Huawei P20 Pro för 3600:- hos Telenor, går det att säga upp abonnemanget? (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Huawei P20 Pro för 3600:- hos Telenor, går det att säga upp abonnemanget? (utbruten tråd)

***Utbruten tråd från Dagens fynd — Diskussionstråden*** /moderator

Skrivet av TheNewsV2:

Har någon koll eller erfarenhet av hur Telenor är jämfört med tele2 när det gäller uppsägning?
Funderar på Huawei P20 pro dealen, om det går att säga upp abbonemanget och betala endast för mobilen likt tele2.
Och om mobilen ev. är låst.

Permalänk
Skrivet av milan979:

Har någon koll eller erfarenhet av hur Telenor är jämfört med tele2 när det gäller uppsägning?
Funderar på Huawei P20 pro dealen, om det går att säga upp abbonemanget och betala endast för mobilen likt tele2.
Och om mobilen ev. är låst.

Någon som köpt den utan AB?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeBron:

Huawei P20 pro är den något att ha? Har en S7 idag som tjänat mig i två år men börjar bli något långsam, är det värt att lägga 3600 för en P20 eller är skillnaden så pass liten att det inte är värt det?

Edit: Går den att köpa även om man inte är Telenor kund eller vill bli?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det är lite missvisande. Man måste alltså ha ett Telenor-abonnemang för att få detta billiga pris.

Jag tänker ju inte byta abonnemang för att få betala 150kr /mån för en telefon (plus 379 kr/mån för samma storlek på surfen, alltså 529 kr/mån istället för det jag betalar (220 kr) i dagens läge för abonnemang med 25 GB och en mobil som är betald. Med 3GB för 219 kr/mån (369 kr/mån för allt) kommer man inte långt i dagens samhälle.

Hade man kunnat köpa den för 150 kr/mån (3600:-) på avbetalning eller rakt av för bara det priset hade jag lätt slagit till då det är telefonen jag faktiskt vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Tycker det är lite missvisande. Man måste alltså ha ett Telenor-abonnemang för att få detta billiga pris.

Jag tänker ju inte byta abonnemang för att få betala 150kr /mån för en telefon (plus 379 kr/mån för samma storlek på surfen, alltså 529 kr/mån istället för det jag betalar (220 kr) i dagens läge för abonnemang med 25 GB och en mobil som är betald. Med 3GB för 219 kr/mån (369 kr/mån för allt) kommer man inte långt i dagens samhälle.

Hade man kunnat köpa den för 150 kr/mån (3600:-) på avbetalning eller rakt av för bara det priset hade jag lätt slagit till då det är telefonen jag faktiskt vill ha.

Det är inte möjligt att köpa med det billigaste abonnemanget och säga upp det direkt? Läste att det inte är någon bindningstid samt att jag får total minst kostnad 3 819 kr när jag valde ny kund och det billigaste abonnemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Det är inte möjligt att köpa med det billigaste abonnemanget och säga upp det direkt? Läste att det inte är någon bindningstid samt att jag får total minst kostnad 3 819 kr när jag valde ny kund och det billigaste abonnemanget.

Jag tänkte också på att man kanske skulle kunna göra det, men sen står det ju månad 1-24 i betalningen, så jag antar att man binder upp sig på 24 månader. Men även där blir det ju missvisande om man inte har någon bindningstid men det står att man ska betala 24 månader? Tycker det är luddigt överallt, haha!

Rent krass så bör det ju gå som du nämnde, då 150 x 24 månader är 3600 kr + en månad man tar billigaste abonnemanget för 219 kr. Det blir ju 3819 kr och då är det fasen värt att prova?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag tänkte också på att man kanske skulle kunna göra det, men sen står det ju månad 1-24 i betalningen, så jag antar att man binder upp sig på 24 månader. Men även där blir det ju missvisande om man inte har någon bindningstid men det står att man ska betala 24 månader? Tycker det är luddigt överallt, haha!

Man kanske kan säga upp abonnemanget och samtidigt begära slutfaktura för telefonen. Vet att det går att göra hos Tele2. Det går till och med att ångra abonnemanget och bara slutfakturera telefonen. Det kanske är möjligt hos Telenor också.

Om du vill chansa kan du alltid beställa, låt bli att packa upp telefonen och försök att göra så. Går det inte använd ångerrätten och skicka tillbaka allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Man kanske kan säga upp abonnemanget och samtidigt begära slutfaktura för telefonen. Vet att det går att göra hos Tele2. Det går till och med att ångra abonnemanget och bara slutfakturera telefonen. Det kanske är möjligt hos Telenor också.

Om du vill chansa kan du alltid beställa, låt bli att packa upp telefonen och försök att göra så. Går det inte använd ångerrätten och skicka tillbaka allt.

