellung berechtigt Sie zu einem Rabattcode auf Forza Horizon 4 Standard Edition - Xbox Download Code. Sie erhalten Ihren Promo-Code via Email, sobald Ihre Konsole Bestellung versandt wurde. Ihr Code ist ab Erhalt der Email 14 Tage lang gültig. Und so lösen Sie Ihren Promo-Code ein, um Forza Horizon 4 für nur 9,99 (statt 69,99) zu erhalten:

1) Gehen Sie auf die Forza Horizon 4 Standard Edition - Xbox Donwload Code Produkt-Seite: https://www.amazon.de/dp/B07DGNGBZV

2) Klicken Sie auf „Bestellung aufgeben“

3) Wenn Sie auf der Seite „Prüfen und Kaufen“ angekommen sind, sehen Sie ein Feld: "Gutschein- und Aktionscodes". Geben Sie Ihren Code in das darunter stehende Kästchen ein und klicken Sie auf "Einlösen"

4) Schließen Sie den Kauf innerhalb von 14 Tagen nach Empfang dieser E-Mail ab

5) Sie sehen in der Gesamtübersicht vor Absenden der Bestellung rechts oben bei der Aufstellung des Rechnungsbetrags den Aktionsgutschein ausgewiesen, das heißt, von der Gesamtsumme abgezogen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Cs go är cpu krävande*

Så sant men det kräver 1 kärna, en 2600x kommer inte vara mycket bättre än hans nuvarande 4670k.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Så sant men det kräver 1 kärna, en 2600x kommer inte vara mycket bättre än hans nuvarande 4670k.

"kräver 1"
"använder 4"

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Lodisen:

Inget som tillämpats någonsin.

Jag är ensam användare och har över 25TB där för tillfället.

Spännande att det fungerar trots att det står som det gör, då ska jag prova direkt
Hur är det med hastigheter osv? Tänkt att ha som extra backup för foton mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Om du nöjer dig med Office 2016 eller tidigare kan man köpa nycklar på Ebay och sedan ladda ner Office via https://setup.office.com/?ms.officeurl=setup
Nycklarna som säljs är lagliga och fungerar, jag köpte själv Office 2016 pro plus för runt 100:-

Skrivet av quattromaniac:

Finns även med lagring
Jag köpte office 365 pro för 5 datorer med tot. 5tb lagring på Ebay.
Vääääldigt billigt, men det funkade (£3.49)

Definitivt billigt. Vilken Ebay är det ni köper ifrån? På pundet ser jag att det är uk, men hur är det med säljare?
Kan ni tänka er länka eller säga vad säljarna heter, då dessa köp handlar till stor del om förtroende.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"