Vad blev årets bästa köp för er?

Permalänk
Medlem

Audi A4 Avant 1,8t -03. Inhandlades i Maj. Körd av samma familj sen ny. Gått dryga 17 000 mil. Gav 20 000 för den.

Permalänk
Medlem

Nästan inte köpt något i år så blir Corsair MM200 musmattan jag köpte under Black Friday-rean, förra mattan var rätt liten i jämförelse

Permalänk
Medlem

min LG OLED tv

Permalänk
Medlem

Hmm kanske är samsungs smarthings. Men kärringen är mest glad över att slippa pilla på 10 timrar. Brukar inte handla så mycket och är inte så besatt i prylar. Det mesta blir ändå bara liggandes och samlar damm 🤔
Har det mesta man kan önska sig...eller en liten enkel hobby svets vill jag iofsig ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Motorcyklar, AC och lägenheter i all ära. För min del är riskokaren mitt bästa köp.

Hur vet man om någonting är viktigt i ens liv? Jo försök att tänka dig att det går förlorat eller försvinner, hur arg/ledsen är du då? Om någon tog min riskokare så skulle jag bli förbannad. Jävligt förbannad.

Snubblade in på denna roliga tråd/inlägg innan jag köpte en: Risclockers.

Körde på en klassisk Tefal och aldrig tittat tillbaka.

Permalänk

Jag har köpt på mig i5 8400, 16 gig ram och ett TKL-tangentbord. Har inte använt något av det än, men det är det enda jag köpt i teknikväg öht. Sjukt trist år...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

AMD Ryzen 7 2700X.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

En Epson TW9300W. Väldigt stort lyft jämfört med min förra projektor (Optoma hd25).

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem

Honda CBX600E första hojen och ända negativa är att jag inte han åka mkt då kortet kom först i slutet av augusti.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Svårt detta. Handlat väldigt mycket i år! Sonos till alla rum (samt lite förstärkare o högtalaree till Sonos connect enheter), Philips Hue-ifierat mitt hem. Men jag måste nog ändå hävda att min Intel NUC6CAYH var det bästa köpet Används för LibreELEC.

Permalänk
Medlem

En Anova Precision Cooker sous vide cirkulator. Beställde den på rea direkt från Anova. Blev förvirrad när jag fick två olika kollinummer. Visade sig att dom skickade två stycken. Skrev till dom och frågade om jag skulle skicka tillbaka den andra men dom tyckte att jag kunde behålla den som tack för att jag var ärlig och hörde av mig. Lade ut den andra på tradera och sålde den för lite mer än jag hade betalat så gick några kronor plus och fick en sous vide stav gratis. Har använt den en hel del också faktiskt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det jag tänke på först var min nya klocka, en Withings steel hr sport.
Men lägenheten kommer på första plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Diskmaskin och tvättmaskin är ju givna, sedan måste jag nog säga både philips hue och google home, väldigt praktiskt i vardagen.

Permalänk
Medlem

Har nog inte uppskattat något så mycket som min första låda med Zeunerts julmust (för i år såklart, och den första flaskan var orgasmisk)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Logitech G203. Ergonomin är inte perfekt, men spelar lite bättre än den jag hade innan tror jag. Det är väl typ det enda jag köpt i prylväg i år. :S Eller nej, en beggad 46" LCD ur Samsung C600-serien för 800:- Men den får nog ändå komma på en andra plats. (y)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ett Asus RTX 2080 Dual OC för 7199:- får väl också ses som ett av årets bättre hardvaruinköp.

Skrivet av slackr:

Vad kostade den ungefär? Rätt bra price performance på de där nu för tiden!

Mer än den för närvarande dyraste MG ZT:n på blocket. (Inte mycket mer dock.)
Med tanke på bilens skick och låga milantal så betalade jag gärna lite extra.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tesla Model S100D

Nu tror säkert folk att jag försöker "skryta", men detta var en gigantiskt "leap" för mig.
Dels aldrig ägt en ny bil förut, aldrig en elbil och aldrig en i närheten så dyr bil.

Nu har man iaf något som gör att övertid på jobbet känns meningsfullt

Oavsett bästa köpet 2018 , helt utan konkurrens för mig.
Bild:

Permalänk
Medlem

Doft!!
Giorgio armani; stronger with you

Liten grej som gett mig massor av komplimanger, särskilt i skolan.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis blir det den Sony KD-65XF9005 jag beställt men ännu inte fått.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk

Sony FE 85/1.8 knivskarpt objektiv för en rimlig peng, klart bästa köp jag gjort 2018.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7900X3D | Asus ROG Strix X670E-E Gaming | Corsair DDR5 6000MHz CL30 Dominator Platinum RGB 32GB |
| Asus Geforce RTX 4090 ROG Strix Gaming OC | Samsung 990 Pro 2TB | Seasonic Prime TX 1000W |
| Creative Sound Blaster X4 | Asus ROG Hyperion GR701 |

Permalänk

Bästa (och dyraste) inköpet var tveklöst min första bil, en Škoda Fabia Kombi. Har underlättat både vardagen (matinköp en gång per vecka med bil istället för 2-3 gånger per vecka med cykel) och semester (bil istället för tåg).

Gällande hemelektronik har jag gjort en del uppdateringar i TV-hörnan. Ny receiver (Onkyo TX-NR676E), byte från 2.0 till 5.1-ljud (begagnade Canton-högtalare från Blocket), Nintendo Switch, Nvidia Shield TV. Datorhörnan fick också en uppdatering i form av en ny skärm - gick från en tråkig gammal 1080p 24"-skärm med VA-panel till en 1440p 27"-skärm med IPS-panel.

Jag började också göra hemmet smart med Philips Hue, Logitech Harmony Elite och Google Home Mini.

Inför nästa år har jag några punkter jag vill bocka av:
- Ersätta nuvarande budget-TV:n (en 1080p 40" Samsung) med en OLED-TV
- Ersätta nuvarande PS4 Slim med en PS4 Pro
- Fortsätta smart hem-integreringen (fler Philips Hue-lampor och kanske Netgear Arlo)
- Börjar kanske bli dags med ett nytt grafikkort. Med 1440p på skärmen märker jag att mitt nuvarande GTX 970 behöver kämpa lite väl mycket ibland. Och med den framtida OLED-TV:n vill jag säkert också använda Gamestream för 4K-spelande, då känns det ännu mer relevant.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem

Köpte ut X:et

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vigselring till frugan

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

För mig blev det en fiske/nöjesbåt. En Linder Sportsman 445 catch som kom hem i Augusti, och nu beställde jag en Minn Kota Terrova till båten. En frontmonterad elmotor med bluetooth och gps.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Blev en helt ny dator,
Skenade iväg lite prismässigt men hoppas att inte behöva byta på ett par år.

Känner detsamma om min nuvarande dator som fyller nio år nästa år – hoppas inte behöva byta på ett par år.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Det blev en skärm (Acer Predator XB271HU bmiprz ). Första gången med något över 60 hz vilket var en stor uppgradering i spelupplevelse, och därav det bästa köpet på länge.

Näst bästa köp var väl en Oneplus 6, men den är väl inget särskilt utan gör vad den ska för en bra peng.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem

ASUS ROG Swift PG279Q Första gången jag kör över 60 hz helt klart värt det

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk

En Samsung Q6F 55" för 8999:- på black friday.

Permalänk
Medlem

Ett nytt sikte till nya bössan som jag inte har fått ännu!

MINOX ZP5 TAC 5-25X56

https://skytte.astrosweden.se/sv/articles/2.141.3367/minox-mi...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Skulle väl vara nya hojen då (Suzuki GSR750)

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.