Jag ska ta kontakt med dem och se vad vi kan åstadkomma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Man kanske kan säga upp abonnemanget och samtidigt begära slutfaktura för telefonen. Vet att det går att göra hos Tele2. Det går till och med att ångra abonnemanget och bara slutfakturera telefonen. Det kanske är möjligt hos Telenor också.

Om du vill chansa kan du alltid beställa, låt bli att packa upp telefonen och försök att göra så. Går det inte använd ångerrätten och skicka tillbaka allt.

Vad jag förstår ska de inte ha någon bindningstid på sina abonnemang, finns att läsa på deras hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Vad jag förstår ska de inte ha någon bindningstid på sina abonnemang, finns att läsa på deras hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar faktiskt som du har rätt. Kan inte hitta något om att binda upp sig då de nu i år ordnat så att det inte finns någon bindningstid längre. Jag ska prova att lägga en beställning. Är det så illa att det är någon hake kan man ju skicka tillbaka den inom 14 dagar.

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Det verkar faktiskt som du har rätt. Kan inte hitta något om att binda upp sig då de nu i år ordnat så att det inte finns någon bindningstid längre. Jag ska prova att lägga en beställning. Är det så illa att det är någon hake kan man ju skicka tillbaka den inom 14 dagar.

Är telefonen olåst? Kan jag beställa den och säga upp abonnemanget och sen använda mobilen med vimla som jag har idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jullespip:

Är telefonen olåst? Kan jag beställa den och säga upp abonnemanget och sen använda mobilen med vimla som jag har idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag läste någonstans att alla telefoner köpta efter 2014 är olåsta. Tanken är att jag också ska använda en annan operatör.

https://www.telenor.se/kundservice/vanliga-fragor/min-mobil-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Det verkar faktiskt som du har rätt. Kan inte hitta något om att binda upp sig då de nu i år ordnat så att det inte finns någon bindningstid längre. Jag ska prova att lägga en beställning. Är det så illa att det är någon hake kan man ju skicka tillbaka den inom 14 dagar.

Härligt! Jag gjorde det med, min oneplus 2 har trasig skärm och börjar bli allmänt seg även fast man rensar cache osv så blir en bra uppgradering hoppas jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Det verkar faktiskt som du har rätt. Kan inte hitta något om att binda upp sig då de nu i år ordnat så att det inte finns någon bindningstid längre. Jag ska prova att lägga en beställning. Är det så illa att det är någon hake kan man ju skicka tillbaka den inom 14 dagar.

Skrivet av Brainsplitter:

Härligt! Jag gjorde det med, min oneplus 2 har trasig skärm och börjar bli allmänt seg även fast man rensar cache osv så blir en bra uppgradering hoppas jag

Skickades från m.sweclockers.com

Berätta gärna hur det gick.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Det är bara att kolla på "minsta totalkostnad" så har ni svaret på era funderingar om bindningstiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Det är bara att kolla på "minsta totalkostnad" så har ni svaret på era funderingar om bindningstiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag förstod det nu efter lite räknande. Vi kan konstatera att vi gjort ett rejält fint klipp nu tack vare Sweclockers! Nu är det bara att invänta paketet. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Ja jag förstod det nu efter lite räknande. Vi kan konstatera att vi gjort ett rejält fint klipp nu tack vare Sweclockers! Nu är det bara att invänta paketet. 😁

Mitt har hunnit blivit skickat så hoppas kunna få det innan helgen, valde gratis expressfrakt. Är det samma för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Mitt har hunnit blivit skickat så hoppas kunna få det innan helgen, valde gratis expressfrakt. Är det samma för dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Det var snabba puckar det! Har inte fått något mer Mail/sms men hoppas också på det nu idag. Yes jag valde också express då de erbjöd det gratis under julen 😁👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Det var snabba puckar det! Har inte fått något mer Mail/sms men hoppas också på det nu idag. Yes jag valde också express då de erbjöd det gratis under julen 😁👍🏻

Tappade min telefon från 60 cm höjd idag så sprack skärmen, bra läge med en bra mobil deal

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Berätta gärna hur det gick.

Fått hem telefonen och sagt upp abonnemanget via email, orkade inte sitta i 40 min i telefonkö för det...
Gick väldigt smidigt och känns riktigt skön, inte större storlek totalt sett än min OP2 men skärmen är större. Bättre skärpa, kontrast, upplösning ja allt du kan tänka dig.
Kameran är oslagbart bra, fina bilder & bra färger. Dock inte jämfört mot S9 eller ifånen direkt.
Har bara haft den i ett par timmar så inte kommit så långt in i den ännu heller för den delen.
Det enda nackdelen är all bloatware som är förinstallerad och en del appar kan du inte ta bort. Sen är det lite knepigt att hitta allt i inställningarna, ligger lite gömt vissa delar. Youtube eller Google är bra att använda sig utav om man inte hittar eller söker något.
Jag är van vid CyanogenMod med OP och där fanns det knappt något förinstallerat mer än Gmail, Play butiken och lite annat förstås, så att komma till allt skräp i denna var lite drygt. Kan bli en egen ROM senare om man orkar.

