Quiz: Jubileumsprodukter bland mjukvara och hårdvara

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Hank Solo:

Fråga 4 är ganska förvirrande ställd, Apple hade släppt 15 modeller när de presenterade iPhone 8, iPhone 8 Plus & iPhone X. iPhone X var den 18:e modellen, så svaret på frågan skulle likväl kunna vara 15 eftersom det var antalet innan den presenterades, annars borde svaret vara 17 eftersom det är antalet som fanns på marknaden när iPhone X kom ut på den.

Jag kan hålla med om att den inte är helt klockren, men jag ser inte riktigt hur den kan omformas för att bli tydligare utan att bli alltför lång. Något förslag?

"Hur många modeller hade bolaget släppt när Iphone X landade på marknaden i november samma år?" är frågans sista del, och för min del känns det tydlig nog för att siffran inte endast ska avse de modeller lanserade innan trion från 2017. Som du skriver kan det möjligtvis feltolkas som att det skulle handla om antalet varianter på marknaden när Iphone X kom ut, men då kanske det går att utesluta 15 ändå

Permalänk
Medlem

3 av 10. Hjärnsläpp. Det var ju så sjukt länge sen... jag vill ha samma senil rabatt man får av MENSA =(

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk

7/10

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Jag kan hålla med om att den inte är helt klockren, men jag ser inte riktigt hur den kan omformas för att bli tydligare utan att bli alltför lång. Något förslag?

"Hur många modeller hade bolaget släppt när Iphone X landade på marknaden i november samma år?" är frågans sista del, och för min del känns det tydlig nog för att siffran inte endast ska avse de modeller lanserade innan trion från 2017. Som du skriver kan det möjligtvis feltolkas som att det skulle handla om antalet varianter på marknaden när Iphone X kom ut, men då kanske det går att utesluta 15 ändå

Jag försökte klura ut en annan formulering, men det var svårt beroende på om man skulle räkna på hur många de släppt innan de presenterade den (som är 15) eller om man skulle räkna med hur många som släppts innan när man kunde köpa den (som är 17) samt om man skulle inkludera den som då blir 18, så det beror på lite hur man menar. 😉

Permalänk
Medlem

8/10.. i feel bad, råkade klicka fel på Mass Effect (som är ett av mina favorit-spel genom tiderna) >_<

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk

Bommade dom 2 första frågorna o tänkte att nu äre helt kört, men hämtade igen mig med rätt på alla 8 återstående.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!