Permalänk

Val mellan 2 datorer

Funderar på att köpa någon av dessa 2 datorer:

https://www.komplett.se/product/11351/datorer/komplett-pc/kom...

https://www.greattech.se/product.html/infinity-gt-2?category_...

Är det någon som tycker den ena är bättre än den andra?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Greattech datorn ärbättre men kom ihåg att lägga till operativsystem när du köper den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur resonerar du när du säger att greattechs dator är bättre? Den är ju sämre på alla punkter.

Visa signatur

ABC 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teoror:

Hur resonerar du när du säger att greattechs dator är bättre? Den är ju sämre på alla punkter.

1000 kronor mindre, överklockningsbar processor, jämnt grafikkort, jämnt ram. Sen om du inte ska överklocka är väl i7an bättre antar jag och den har större lagring.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av vasbydaniel:

1000 kronor mindre, överklockningsbar processor, jämnt grafikkort, jämnt ram. Sen om du inte ska överklocka är väl i7an bättre antar jag och den har större lagring.

Skickades från m.sweclockers.com

1000 kronor mindre men då har komplett datorn Windows och större lagring samt en i7 processor, jag hade kört på datorn ifrån komplett. Det som är bra med greattech datorn är att den har nyare plattform men jag hade aldrig köpt en dator ifrån de stället

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Han frågade vilken som är bättre inte billigare. I7an har dessutom 12 trådar istället för i5ans 6, sen hoppas jag verkligen inte att du ens funderar på att välja bort samsungdisken för Crucials budgetdisk för att den är större
Ta och jämför komponenterna noggrannare så lär du se vilket alternativ som är bättre.

Visa signatur

ABC 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teoror:

Han frågade vilken som är bättre inte billigare. I7an har dessutom 12 trådar istället för i5ans 6, sen hoppas jag verkligen inte att du ens funderar på att välja bort samsungdisken för Crucials budgetdisk för att den är större
Ta och jämför komponenterna noggrannare så lär du se vilket alternativ som är bättre.

Som att greattech har en bättre vattenkylare? Fast ja hör va ni säger och de låter logiskt. Antar att komplett datorn är bättre

Skickades från m.sweclockers.com