Jag är nöjd för priset, 3800:- drygt och man får mycket telefon för pengarna. Behöver du en skulle jag rekommendera den.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Fått hem telefonen och sagt upp abonnemanget via email, orkade inte sitta i 40 min i telefonkö för det...

Men får du en faktura på hela beloppet nu eller fortsätter du delbetala?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Men får du en faktura på hela beloppet nu eller fortsätter du delbetala?

Mailade om att jag ville betala hela beloppet, men än så länge inget svar. Var trots allt några timmar sen jag skrev och är högt tryck hos dem. Får väl svar mitten på nästa vecka tror jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Telenors erbjudande om P20 Pro för totalt 3819 kronor var för bra för att säga nej till, så blev en beställning av den för undertecknad. Säger upp abb. direkt när jag fått den då jag använder Tele2.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av aMp:

Telenors erbjudande om P20 Pro för totalt 3819 kronor var för bra för att säga nej till, så blev en beställning av den för undertecknad. Säger upp abb. direkt när jag fått den då jag använder Tele2.

Jag har varit med tidigare om att jag inte fick behålla det rabatterade priset om jag ville säga upp abonnemanget, men de kanske är ändrat nu. Så inte säkert att du får telefon för 3819:- om du säger upp det. Men annars är det en bra deal

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ante_ante:

Jag har varit med tidigare om att jag inte fick behålla det rabatterade priset om jag ville säga upp abonnemanget, men de kanske är ändrat nu. Så inte säkert att du får telefon för 3819:- om du säger upp det. Men annars är det en bra deal

Det stod ju minsta totalpris 3819:-, man får utgå från att det stämmer då

Permalänk
Skrivet av Wirje:

Det stod ju minsta totalpris 3819:-, man får utgå från att det stämmer då

Såg kommentar från Telenor på FB.

Hejsan AnnSofie! För att kunna avbetala telefonen så behöver man ha ett abonnemang hos oss. Det går alltså inte att betala av endast telefonen. /Hanna

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Såg kommentar från Telenor på FB.

Hejsan AnnSofie! För att kunna avbetala telefonen så behöver man ha ett abonnemang hos oss. Det går alltså inte att betala av endast telefonen. /Hanna

Vilken tur att man tecknar ett abonnemang hos telenor för att få telefonen då.
Det man begär slutfaktura på är inte telefonen, utan abonnemanget.

Permalänk
Medlem

Som nämnts tidigare är det fritt fram att beställa slutfaktura och sen säga upp abonnemanget när mobilen är avbetalad.
Man kan nog inte göra som med tele2 förut dock, där man kunde ångra abonnemanget helt och behålla telefonen.
Man måste alltså betala första månaden och sen säga upp det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Som nämnts tidigare är det fritt fram att beställa slutfaktura och sen säga upp abonnemanget när mobilen är avbetalad.
Man kan nog inte göra som med tele2 förut dock, där man kunde ångra abonnemanget helt och behålla telefonen.
Man måste alltså betala första månaden och sen säga upp det.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter smart, man kan alltså göra så för då blir också totalkostnaden 3819 som det stod?
Har också fått min levererad till ombudet men funderar på om jag ska hämta ut den med tanke på att det kanske inte fungerar som tele2.
Man begär alltså slutfaktura men behåller abonnemanget i 1 månad, när man sen har slutfakturerat telefonen så säger man upp abonnemanget. Har jag förstått det rätt och det funkar?

Permalänk
Medlem

@milan979: Det är så jag kommer göra. Jag har inte gjort det ännu men det är ganska svårt att slingra sig ur när de har skrivit ett totalbelopp klart och tydligt på hemsidan. Tror att de kommer göra ett försök i hopp om att lura någon stackare men om det verkligen inte går som jag vill kan jag ju bara använda distansköpslagen och skicka tillbaka inom 14 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Jag har varit med tidigare om att jag inte fick behålla det rabatterade priset om jag ville säga upp abonnemanget, men de kanske är ändrat nu. Så inte säkert att du får telefon för 3819:- om du säger upp det. Men annars är det en bra deal

Skrivet av Json_81:

Men får du en faktura på hela beloppet nu eller fortsätter du delbetala?

Fick svar idag att det var inga problem att säga upp abonnemanget och få en slutfaktura på hela beloppet. 3816:- dvs

Skickades från m.sweclockers.com

@milan979 jag sa upp abonnemanget direkt, inga problem alls med det.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II