Permalänk

Vilken SSD?

Jag har just nu endast en 1tb hdd och tänkte skaffa en ssd, eftersom det sägs vara så mycket snabbare. Jag har hittat två stycken som verkar vara ganska bra; Crucial BX500 240gb och A400 240gb. Båda två kostar lika mycket, men vilken är bättre? Vilken tycker ni att jag ska köpa? Är på en budget så kan inte köpa dyrare.

Permalänk
Medlem

De verkar vara väldigt lika enligt den här sidan https://ssd.userbenchmark.com/Compare/Kingston-A400-240GB-vs-...
så ärligt talat spelar det nog ingen roll för din del.

Permalänk
Skrivet av mmarks:

De verkar vara väldigt lika enligt den här sidan https://ssd.userbenchmark.com/Compare/Kingston-A400-240GB-vs-...
så ärligt talat spelar det nog ingen roll för din del.

Okej, tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Av de båda hade jag kört på Kingston. Eller ifall du kan klämma fram lite mer till budgeten
så får du en Samsung 860 EVO 500GB som är betydligt bättre än båda ovanstående för
890kr.

Permalänk
Skrivet av TimeCommando:

Av de båda hade jag kört på Kingston. Eller ifall du kan klämma fram lite mer till budgeten
så får du en Samsung 860 EVO 500GB som är betydligt bättre än båda ovanstående för
890kr.

Tack för förslaget, men jag tror jag håller mig till dessa. Men finns det någon anledning till att du skulle välja kingston över crucial?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triphlosion:

Jag har just nu endast en 1tb hdd och tänkte skaffa en ssd, eftersom det sägs vara så mycket snabbare. Jag har hittat två stycken som verkar vara ganska bra; Crucial BX500 240gb och A400 240gb. Båda två kostar lika mycket, men vilken är bättre? Vilken tycker ni att jag ska köpa? Är på en budget så kan inte köpa dyrare.

Kan rekommendera den här:
https://www.webhallen.com/se/product/275991-Intel-SSD-545s-25...

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk

Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triphlosion:

Tack för förslaget, men jag tror jag håller mig till dessa. Men finns det någon anledning till att du skulle välja kingston över crucial?

Skickades från m.sweclockers.com

Nja. Har haft Kingston innan och visst, de är inte snabba. Men de har alltid varit pålitliga inte gått sönder etc.
Så det var därför jag hade valt Kingston men Crucial är säkert lika bra

Permalänk
Medlem

Kört en kingston ssd det räckte för mig! kommer inte köpa deras ssd'er igen! den var så otroligt slö att jag ibland undrade om jag hade en ssd i burken eller inte!

Kör en 256gb samsung ssd nu den funkar ypperligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triphlosion:

Jag har just nu endast en 1tb hdd och tänkte skaffa en ssd, eftersom det sägs vara så mycket snabbare. Jag har hittat två stycken som verkar vara ganska bra; Crucial BX500 240gb och A400 240gb. Båda två kostar lika mycket, men vilken är bättre? Vilken tycker ni att jag ska köpa? Är på en budget så kan inte köpa dyrare.

Skrivet av Triphlosion:

Tack för förslaget, men jag tror jag håller mig till dessa. Men finns det någon anledning till att du skulle välja kingston över crucial?

Skickades från m.sweclockers.com

I detta fall tror jag det är huggit som stuckit.
Båda är budget, låg pris SSDer.
Båda har endast 3 års garanti.
Ingen av dem kommer vinna någon prestanda-tron.

Både bör dock i teorin fungera bra som systemdisk för enklare bruk.
Du bör planera att installera om datorn och lägga Windows/Systemet på SSDn för maximal vinst, som bör kännas rätt bra vs en HDD

Folk kommer ha olika erfarenheter om prestanda och bra/dåliga SSDer. Både Crucial och Kingston har sina dåliga diskar, och bra diskar. Tyvärr är folk för besatta i märken, vs vad som är under huven många gånger.

Permalänk
Medlem

Satsa på en 500gig åtminstone det går åt, sitter själv på en 256gig och skulle jag spela något mer spel så då blir det trångt på disken.

https://www.webhallen.com/se/product/281264-Samsung-SSD-860-E...

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Skrivet av Chubbi:

Satsa på en 500gig åtminstone det går åt, sitter själv på en 256gig och skulle jag spela något mer spel så då blir det trångt på disken.

https://www.webhallen.com/se/product/281264-Samsung-SSD-860-E...

Jo, jag håller helt och hållet med, men jag tänkte mest använda SSDn till att ha operativsystemet på den, och kanske några få spel också. Resten ska jag ha på HDDn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 120hz:

Kört en kingston ssd det räckte för mig! kommer inte köpa deras ssd'er igen! den var så otroligt slö att jag ibland undrade om jag hade en ssd i burken eller inte!

Kör en 256gb samsung ssd nu den funkar ypperligt!

Tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com