Nåt konstigt med Corsair H100i rgb platinum

Permalänk

Nåt konstigt med Corsair H100i rgb platinum

Hej

Har en Corsair H100i rgb platinum som i bland tappar kontakt med usb då det både hörs ett ljud i windows samt själva rgb pump huvudet börjar flimra och plötsligt går fläktarna upp till fullt varvtal
öppnar man då icue så slutar pumphuvudet att flimra och blir normalt igen

har testat att byta den interna usb kontakten samt ändrat i bios att cpu fan ska gå i 100% istället för auto, och ( dc /pwm)
har senaste icue
Har senaste firmware på h100

händer väl var 3e dag

Kanske någon kan säga vad det kan vara eller vart med om något liknande

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy_johansson:

Hej

Har en Corsair H100i rgb platinum som i bland tappar kontakt med usb då det både hörs ett ljud i windows samt själva rgb pump huvudet börjar flimra och plötsligt går fläktarna upp till fullt varvtal
öppnar man då icue så slutar pumphuvudet att flimra och blir normalt igen

har testat att byta den interna usb kontakten samt ändrat i bios att cpu fan ska gå i 100% istället för auto, och ( dc /pwm)
har senaste icue
Har senaste firmware på h100

händer väl var 3e dag

Kanske någon kan säga vad det kan vara eller vart med om något liknande

Detta är en bekräftad bug mellan Corsair Platinum serien och Corsair iCUE programvaran (felet ligger i iCUE) och verkar upptäckts första gången i början av november. Om du väljer static light som hardware default så bör du gå runt buggen tills Corsair har löst detta.

Här har du information, verkar som om äntligen en representant från Corsair svarat i tråden:
http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=182412&page=7

@Corsair Johan kanske kan ge dig mer information också?

Permalänk

Jaha ok!!
tack för snabbt svar

få testa det med statiskt så länge då .

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Jimmy_johansson:

Hej

Har en Corsair H100i rgb platinum som i bland tappar kontakt med usb då det både hörs ett ljud i windows samt själva rgb pump huvudet börjar flimra och plötsligt går fläktarna upp till fullt varvtal
öppnar man då icue så slutar pumphuvudet att flimra och blir normalt igen

har testat att byta den interna usb kontakten samt ändrat i bios att cpu fan ska gå i 100% istället för auto, och ( dc /pwm)
har senaste icue
Har senaste firmware på h100

händer väl var 3e dag

Kanske någon kan säga vad det kan vara eller vart med om något liknande

Hej Jimmy,

Som det står i forum-tråden som länkades så är detta en bugg vi är medvetna om och jobbar på för att fixa. Vad du kan göra om du vill köra RGB är att spara profilen till minnet på kylaren, annars får du köra statisk belysning tills vi har fixat problemet. Ursäkta för allt krångel.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Jimmy,

Som det står i forum-tråden som länkades så är detta en bugg vi är medvetna om och jobbar på för att fixa. Vad du kan göra om du vill köra RGB är att spara profilen till minnet på kylaren, annars får du köra statisk belysning tills vi har fixat problemet. Ursäkta för allt krångel.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Ok, som "hardware default" kan man köra vilken effekt som helst (?), bra att veta.

Permalänk

@Corsair Johan:

Tack God Jul

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk

jag har en Corsair h150i pro rgb , kör static rgb belysning, men jag får flera gånger om dagen ett windows ljud som varnar för att en usb blir ifrånkopplad har misstänkt att det hade med kylaren att göra, väldigt ofta fläktarna rusar iväg utan att jag gör något förutom att ha en webbläsare igång också

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanssoN85:

jag har en Corsair h150i pro rgb , kör static rgb belysning, men jag får flera gånger om dagen ett windows ljud som varnar för att en usb blir ifrånkopplad har misstänkt att det hade med kylaren att göra, väldigt ofta fläktarna rusar iväg utan att jag gör något förutom att ha en webbläsare igång också

Kör du också iCUE programvaran eller Corsair Link? iCUE problemet vi diskuterat i denna tråd är enbart tillsammans med Platinum serien vilket är en helt annan aio vs pro serien.

Säkrast du ställer en separat fråga på Corsairs forum:
http://forum.corsair.com

Permalänk

ja jag kör också iCUE eftersom jag även har tangentbord från corsair så är det lättast att ställa in allt i ett program. kylaren funkar bra för övrigt, stör mig en del på windowsljuden som kommer lite då och då. ja det kan vara en bra idé att kika där tack

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb