Permalänk
Medlem

ASUS 1070 ROG STRIX OC x 10

Hej,

Här hemma har jag cirka 10st Asus 1070 ROG Strix OC från ASUS till salu, inköpt januari/februari 2018 på Webhallen i Malmö och givetvis finns kvitto.

https://www.inet.se/produkt/5400074/asus-geforce-gtx-1070-8gb...

Tänker mig 3000kr per kort, prutat och klart

Kortet finns att hämta i Malmö och köpare som kan hämta kortet kommer att prioriteras. Viill du få det skickat är det förskottsbetalning som gäller. Swish/kontanter går bra.

Kortet har aldrig överklockats men däremot användes de till mining undervoltade ~ 60%.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

@mgscs
Vilken procentuell hastighet och praktisk hastighet (RPM) har fläktarna gått i? Ungefärlig temperatur på kärnan?

Ger du rabatt vid köp av flera?

Jag kan också nämna att det finns en säljare på Blocket som säljer 1070 ti för samma pris.

Permalänk

ett 2000+frakt

Permalänk

Som ovan, 2000:- + frakt

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

@mgscs
Vilken procentuell hastighet och praktisk hastighet (RPM) har fläktarna gått i? Ungefärlig temperatur på kärnan?

Ger du rabatt vid köp av flera?

Jag kan också nämna att det finns en säljare på Blocket som säljer 1070 ti för samma pris.

1965 RPM, 54% och 49-54 C.

Kan tänka mig liten rabatt vid köp av flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimmie_Gimmie:

ett 2000+frakt

Skrivet av [¿]Gangster:

Som ovan, 2000:- + frakt

Skrivet av Dodogreen:

Ett kort 2000 + frakt

Tar inga bud.

Permalänk

Kan också tänka mig att köpa ett för 2000kr + frakt

Visa signatur

Ryzen 7 1800x @4,05Ghz 1.36V, Asus Crosshair VI X370,
Asus Strix 1080ti OC, 16gb Corsair Vengance RGB 3200mhz, Corsair Hydro H150i Pro, Lian Li O11 Dynamic, Corsair LL Fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgscs:

Tar inga bud.

Det går att köpa 1070 för 3700 på egiganten nu under rean, så det kanske inte är bästa tidpunkten att försöka sälja begagnat miningkort för 3000.

Permalänk
Testpilot

Är också intresserad, men i ärlighetens så känns 3000kr för högt när ett nytt ligger runt dryga 700kr över (även om det är Dual OC modellen), alt för mellan 5-1000kr till får man ett beggat 1080.

Hur pass ventilerat har korten suttit? Ungefärlig drifttid? Load under körtid?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

1000kr plus frakt för ett miningkort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

900kr plus hämtar för ett kort

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Du bör nog sätta in en annons på blocket också, tror inte du kommer få någon här inne som köper ett mining 1070-kort för 3000kr. Mvh/

Permalänk
Medlem

20000 för alla.

Permalänk
Medlem

Du borde sälja dom på tradera istället. Det är det enda stället jag känner till där man kan sälja skräp till överpriser, dom flesta här är så pass pålästa tekniskt att jag skulle bli väldigt förvånad om någon köper ett 1 år gammalt 1070 som använts i mining för närmast nypris.

Jag hade själv varit intresserad om priset låg bättre till.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

2000kr, hämtar!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk

kan hämta en för 1000kr

Permalänk
Medlem

6 av korten är sålda till önskat pris och det finns 4 kort kvar, varav 2 möjligtvis försvinner senare idag.

Ni som vill fortsätta buda "900 kr" kan fortsätta göra det men ha i åtanke att det är julledighet, spendera tiden med familjen istället

Skrivet av Orfi:

Du borde sälja dom på tradera istället. Det är det enda stället jag känner till där man kan sälja skräp till överpriser, dom flesta här är så pass pålästa tekniskt att jag skulle bli väldigt förvånad om någon köper ett 1 år gammalt 1070 som använts i mining för närmast nypris.

