Permalänk

Efterlyses Movie maker

Var så extremt nöjd med detta men nu efter ominstallation finns det inte att få tag på längre. Vet inte om det har att göra med att jag böt från 10 Pro till Home. Måste ju gå att hitta.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Var så extremt nöjd med detta men nu efter ominstallation finns det inte att få tag på längre. Vet inte om det har att göra med att jag böt från 10 Pro till Home. Måste ju gå att hitta.

Microsoft har meddelat att man inte längre kan ladda ner Movie Maker. Går såklart via fishy sidor men jag rekommenderar inte det då de sidorna såklart kan ha virus eller annat otrevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Tyvär så äre nog dags att lära sig nå annat fritt video-redigerar-program

Permalänk
Medlem

Finns inte Microsoft Store i Win 10 Home? Jag har Win 10 Pro och hittar några gratis Movie Maker.

La till en skärmdump
Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Finns inte Microsoft Store i Win 10 Home? Jag har Win 10 Pro och hittar några gratis Movie Maker.

Jo men ingen av dessa är Microsofts egen som jag antar att TS efterfrågar, men det kan ju såklart vara alternativ

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Jo men ingen av dessa är Microsofts egen som jag antar att TS efterfrågar, men det kan ju såklart vara alternativ

Ärligt talat så minns jag inte hur Movie Maker's ikon ser ut som är/var M$ egna, eller dess logga.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

MS Movie Maker är ju skräp ändå fanns knappt något man kunde göra. Nästan vilket annat gratisalternativ som helst borde duga som ersättare skulle jag tro.

Permalänk

Var extremt nöjd med det. Hittade inga nackdelar men det kanske bara funkar till Pro. Har inte hittat någon annat som är gratis och kommer i närheten. Det ska registreras, vattenstämplar, icke svenskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Shotcut är annars ett alternativ. Det är gratis och kan vara portabelt (ingen installations krävs - ladda hem, extrahera filerna och kör). Det är även open source, vilket för min del är ett mycket stort plus.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Har för mig de var någon som länkade till en hemsida där man kunde få tag i själva installationsfilen till Movie Maker för ett tag sen. Men det finns såklart risker när privatpersoner laddar upp egna filer då det kan finnas virus i filen.