Permalänk
Medlem

Snabba DDR4 RAM

Hej,
Har letat runt lite efter riktigt snabba minnen och hittade dessa "G.Skill Trident Z RGB Series 16GB (2x8GB) / 4000MHz / DDR4 / CL17"
finns det snabbare än dessa är min fråga? Och tjänar man mer på att ha "billigare" minnen och 32 gb än att ha dessa minnen på 16gb istället.
//Hornfalk

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Hjälpsam

Vilken processor gäller det?
Ska du överklocka hårt?
Vad ska du göra med maskinen?

Om du ska klocka skiten ur en Ryzen är snabba minnen bra, för Intel spelar hastighet mindre roll.
Om du inte ska klocka så räcker 3200MHz utmärkt, de flesta moderkort/processorer hanterar inte mer än så utan manuell klockning ändå.

16GB räcker utmärkt för spel, du tjänar inget på att ha mer minne. Ska du photoshoppa eller rendera så är mer minne viktigare än snabbt minne.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

@Fluf: 9900k + asus rog maximus XI hero
Ska överklocka lite men inte hårt.
Ska mest spela spel och försöka få så hög fps som möjligt.

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Medlem

Tror dem du har valt nu är dem högsta tbh.