Jag hade själv varit intresserad om priset låg bättre till.

Lycka till!

Roligt att du är intresserad av mitt skräp. "Närmast nypris" - Nypriset på dessa korten är ungefär 5500 kr. Att elgiganten säljer ett betydligt mycket sämre kort för 3700 påverkar inte mig och mitt pris - lockar det kortet får du/ni ju absolut köpa det istället för mitt.

Gott nytt år

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgscs:

Roligt att du är intresserad av mitt skräp. "Närmast nypris" - Nypriset på dessa korten är ungefär 5500 kr. Att elgiganten säljer ett betydligt mycket sämre kort för 3700 påverkar inte mig och mitt pris - lockar det kortet får du/ni ju absolut köpa det istället för mitt.

Gott nytt år

Jag kan hålla med om att bud på 900kr är oseriöst, men personligen hade jag inte betalat mer än 2500 för ett begagnat 1070 i dagsläget. Att hänvisa till ett nypris på 5500 som är uppblåst på grund av tidigare mining är inte rätt på ett teknikforum där folk ofta håller koll på prisutveckling och hur kort presterar jämfört med andra modeller (Asus dual är inte "betydligt mycket sämre" än Strix modellen, på sin höjd ett par procent).
Grattis till att du har fått en del kort sålda, lycka till med resten

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgscs:

6 av korten är sålda till önskat pris och det finns 4 kort kvar, varav 2 möjligtvis försvinner senare idag.

Ni som vill fortsätta buda "900 kr" kan fortsätta göra det men ha i åtanke att det är julledighet, spendera tiden med familjen istället

Roligt att du är intresserad av mitt skräp. "Närmast nypris" - Nypriset på dessa korten är ungefär 5500 kr. Att elgiganten säljer ett betydligt mycket sämre kort för 3700 påverkar inte mig och mitt pris - lockar det kortet får du/ni ju absolut köpa det istället för mitt.

Gott nytt år

Jag hade väl tänkt mig ca 2500 kr.
900 kr är ett oseriöst skambud av någon annan och inget jag är eller vill vara förknippad med.
Då jag anade att du inte tänkte sänka till vad jag ansåg var mer rimligt beställde jag ett Asus GeForce GTX 1070 Dual OC 2xHDMI 2xDP 8GB för 3 690:- på Elgiganten istället vilket var det jag syftade på.

Något som var jävligt dåligt av mig är hur jag fick det att låta. Stor ursäkt ska du ha! Kortet är absolut inget skräp. Uttryckte mig väldigt klumpigt men jag menade bara att det är mycket skräp på Tradera till överpriser och att folk där är mindre tekniskt pålästa och därav kan du säkert sälja dom fortare och till även högre pris där.

Angående prestandan är den såvitt jag läst mig till rätt snarlik, det är väl snarare kylningslösningen som skiljer mest då ditt kort går mycket svalare, det är mycket kort för pengarna oavsett!

Gott nytt år själv

Permalänk

Tar gärna ett för 1800kr plus frakt

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Håll budgivning seriös. Priskritik är tillåten men diskussioner om prisbilder på SweC vs. Tradera/Blocket kapar tråden mer än nödvändigt.

Permalänk

@mgscs:
Finns det kort kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiscoGary:

@mgscs:
Finns det kort kvar?

Det finns kort kvar!

Permalänk

@mgscs:
Kan du tänka dig 2400 + hämtning?

Permalänk
Medlem

Finns 2 kort kvar, varav ett möjligtvis försvinner imorgon.

Skrivet av DiscoGary:

@mgscs:
Kan du tänka dig 2400 + hämtning?

Tyvärr.

Permalänk
Medlem

@mgscs:

Kan där finnas något kort kvar tro? 😃

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

@mgscs:

Kan där finnas något kort kvar tro? 😃

Finns två kort kvar :)!

Permalänk
Medlem

Hej. Har du kort kvar?